Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat vahinkopierut

Vierailija
23.09.2020 |

Onko muilla samaa?

Itseltä pääsee jatkuvasti vahinkpieruja. Joko nukkuessa tai lepäilemässä ja ennen kuin tajuankaan niin pieru pääsi jo. Se ei siis anna mitään ennakkovaroitusta. Pierut harvemmin haisee, mutta äänestä voi päätellä kyllä kuka tahansa samassa tilassa oleva että mitä tapahtuu.

Pieru saattaa livahtaa ja jos alkaa naurattaa tai jos vaihdan asentoa. Jos näitä sattuisi harvoin, ei ongelmaa olisi, mutta tällainen on viikoittaista ja joskus päivittäistä. Ahdistaa nukkua toisen vieressä kun pelkää että jos pääseekin ja muutoin piereskelen unissani ihan estoitta jatkuvalla syötöllä.

En toki itse ole moksiskaan jos toinen pierasee, mutta miesystävä ensinnäkin ei ole tainnut kertaakaan pierasta edes vahingossa minun aikanani. Miten tähän pystytte?

Ja pyydän asiallisia kommentteja.

Ruokavaliosta sen verran että käytän aina laktoosittomia tuotteita mitäki maitotuotteita käytän.
Syön monipuolisesti ja pyrin välttämättään näitä kaasuja aiheuttavia ruoka-aineita kuten sokeri, jatkuvalla syömisellä palkokasvit, purkka jne.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda vaalealeipä ruisleipään.

Vierailija
22/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipuli, vaalea leipä, viljatuotteet, ruisleipä, pavut, laktoosi, jotkut lääkkeet, hiilihappojuomat... täysi vatsa, tyhjä vatsa aiheuttavat myös ilmavaivoja eri syistä. Ja jos et halua piereskellä seurassa niin pidä paksusuoli tyhjänä, siellä se kaasu muodostuu. Kaipa sitä sulkijalihastakin voi treenata kuten muitakin lihaksia?

Olen koittanutkin pitää ja käydä kakalla aina kun sen hätä tulee. Välillä silti niitä paukkuja pääsee ja välillä tuntuu että se tulee korvienkin välistä että stressaa ilmavaivoja niin paljon että keho stressinomaisesti tuottaisi lisäkaasuja kiusakseni...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda vaalealeipä ruisleipään.

Syön lähes aina ruisleipää mikäli leipää joskus syön (ehkä kerran pari viikossa). Valitsen aina täysjyvää ja sataprosenttista. Joskus saatan ostaan 100% kauraleipää, sillä kaurapuurosta olen huomannut suoliston tykkäävän enkä ole huomannut että tuo kauraleipä ärsyttäisi suolta lisää.

Olen jättänyt kaikki valkoiset mössöleivät pois kokonaan, niitä en osta kotiini.

Vierailija
24/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata suoraan aika gastroenterologille joka tietää näistä enemmän kuin tk lääkäri.

Vierailija
25/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tämä sama vaiva ollut nyt yli 10 vuotta. Samaan aikaan meni selästä välilevyjä. Huomasin sitten, että ei onnistu pierujen pidätys. Olen netistä katsellut mitä siellä suolistossa on. Siellä on kaksi sulkijalihasta: tahdonalainen ja tahdosta riippumaton. Jälkimmäinen sijaitsee ylempänä ja se, jota voi itse kontrolloida sijaitsee alempana. Ymmärrän, että omalla kohdallani ylempänä sijaitseva tahdosta riippumaton sulkijalihas ei toimi. Jos olen jossain kassajonossa tms käytän toista sulkijalihasta tietoisesti, etten vaan pieraisisi.

Jos jotain tässä on oppinut niin sen, että olen aika haka "en se minä ollut"-ilmeissä.

Olen kokeillut vuoden ajan maidotonta ja viljatonta ruokavaliota. Tiedän, että syy omalla kohdallani ei löydy sieltä. Se lihas, josta puhuin, voi revetä ja päässäni olen miettinyt, että näin on saattanut käydä samaan aikaan, kun välilevyt menivät. On se luokan asia, että en saa mennyksi lääkärille, eli tämän kanssa on elettävä.

Olen pahoillani puolestasi sekä siitä, että en osaa neuvoja antaa.

Vierailija
26/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet harrastanut liikaa b-rapun touhuja.

