Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuo vanhaa lahjaksi, mitä mieltä?

Vierailija
25.11.2013 |

Taas tulee joulu ja etukäteen harmittaa anopin tapa antaa lapsillemme vanhaa tavaraa pakettiin käärittynä. Osa lahjoista voi olla uusiakin, mutta valtaosa on kirpputorilöytöjä.:(

Koen, että lahjan pitäisi olla uusi ja arvokas. Minusta vaikka gantin sukat olisi parempi lahja kuin 10 vanhaa kirppispaitaa. Kierrätys on ihan mukava juttu, mutta mielestäni ei jouluna!

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:17"]

Ymmärrän täysin, että äitinä on herkillä silloin kun omalle lapselle annetaan jotain "sekundaa" lahjaksi. Lahja on symbolinen ele, vahva viesti omana itsenään. Varmasti jokainen haluaa kokea, että oma lapsi on sen arvoinen, että hänelle annetaan uusi tai arvokas lahja. Jos joku haluaa kuitata lahjan jollain kirppisrätillä, niin se on kyllä vähän ikävää. Tulee vaikutelma, että näinkö sinä lapseni arvotat.

Ja siihen pohjattomaan kiitollisuuteenkaan ei voi tämän päivän yltäkylläisyydessä enää vedota. Se on ollut todellisuutta joskus pulavuosina, jolloin ei ollut kerta kaikkiaan mitään tarjolla. Mutta nykyään edullisia uusia tavaroita on nykyään kaikkien saatavilla. 

[/quote]

Asian voi nähdä toisinkin. Joku päättää ostaa ostaa 20 euron uuden lahjan sijaan monta kirpparilahjaa ja ajattelee, että lapsi varmaan ilahtuu siitä enemmän kuin vaikka yksistä gantin sukista. Eikö lahjan antaja näin toimiessaan ja ajatellessaan muka arvosta silloin lasta. Lahjan saaja voi nyrpistellä nenäänsä, mutta vähän pitkällevietyä tuo ajatus, että kirpparimummo ei arvostaisi lasta.

[/quote]

Ikäviä tosiasia nykylapsista: Harva lapsi mieltää mitään vaatetta lahjana, elleivät ole nuoren tietyt merkkivaatteet.

Ap:n tapauksesta käy myös selvästi ilmi, että jos ja kun annetaan lahjoja perheen lapsille, ei siinä aina välttämättä mietitä niinkään lasten toiveita pelkästään vaan myös otetaan huomioon lapsen vanhempien toiveet. Lapsi saattaa toivoa viimeisintä monsterimuovihirviötä, kun taas vanhempi toivoo mielummin lapselleen luistimia tai maalaustarvikesettiä.

Kirpparimummot voivat kantaa niitä löytöjään edelleen lapsenlapsilleen, jos kokevat, että se on heistä optimaalisin lahja tulevalle sukupolvelle. Mutta ei pidä sitten ihmetellä, kun vastassa on välinpitämättömyyttä tai nyrpeyttä.

Vierailija
22/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:03"]Gantin sukat?!

[/quote]

Niin, ne olisivat parempi lahja kuin kirppispaita. Pointti oli, että mieluumin jotain todella pientä, mutta laadukkaampaa samalla hinnalla. Ap

[/quote]

Onko nää Gantin sukat jotenkin erityisen laadukkaat? Kelpaisko sulle joku ei-merkkituotekin vai oletko sitä mieltä, että vain merkki takaa laadun?

[/quote]

En ole ap, mutta vastaan silti. Kyllä, Gantin sukat ovat poikkeuksellisen laadukkaita. Ne kestävät käyttöä ja pesua huomattavasti muita enemmän. En yhtään ihmettele, että ap haluaisi mieluummin yhden kunnon sukkaparin kuin paljon muuta huonompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahja on hyväkuntoinen ja ajatuksella valittu niin minua ei haittaa vaikka olisikin käytetty. Pidän oikeastaan ajatuksesta, ei joulun tarvitse olla mikään kulutusjuhla. Itsekin olen ostanut tytölle joululahjaksi käytettyjä littlest pet shop hahmoja, tosin tykkää vanhoista petseistä enemmän kuin uusista, että ei edes pelkoa ettei olisi tyytyväinen ja saisi itkupotkuraivareita aattona.

