Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, ettei suomalainen mies puhu tunteistaan?

Vierailija
13.11.2013 |

Vai onko pikemminkin niin, ettei suomalaista miestä tahdota kuunnella?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan sitten, kun olet määritellyt, mitä ne tunteet ovat.

Vierailija
2/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun ex miesystävä suorastaan vellosi tunteissaan niin ettei mitään muuta päähän mahtunut. Mun tunteet sitä ja mun tunteet tätä. Puhelimeen tuli jatkuvasti tekstaria kuinka ikävöi ja bla bla bla. Meidän suhde oli  hänen elämänsä kulmakivi, pelastusrengas ja ankkuri. Todella ripustautuva. Yleensäkin törmään miehiin jotka jaksavat tunteistaan jauhaa vaikka kuinka ja odottavat sitä samaa minulta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 04:20"]

No, mun ex miesystävä suorastaan vellosi tunteissaan niin ettei mitään muuta päähän mahtunut. Mun tunteet sitä ja mun tunteet tätä. Puhelimeen tuli jatkuvasti tekstaria kuinka ikävöi ja bla bla bla. Meidän suhde oli  hänen elämänsä kulmakivi, pelastusrengas ja ankkuri. Todella ripustautuva. Yleensäkin törmään miehiin jotka jaksavat tunteistaan jauhaa vaikka kuinka ja odottavat sitä samaa minulta. 

[/quote]

Rasittavaa.

Vierailija
4/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä puhuu tunteista. Hän osaa sen paremmin kuin minä. parhaimmillaan hän jaksaa analysoida niitä puolen viinipullollisen jälkeen....

Vierailija
5/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei puhu tunteistaan eikä ole koskaan puhunut. Ei vaan osaa/halua. Ihan onnellista avioliittoa silti takana yli 20 vuotta.

Vierailija
6/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä ne puhuu. Tosin eksällä oli yksinoikeus tunteisiin suhteemme aikana. Miten hän niin kovasti rakastaa-rakastaa (eipä näkynyt teoissa) ja miten minä olin häntä loukannut ja miten hänestä tuntuu siltä ja tältä ja miten minä olen niin kylmä...

Mun rakkaus ei ollut puhetta, yritin tehdä sen näkyväksi. Ihan arjessa huolehtimalla ruuanalaitosta - niin eikös tämä "mä söin jo töissä, en halua lihota". Tai ihan oikeasti "mä en ota tota salaattia". Ei sitten. 

Välillä oltiin erossa, kun kävin lasten kanssa sukuloimassa ja hänellä oli niin hirveä ikävä. Ja mä muistan toivoneeni, että olisi sen aikaa hiljaa, että minullekin ehtisi tulla ikävä.

Ei siihen suhteeseen sitten lopulta mahtunut kuin herran omia tunteita. Ei minun.

Vierailija
7/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu miehestä. Oma mieheni ei osaa.

Vierailija
8/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ymmärrä kun miehet puhuvat tunteistaan, minut jätettiin koska puhin tunteistani enkä saanut vastausta tunteisiini..

Vierailija
9/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:23"]

Naiset eivät ymmärrä kun miehet puhuvat tunteistaan, minut jätettiin koska puhin tunteistani enkä saanut vastausta tunteisiini..

[/quote]

Niin mitä sä et ymmärtänty? Ei se puhuminen saa ketään vastaamaan tunteisiin, jos niitä ei ole. Puhumisillasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että sinut jätettiin. Sinut jätettiin, koska niitä tunteita ei toisella alunperinkään ollut.

Vierailija
10/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osoittaa tunteita teoilla, avaa ovet, kokkailee mulle, halailee, suukottelee.

Sitten käyttää hellittelysanoja, kertoo rakastavansa ja ikävöivänsä. Ei ehkä ole sellaista paljoa höpötystä mutta kuitenkin, mä ainakin ymmärrän että olen rakastettu ja miehellä on suuria tunteita mua kohtaan.

Vierailija
11/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tokihan se voi olla niinkin, vaikka asia oli näin että toinen ei tajunnut hyväksyä minua sellaisena kun olen ja paheita mitä minulla on, ja virheitä ei saanut tehdä. Toinen luulee olevansa täydellinen..

Vierailija
12/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen mies. Puhun tunteistani, vaimoni taas ei puhu omistaan. Vaikenee kaiken ja alkaa oireilla, puhuu vain kuusien välein kun saa kriisin aikaiseksi sillä puhumattomuudellaan ja padotulla ahdistuksellaan. Kuulemma ei kannata koskaan puhua, aivan hyödytöntä.

Voisin yhden vaimon otannalla sanoa, että suomalainen nainen ei puhu eikä pussaa, ei halaa eikä suostu melkein missään oloissa puhumaan tunteistaan, sillä "se ei kannata".

Stereotypiat ovat aika naurettavia. Yksilötasolla erot ovat kuitenkin suurempia kuin minkään joukon ja toisen joukon välillä.

Vierailija
13/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.o. kuukausien; tai ehkä pikemminkin useiden kuukausien

Vierailija
14/14 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin itkettäisi.

Niin ja RKP.