Cv ja keskeneräisistä opinnoista mainitseminen.
Tarvitsisin hieman neuvoa cv:n teossa. Eli kannattaako cv:n laittaa maininta vielä keskeneräisistä opinnoista? Kyseiset opinnot liittyvät alaan, johon nyt haen ja aloitin ne vasta hetki sitten. Toisaalta mietin, että niistä mainitseminen voisi auttaa työhaussa? Toisaalta taas, ajatellaanko että työnteko kärsisi noista opinnoistani? Nuo opinnot tehdään verkossa, eivätkä ne vaadi minulta poissaoloja työpaikalta. Onko teillä kokemusta, kannattaako asiasta mainita työnhaussa?
Kommentit (8)
Eipä tuolla oikein väliä ole. CV on vain vanha muodollisuus ja minimaalista täytettä työttömän elämään. Työnantaja tuskin silmäilee niitä pintapuolta syvemmin ja palkkaa hommaan kaverin, sukulaisen, kaverin sukulaisen tai sukulaisen kaverin. Ihan hyvin voit täytteeksi pistää.
Juuri kuten 1 sanoo.
Ja jos olisi sellainen tapaus että on aikoja sitten jäänyt opinnot kesken, ei sitäkään kannata sinne laittaa tyyliin että kirjoittaisi sinne opin not kesken, vaan laittaa sinne ajanjakson minä on opiskellut, mutta ei laita mitään oppiarvoa koska kerran ei ole sellaista saavuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuolla oikein väliä ole. CV on vain vanha muodollisuus ja minimaalista täytettä työttömän elämään. Työnantaja tuskin silmäilee niitä pintapuolta syvemmin ja palkkaa hommaan kaverin, sukulaisen, kaverin sukulaisen tai sukulaisen kaverin. Ihan hyvin voit täytteeksi pistää.
Hmm, ainakin täällä IT-alalla CV:t on ihan mielettömän tärkeitä. Niistähän se osaaminen ja kokemus näkyy. Toki varmaan eri jos haetaan duunaria hommiin, joka ei vaadi mitään erityisosaamista tai koulutuksia, ehkä silloin CV ei ole yhtä merkityksellinen.
Kannattaa laittaa ehdottomasti. Voi laittaa esim tyyliin xxx opisto, xxx opinnot, vuodet, xxx op suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuten 1 sanoo.
Ja jos olisi sellainen tapaus että on aikoja sitten jäänyt opinnot kesken, ei sitäkään kannata sinne laittaa tyyliin että kirjoittaisi sinne opin not kesken, vaan laittaa sinne ajanjakson minä on opiskellut, mutta ei laita mitään oppiarvoa koska kerran ei ole sellaista saavuttanut.
Tää oli hyvä vinkki mulle, kiitos. Opin itse vasta sen, että ketään ei kiinnosta milloin opinnot alkoivat, jos on valmistunut ja tutkinto takana. Silloin riittää vain
av-tieteen maisteri 2020
Eikä tarvitse laittaa aloitusvuotta. Jotkut (hölmöt) rekrytointijärjestelmät tosin vaativat näitä päivämääriä, ihan päivää ja kuukautta myöten. Ne ärsyttävät minua - ketä kiinnostaa, alkoiko koulu x 1. vai 10. päivä elo- vai syyskuuta armon vuonna 1990.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuka tässä on työtön? Olen tällä hetkellä työelämässä, mutta vaihtamassa alaa. Aiemman kokemukseni mukaan CV:tä silmäillään ja kommentoidaan haastattelussa hyvinkin tarkkaan. Miten sinä sait työpaikkasi?
Ap
Kannattaa tottakai mainita.
CV:hen kirjoitat:
2020 - Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opiskeltava ala
Vastaavasti työhakemukseen kirjoitat, että koska olet varma, että kyseinen ala on juuri sinulle oikea, olet hakeutunut opiskelemaan lisää alasta tms.