Veljelle ja tämän vaimolle kun odottivat esikoistaan olen antanut ison laatikon käytettyjä vauvan vaatteita joululahjaksi, mutta tiesin näiden arvostavan sellaista lahjaa. On samanlaiset arvot. Olisin toki muutenkin antanut ne näille, mutta ei me muutenkaan toisiamme lahjota juuri niin kovin onnelliselta näytti aattona veljen vaimo hypistellessään pieniä vaatteita.

Joskus se uusikin voi olla ihan romua ja tarpeetonta, että enemmän harmittaa se jos tavara on aivan turha oli se sitten uusi tai käytetty. Ymmärrän kyllä jos harmittaa jos ne käytetyt tavarat on ihan silkkaa romua ja ryysyjä, mutta en sitä, että jos tavara olisi kiva, saajalle osuva ja hyväkuntoinen, mutta ei kelpaa kun on käytetty.

Itse olen yhdeltä sukulaiselta tästä itsestä ihania kirppislöytöjä kun sai tietää minun odottavan tyttöä ja silloin oli kyllä vaikeuksia kiittää ja ihastella niitä vaatteita kun oli sellaisia ysäri veluuriröyhelö potkareita kaikissa ihanissa pastellien sävyissä, mutta makuja on monia. Kiitin kuitenkin kun lahja on lahja ja ajatus oli kaunis vaikka metsään menikin. Eli oli lahjan alkuperä mikä tahansa niin jos ei mausta ole varma niin lienee paras pysyä kaukana esim vaatteista.

En kyllä usko, että lahjoilla on mitään tekemistä sen kanssa arvostaako ja välittääkö läheisistään. Toiset vaan ei ole hyviä ostamaan lahjoja ja oikeasti kuvittelevat ostavansa  kivoja lahjoja. Ei siitä nyt hernettä kannata nenään vetää. Eikä ne anopin lahjat nyt varmasti ainoat lasten lahjat ole, että jos nyt jotkut lahjat ei niin nappiin mene niin ei se kuolemaksi varmaan ole. Voihan sitä hienovaraisesti vaikka laittaa lapset kirjoittamaan joulupukille ja antaa läheisillekin se kirje jos menisi lahjat edes sinnepäin. Tai pyytää anoppia antamaan vähemmän materiaalinen lahja kuten leffalippuja kun sitä tavaraa on jo niin paljon.

.

Vierailija
24/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi juuri perjantaina sai synttärilahjaksi pyjamia ja sukkahousuja, oli niistä tosi onnellinen. Myös kortit pisti talteen ja hypisteli niitä seuraavana päivänä. Oli tosi iloinen saadessaan pukeutua pyjamaansa seuraavana päivänä, eikä tehnyt eroa uutena ja käytettynä ostettujen lahjapyjamien välille (toisessa oli dinosaurus ja toisessa lentsikka, yhtä makeet). 

Vierailija
25/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi muille antaa kirpparilöytöjä, mutta omille lapsille kyllä ajattelin kattoa jos löytyis kirpparilta jotain uuden veroisessa kunnossa olevaa. Lelut on niin järkyttävän hintaisia.

Vierailija
26/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:33"]

Samanlainen anoppi täällä. Aikaisemmin ostin aina kunnon lahjan hänelle.  Tai sitten kudoin villapaidan, villatakin yms.

Mutta kun lahjat lapsille alkaa olemaan tyyliä yhdet sukat, yöpaita  AINA :  Minulle antaa Yves Rocherilta ilmaiseksi saatuja juttuja.  Niin kuppi on mennyt nurin, varsinkaan KUN RAHASTA EI OLE PULAA, ei todellakaan.

