Vieras tulossa ja aikaa vain JOKO siivota tai ehostaa itsensä nätiksi
Kommentit (22)
Siivoan. En halua epäsiistiin kotiin ketään tuttuakaan. Saati vierasta
Riippuu kumpi on pahemmassa kunnossa ja mitä se vieras on tulossa katsomaan...
Kumpaakaan ei mene viittä minuuttia kauempaa, eli ensin varmistan, etten haise hieltä, sitten Puen ja laitan tukan kiinni ja sitten astiat koneeseen. Jos jää aikaa, imuroin ja pyyhin pöydän.
Siivous tietysti. En ole turhamainen.
Kumpaankin menee koko päivä, joten taitavat jäädä tekemättä.
Ehostaa. Mulla on aina kotona siistiä, mutta aina en oo meikeissä ja kauniiksi laitettuna.
Sammuta valot, laita verhot kiinni, ole hiljaa ja teeskentele ettet ole kotona. Sitten selität että unohdit.
Pese römpsä ja hampaat, ei se muuta huomaa.
Siivoan. Siitä kuitenkin puhutaan paskaa selän takana, jos kämppä oli epäsiisti. Sen sijaan kukaan ei kauhistele sitä jos mulla ei ole meikkiä kotona. Sehän on ihan normaalia.
tietysti menen palstailemaan, niin ei tarvitse tehdä kumpaakaan.
Käyn äkkiä suihkussa ja harjaan hiukset ponnarille. Laitan puhtaat vaatteet. Tähän menee n. 3min.
Piilotan näkyvät sotkut pois silmistä, pyyhin pöydän ja imuroin eteisen, keittiön +olohuoneen. 5-10min.
Vielä äkkiä pesen vessan lavuaarin, pöntön ja vaihdan sinne puhtaan pyyhkeen 2min.
Eli tarvin vähintään n.15-20 min varoitusajan, ennenkuin vieras astuu ovesta sisään.
Jos ei osaa päättää, niin aina voi mennä sikiöasentoon ja pöydän alle piiloon, eikä sitten avata vieraalle ovea jos ovikello soi. Eipä tarvitse tehdä kumpaakaan.
Siinä ajassa, mitä mun ehostamiseen kuluu, en ehtisi siivota mitään.
Mä oon kyllä niin menetetyn tapauksen näköinen, jos en mitään ulkonäköni tee, että varmaan pakko aloittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn äkkiä suihkussa ja harjaan hiukset ponnarille. Laitan puhtaat vaatteet. Tähän menee n. 3min.
Piilotan näkyvät sotkut pois silmistä, pyyhin pöydän ja imuroin eteisen, keittiön +olohuoneen. 5-10min.
Vielä äkkiä pesen vessan lavuaarin, pöntön ja vaihdan sinne puhtaan pyyhkeen 2min.
Eli tarvin vähintään n.15-20 min varoitusajan, ennenkuin vieras astuu ovesta sisään.
Noi sun ajat ei kyllä mitenkään voi pitää paikkansa :)
Molemmat. Nipistän ehostautumisesta jonkun 20min (normaalisti suihkuineen kaikkineen joku reilun tunnin prosessi), ja käytän sen tehosiivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi sun ajat ei kyllä mitenkään voi pitää paikkansa :)
Hesarin sivuilla oli just artikkeli aikaoptimisteista.
Rikkalapiolla 1. minuutti ja 2. minuuttia pöytätasoilta rojut pois. 1 minuuttia huulipunaa päälle ja suihkaus hajuvettä. Yhteensä 3 minuuttia. Jos on aikaa 5 minuuttia, niin voi pukea päälleen kivat vaateet ylijääneillä 2 minuutilla. Mutta siis tuossa järjestyksessä etenisin tiukalla aikataululla.
Ehostaminen tietty:)