Pyysin asiallisia vastauksia. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin sitä pyyntöä voisi joskus kunnioittaa eikä olettaa että on OK anonyymina pelleillä toisen ongelmilla. Sinusta ehkä hauskaa, mutta minulle tämä on kiusallinen vaiva johon haluaisin apua, vinkkejä ja/tai vertaistukea, enkä lapsellista huutelua.

En harrasta mitään peppujuttuja joten siitä ei voi olla aikuisten oikeastikaan kyse.

Ap

Löysää pipoa yläkerassa niin kaikki paine ei kerry alakertaan.

Ole hyvä!

Vierailija
27/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tämä sama vaiva ollut nyt yli 10 vuotta. Samaan aikaan meni selästä välilevyjä. Huomasin sitten, että ei onnistu pierujen pidätys. Olen netistä katsellut mitä siellä suolistossa on. Siellä on kaksi sulkijalihasta: tahdonalainen ja tahdosta riippumaton. Jälkimmäinen sijaitsee ylempänä ja se, jota voi itse kontrolloida sijaitsee alempana. Ymmärrän, että omalla kohdallani ylempänä sijaitseva tahdosta riippumaton sulkijalihas ei toimi. Jos olen jossain kassajonossa tms käytän toista sulkijalihasta tietoisesti, etten vaan pieraisisi.

Jos jotain tässä on oppinut niin sen, että olen aika haka "en se minä ollut"-ilmeissä.

Olen kokeillut vuoden ajan maidotonta ja viljatonta ruokavaliota. Tiedän, että syy omalla kohdallani ei löydy sieltä. Se lihas, josta puhuin, voi revetä ja päässäni olen miettinyt, että näin on saattanut käydä samaan aikaan, kun välilevyt menivät. On se luokan asia, että en saa mennyksi lääkärille, eli tämän kanssa on elettävä.

Hei, kiitos tästä vastauksesta kuitenkin. Vertaistuki melkein on se mikä eniten helpottaa oloa. Ajatus siitä ettei ole yksin asian kanssa vaan että meitä on muitakin.

Ap

Vierailija
28/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin asiallisia vastauksia. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin sitä pyyntöä voisi joskus kunnioittaa eikä olettaa että on OK anonyymina pelleillä toisen ongelmilla. Sinusta ehkä hauskaa, mutta minulle tämä on kiusallinen vaiva johon haluaisin apua, vinkkejä ja/tai vertaistukea, enkä lapsellista huutelua.

En harrasta mitään peppujuttuja joten siitä ei voi olla aikuisten oikeastikaan kyse.

Ap

Ole hyvä!

Ei ole sinua älyllä siunattu, osanottoni puutteesi puolesta.

Vierailija
29/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole hyvä!

Ei ole muuten hirveän helppoa ottaa rennosti asian kanssa joka nyt sattuu olemaan kiusallinen vaiva josta ei toivoisi kenenkään kärsivän. Jos pyydetään asiallisia vastauksia niin miksi sitä ei voi kunnioittaa? Miksi niitä mukahauskoja heittoja pitää heitellä ja olettaa että se on vaan hyvää läppää? Meetkö kaikille sairaillekin vaan heittämään vitsiä heidän ongelmistaan ja on heidän vikansa kun eivät ota asiaa huumorilla? Tilannetaju lienee taitolaji sillä kaikki eivät sitäkään näköjään osaa.

Ap

Vierailija
30/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mitä ihmettä teit jos ois sulkijalihas revenny samaan aikaan ku välilevyt rikkoontunee?

Vierailija
31/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko IBS olla kyseessä?

Vierailija
32/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko IBS olla kyseessä?

Hyvin mahdollista ja olen sitä itsekin epäillyt. Siihen tosin ei oikeen ole muuta ”hoitoa” kuin sopiva ruokavalio ja liikunta.

Vierailija
33/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä muuttui huonommaksi tilanne leikkauksen jälkeen. Yli 20vuotta kärsinyt näistä ongelmista ja tämä on aiheuttanut jopa sen, että en enää halua saati uskalla tutustua uusiin ihmisiin. Seksi on ehdoton EI! Ilmavaivat ovat silloin todella noloja.

Ei auta ruokavalio, ei liikunta.. näiden 20vuoden aikana on kokeiltu kaikki. Se syy on leikkaus. Jotain tapahtui. Pysyvästi.

Vierailija
34/35 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voitko harkita gynekologi?

Barbro 

Vierailija
35/35 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sichtilimppua, ei pieretä.