Rippilahjaksi antoi molemminlle 20 e ja rihkamakorun (saanut varmasti  ilmaiseksi jostain).  18 v lahjaksi sanoin pikkutyölle tarkoitettu rihkamakoru, jossa roikkui jotain koiria ja kissoja.  Mielenkiinnolla  odotan yo-lahjaa: varmaan 20e

Siksi en näe enää minkäänlaista vaivaa hänen lahjastaan.  Mies ostakoon jotain jos ostaa.  sitä saa mitä tilaa- pihi akka

[/quote]

20 e huono lahja sekin??? Ookei...

Vierailija
27/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki ihan samaa. Aloitti jo odotusaikana. Kauniisti sanoin ei kiitos, sitten vähän kovemmin ja lopulta en ottanut lahjoja vastaan.

Se missä äitini asuu, siellä on kerran kuussa mahdollisuus saada ilmainen kirppispaikka ja olenkin kerran äitini kanssa ollut myymässä näitä joita on meille tuonut. Eivät kelvanneet edes 50 sentillä.

Nyt olen opettanut äitini soittaa kirpparilta jos löytää jotain, tähän asti ei ole mitään saanut ostaa.

Olen antanut hyvin selkeät ohjeet mitä saa ostaa joululahjaksi. Annoin listan aku ankan taskusanakirjoista mitä on ja sanoin voi ostaa kirpparilta jos on siisti, kaikki sivut tallella, ei väritelty jne. Ja sukkien koot. Sanoin pitää olla uusia, käytetyt menee niin nopeasti rikki yleensä.

Appi ostaa kaikkea krääsää jos vaan saa halvalla. Nämä ei edes pääse joulukoppaan, ovat niin sekundaa ettei tule kuin paha mieli. Olen antanut myös esimerkkejä, esim sanoin ostaa joka vuosi vain yhden lahjan lapsille yhteensä. Esim angry birds pussilakanan kuopukselle. Sen sijaan tilasi jokaiselle todella rumat pussilakanat jostain ulkomailta ja tuskin kukaan haluaa niitä käyttää. Meillä less is more ja isovanhemmilla toisinpäin. Mieheni ei puutu tähän, asia on ollut näin aina. Joten suosiolla laitetaan appivanhempien lahjat kiertoon mutta lisäksi jos he kysyvät niistä sanon suoraan kukaan lapsista ei tykännyt nukkua tekokuidussa, tai joskus olen sanonut laatu oli niin huonoa, meni huonoksi ekassa pesussa ja jouduin heittämään roskiin.

Rahantuhlausta.

Vierailija
28/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:33"]

Samanlainen anoppi täällä. Aikaisemmin ostin aina kunnon lahjan hänelle.  Tai sitten kudoin villapaidan, villatakin yms.

Mutta kun lahjat lapsille alkaa olemaan tyyliä yhdet sukat, yöpaita  AINA :  Minulle antaa Yves Rocherilta ilmaiseksi saatuja juttuja.  Niin kuppi on mennyt nurin, varsinkaan KUN RAHASTA EI OLE PULAA, ei todellakaan.

Rippilahjaksi antoi molemminlle 20 e ja rihkamakorun (saanut varmasti  ilmaiseksi jostain).  18 v lahjaksi sanoin pikkutyölle tarkoitettu rihkamakoru, jossa roikkui jotain koiria ja kissoja.  Mielenkiinnolla  odotan yo-lahjaa: varmaan 20e

Siksi en näe enää minkäänlaista vaivaa hänen lahjastaan.  Mies ostakoon jotain jos ostaa.  sitä saa mitä tilaa- pihi akka

[/quote]

20 e huono lahja sekin??? Ookei...

[/quote]

Pitäis kyllä rippilahjaksi riittää se 20 € ilman mitään koruakin. 

Vierailija
29/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 09:03"]Gantin sukat?!

[/quote]

Niin, ne olisivat parempi lahja kuin kirppispaita. Pointti oli, että mieluumin jotain todella pientä, mutta laadukkaampaa samalla hinnalla. Ap

[/quote]

Ette te voi oikeasti olettaa että mummot ja papat on selvillä siitä mitkä merkkituotteet on nyt in. Ei sukkien merkillä ole ollut mitään väliä silloin kun te olette olleet lapsia. Ei mummot ja papat ymmärrä mitä eroa on jollakin merkkituotteella ja halpa-hallin räteillä. Eikä moni tajua tuotakaan että nykyään saa uusiakin vaatteita kaupasta puoli-ilmaiseksi, ei tarvitse välttämättä kirpparille mennä. Kolmekymmentä vuotta sitten valmisvaatteet oli arvokkaita. Sain itse uuden puseron ja housut kerran vuodessa kun koulut alkoi. Jouluna sitten aluskerrasto tai yöpaita. Käykää kaupoilla niiden mummeleiden kans. Näyttäkää miten maailma on muuttunut.

Vierailija
30/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuttavapariskunta, jolla oli inhottava tapa aina käymään tullessaan tuoda pyytämättä lahjaksi kaikenlaista kirpparivaatetta. Siis muovipussitolkulla, ihan mitä sattuu vaatetta. En itse pidä kirpputoreista enkä käytä muiden vanhoja vaatteita, joten heitin aina kylmästi kaiken pois saman tien. Sama juttu pätee vauvan- ja lastenvaatteisiin: en pue lapsilleni käytettyjä vaatteita, elleivät ne ole jääneet käyttämättömiksi kokonaan, siis uusina. Enkä halua lahjoituksina muiden lasten vanhoja vaatteita. Kuljin itse lapsena sukulaisten ja tuttavien lahjoittamissa vanhoissa vaatteissa ja nolostuin muutaman kerran, kun serkku vaati äidiltään selitystä, miksi minulla oli hänen mekkonsa ylläni. 

Ap:n jutusta tuli mieleen muuan sukulaiseni, jolla oli tapana antaa aina joululahjaksi vanhaksi mennyttä suklaata. Oli uskoakseni ostanut suklaalevyjä alennuksesta pitkin vuotta sillä seurauksella, että joulun tullen päiväykset olivat jo menneet ja suklaat muuttuneet harmaiksi. Se oli kyllä yököttävää ja toistui monena vuonna peräkkäin.

Vierailija
31/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten alotus on saanut niin paljon miinuksia. Minun mielestä on ihan perinteinen kohteliaisuusnormi ettei lahjaksi anneta käytettyä tavaraa. Ostelen itse ahkerasti kirpparilta niin itselleni kuin lapsilleni vaatteita ja tavaraa, mutta ei tulisi mieleenkään antaa esimerkiksi joulu- tai synttärilahjaksi jollekkin kirpparilta ostettuja vaatteita. Kyllä lahjan pitää kertoa, että jollain tapaa kunnioitetaan ja juhlaa ja arvostetaan lahjan saajaa. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä että lahjan pitäisi olla kallis, mutta kyllä sen tulisi olla jollain muulla tapaa arvokas juttu lahjan saajalle. Kaikki ei todellakaan arvosta kirpparivaatteita/-leluja, joiden toimivuudesta ei tiedä eikä palautusoikeutta ole. Kirpparilta olisi esim ok ostaa lahja, jos toinen keräilee vaikkapa vinyylilevyjä, ja löytää sattumalta lahjan saajan lempiändin levyn jne. Ap:n tilassa en todellakaan sanoisi mitään ääneen anopille, mutta hiljaa sisimmissäni miettisin, että ompa kumma kun ei enää villasukkiakaan viitsitä kutoa lahjaksi, mitä oma mummoni (vähävarainen) aina teki lahjaksi meille lapsille. 

Vierailija
32/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:04"]

Minulla on yksi tuttavapariskunta, jolla oli inhottava tapa aina käymään tullessaan tuoda pyytämättä lahjaksi kaikenlaista kirpparivaatetta. Siis muovipussitolkulla, ihan mitä sattuu vaatetta. En itse pidä kirpputoreista enkä käytä muiden vanhoja vaatteita, joten heitin aina kylmästi kaiken pois saman tien. Sama juttu pätee vauvan- ja lastenvaatteisiin: en pue lapsilleni käytettyjä vaatteita, elleivät ne ole jääneet käyttämättömiksi kokonaan, siis uusina. Enkä halua lahjoituksina muiden lasten vanhoja vaatteita. Kuljin itse lapsena sukulaisten ja tuttavien lahjoittamissa vanhoissa vaatteissa ja nolostuin muutaman kerran, kun serkku vaati äidiltään selitystä, miksi minulla oli hänen mekkonsa ylläni. 

Ap:n jutusta tuli mieleen muuan sukulaiseni, jolla oli tapana antaa aina joululahjaksi vanhaksi mennyttä suklaata. Oli uskoakseni ostanut suklaalevyjä alennuksesta pitkin vuotta sillä seurauksella, että joulun tullen päiväykset olivat jo menneet ja suklaat muuttuneet harmaiksi. Se oli kyllä yököttävää ja toistui monena vuonna peräkkäin.

[/quote]

Se suklaa ei todennäköisesti ole ollut vanhaa. Joskus suklaassa nousee sokeri pintaan ja se muuttuu pinnasta valkoiseksi, vaikka olisi päiväystä jäljellä. Se on ihan syötävää, mutta valmistaja varmasti hyvittää uudenkin rasian jos tuosta reklamoi.

Asenteesi käytettyihin vaatteisiin olisi jo aika korjata. Ei lapsuuden typerät väärinkäsitykset ole mikään selitys sille että nyrpistelee aikuisena nenäänsä milloin millekkin. 

Vierailija
33/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä näitä lahjahaukkumisketjuja. Mun mielestäni lahjan antaja päättää, mitä antaa. Joskus on lahjat hyviä ja joskus "ei-niin-mieleisiä". Kauniisti kuitenkin kiitän ja kiva on kun lahjan antaja muistaa jollain tapaa. 

Nykyisin vaan tuntuu, että lahjan saaja päättää, mitä saa lahjaksi antaa. Pitää olla just tietynlainen ja hinta on tietty aina korkea. Tai sitten rutkutetaan, että olis vaikka antanut mielummin rahaa. Ja sitä rahaa ei ikinä ole riittävästi. 

Onneksi mun tuttavapiirissä ei moisia ihmisiä ole ja tietää, että mitä tahansa laittaakin lahjaksi, niin ei sitä ainakaan selän takana kukaan haku. Meidän perhe arvostaa kaikkia lahjoja ja esimerkiksi villasukat on erittäin tykättyjä. Käytettyäkin saa antaa, eikä kukaan katso kieroon. Meille ei tosin ole tainnut käytettyjä lahjoja tulla, mutta on lapset saaneet pari kipaletta vuohia ja hyvin ymmärsivät, kun selitettiin, mitä ne oli.

Vierailija
34/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä annan lahjaksi esimerkiksi divarilöytöjä ja toivon niitä itsekin. Siis nimenomaan sellaisia kirjoja / painoksia, joita ei uutena kaupasta saa.

Vierailija
35/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mielestäni käytettyä ei pidä antaa lahjaksi, jos ei tiedä, arvostaako lahjan saaja sitä. Olen ekologisia arvoja arvostavan, hyvin tuntemani parin vauvalle vienyt laitokselle käytetyt potkuhousut (tuttaa sentään :P ) kun tiesin, että niille kelpaa kyllä, mutta jonkun toisen bebeä olisin mennyt katsomaan mieluummin vaikka tyhjin käsin. 20e on mummolta ihan riittävä rippilahja. 

Vierailija
36/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni on sädekehä päällä selittämässä, että ajatuksella valitut kirpparilahjat on ok ja pitää ajatella ekologisesti. Mutta ap:llähän ne lahjat oli "ei ajatuksella" hankittuja. Ei ole kyse mistään keräilijästä tai antiikista tms, vaan siitä, että ostetaan kirpparilta roinaa ajattelematta tippaakaan tarvitseeko saaja sitä roinaa tai ilahtuuko lapsi.

Lahjan arvosta ei meillä ainakaan ole kyse, olipa sitten parin euron lahja, joka on mieluinen vai 20e kirppikseltä hankittu ei mieluinen/risa/turhake. Mieluummin otan sen parin euron. Meillä tuo kirppislahjojen antaja antaa myös uusia lahjoja, mutta kun nekin ovat krääsää, jolla ei tee mitään, mutta josta pitäisi olla niiin kiitollinen. Ei siis todellakaan kyse antiikista (jota emme kylläkään keräile), kirjojen harvinaisista painoksista tms. asioista, joista tietää lahjan saavan ilahtuvan.

Ja on eri asia antaa vaikka paketillinen vauvan vaatteita pahvilaatikossa "ei lahjana" vaan ihan muuten vaan ja eri asia kääriä sama pakettiin lahjaksi. Ekasta voisin ilahtua, tokasta en.

Vierailija
37/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pitäisi siitä, jos lapseni saisi lahjaksi aina vain vanhoja kirppisvaatteita, mutta, jos yksi ihminen suvussa niitä tai kirppisleluja ostaa en siitä nostaisi mitään meteliä. Onneksi meidän lapsi on hyvin vaatimaton ja tulee aidosti iloiseksi vaikka siitä rikkinäisestä paloautosta. Meillä ei ole koskaan leluilla ja vaatteilla prässäilty, joten tuntuisi tyhmältä opettaa lapsi siihen, että aina lahjaksi saa hienoa ja uutta, varsinkin, kun käytettynäkin sitä voi saada. Tänäkin jouluna tyttö saa esim. uudenveroiset käytetyt luistimet. Ei varmasti välitä onko luistimet suoraan kaupan hyllyltä vai ollut käytössä aiemmin muutaman kerran talven aikana toisella, vaan on aidosti iloinen siitä, että sai toivomansa lahjan. 

Vierailija
38/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on iljettävää antaa kirpparilta ostettuja rikkinäisiä leluja lapsenlapsille lahjaksi. Usein niissä on joku outo haju ja pehmolelut ovat nuhjuisia ja likaisia, eikä niiden kanssa ole kiva nukkua.

Mitä vaatteisiin tulee niin tykkään toki käydä kirppareilla itse ostamassa vaatteita, kun tiedän, keltä ne on ostettu. Muiden antamat kirppisvaatteet menevät heti kättelyssä roskikseen.

Ja niille, jotka sanovat, että ajatus on tärkein niin sanon, että tätini antaa joka vuosi sukulaisille käytettyjä, halvalla saatuja tavaroita jostain ihan summanmutikassa. Ei siinä ole mitään ajatusta mukana. Mieluummin niitä itse kutomia villasukkia ja -lapasia, kiitos!

Vierailija
39/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi kierrättää kaiken. Itse en osta mitään kirpputoreilta. Hän ylpeilee tällä taipumukselllaan, esim. antaa lahjaksi kirjoja tai dvd-levyjä, jotka jo hänen omat tyttärensä tai muut sukulaiset on jo katsoneet. Eivät siis mene haaskoon, useita katsojia, lukijoita... Hän on tosi pihi (mutta ihana).

Vierailija
40/130 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi kierrättää kaiken. Itse en osta mitään kirpputoreilta. Hän ylpeilee tällä taipumukselllaan, esim. antaa lahjaksi kirjoja tai dvd-levyjä, jotka jo hänen omat tyttärensä tai muut sukulaiset on jo katsoneet. Eivät siis mene haaskoon, useita katsojia, lukijoita... Hän on tosi pihi (mutta ihana).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi