Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat vahinkopierut

Vierailija
23.09.2020 |

Onko muilla samaa?

Itseltä pääsee jatkuvasti vahinkpieruja. Joko nukkuessa tai lepäilemässä ja ennen kuin tajuankaan niin pieru pääsi jo. Se ei siis anna mitään ennakkovaroitusta. Pierut harvemmin haisee, mutta äänestä voi päätellä kyllä kuka tahansa samassa tilassa oleva että mitä tapahtuu.

Pieru saattaa livahtaa ja jos alkaa naurattaa tai jos vaihdan asentoa. Jos näitä sattuisi harvoin, ei ongelmaa olisi, mutta tällainen on viikoittaista ja joskus päivittäistä. Ahdistaa nukkua toisen vieressä kun pelkää että jos pääseekin ja muutoin piereskelen unissani ihan estoitta jatkuvalla syötöllä.

En toki itse ole moksiskaan jos toinen pierasee, mutta miesystävä ensinnäkin ei ole tainnut kertaakaan pierasta edes vahingossa minun aikanani. Miten tähän pystytte?

Ja pyydän asiallisia kommentteja.

Ruokavaliosta sen verran että käytän aina laktoosittomia tuotteita mitäki maitotuotteita käytän.
Syön monipuolisesti ja pyrin välttämättään näitä kaasuja aiheuttavia ruoka-aineita kuten sokeri, jatkuvalla syömisellä palkokasvit, purkka jne.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harrastanut liikaa b-rapun touhuja.

Vierailija
2/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama ongelma, varsinkin yskiessä saattaa peräpää rutkuttaa samassa tahdissa. Itse olen pistänyt sen ruokavalion piikkiin että mulle kertyy niin paljon ilmaa. Viljatuotteet, sipuli, palkokasvit, sokeri jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin asiallisia vastauksia. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin sitä pyyntöä voisi joskus kunnioittaa eikä olettaa että on OK anonyymina pelleillä toisen ongelmilla. Sinusta ehkä hauskaa, mutta minulle tämä on kiusallinen vaiva johon haluaisin apua, vinkkejä ja/tai vertaistukea, enkä lapsellista huutelua.

En harrasta mitään peppujuttuja joten siitä ei voi olla aikuisten oikeastikaan kyse.

Ap

Vierailija
4/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIpuli aiheuttaa tuota

Vierailija
5/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama ongelma, varsinkin yskiessä saattaa peräpää rutkuttaa samassa tahdissa. Itse olen pistänyt sen ruokavalion piikkiin että mulle kertyy niin paljon ilmaa. Viljatuotteet, sipuli, palkokasvit, sokeri jne.

Pahinta tässä juurikin tahtoo olla tuo että pieru pääsee varoittamatta eikä ole siinä tilanteessa mahdollista poistua vessaan tai toiseen huoneeseen missä päästää.

Itsekin olen ajatellut että ruokavalio on nyt ensisijainen asia mikä niihin vaikuttaa, mutta tuntuu ettei se vähentäminen ja välttäminen ole tuonut lopulta hirveästi apua tilanteeseen. Muutoinkin yllättävän monet ruoka-aineet joita kuitenkin niiden ravintoarvojen puolesta suositellaan syötäväksi aiheuttavat niitä ilmavaivoja. Ihminen ei nyt pelkällä vedelläkään käy.

Ap

Vierailija
6/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten sama homma aloittajan kanssa, mutta vahinkopierujen lisäksi pääsee jatkuvasti myös tahallisia!

Vierailija
7/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen aloituksen typoja, näköjään niitä tulikin useampi. Toivottavasti saatte kuitenkin selvää.

Ap

Vierailija
8/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on paha ongelma tuon pierufetissin kanssa. Joka päivä samaa.

Vierailija
9/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko lantionpohjanlihasten treenaus?

Vierailija
10/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin asiallisia vastauksia. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin sitä pyyntöä voisi joskus kunnioittaa eikä olettaa että on OK anonyymina pelleillä toisen ongelmilla. Sinusta ehkä hauskaa, mutta minulle tämä on kiusallinen vaiva johon haluaisin apua, vinkkejä ja/tai vertaistukea, enkä lapsellista huutelua.

En harrasta mitään peppujuttuja joten siitä ei voi olla aikuisten oikeastikaan kyse.

Ap

Ehdotan lääkäriä! 

Olisiko jotain lihasongelmaa, laskeumaa tai suolessa pullistumaa, jotain ongelmaa peräaukossa, ruuansulatusongelmia tms.

Ilman nieleminen tapana, huono pureskelu? Liikkumattomuus. Lääkityksen sivuvaikutus.

Ruokavalion tarkastelu vielä kerran. Joskus voi ottaa ilmaa hajottavia lääkkeitä, kuitenkin riittävän ajoissa.

Vierailija
11/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla muuten sama homma aloittajan kanssa, mutta vahinkopierujen lisäksi pääsee jatkuvasti myös tahallisia!

No itse kyllä pyrin välttämään piereskelyä toisten seurassa enkä tahallani väännä jatkuvalla syötöllä pieruja toisten aikana.

Elämässäni on muutama ihminen jonka seurassa voi päästää ilman että se on jotenkin noloa. Nämä siis hyviä ystäviäni. Toki ensisijaisesti mekin kyllä vessan puolella käymme eikä toisten naamalla pieretä kilpaa.

Ap

Vierailija
12/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ehdottomasti jumpata alapään lihaksia, sekä pakaralihaksia. Lihaksien avulla pystyt pidätteleen vahinkopierut ja kerkiät vessaan pöriseen. Muutenkin jumpat auttaa ilmavaivoihin.

Vierailija
13/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli, vaalea leipä, viljatuotteet, ruisleipä, pavut, laktoosi, jotkut lääkkeet, hiilihappojuomat... täysi vatsa, tyhjä vatsa aiheuttavat myös ilmavaivoja eri syistä. Ja jos et halua piereskellä seurassa niin pidä paksusuoli tyhjänä, siellä se kaasu muodostuu. Kaipa sitä sulkijalihastakin voi treenata kuten muitakin lihaksia?

Vierailija
14/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon painat ja kuinka paljon harrastat liikuntaa?

Vierailija
15/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin että silloin kun pierettää niin on pakko pierrä, olin sitten kotona tai kassajonossa. Jos en piere, niin tulee niin hirveitä kipuja, että menen ihan kaksinkerroin ja jalat lähtee alta. Synnyttksen jälkeen tuli tämä. Eihän tämä ole kenellekään mukavaa, mutta minkäs teet.

Vierailija
16/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehdotan lääkäriä! 

Olisiko jotain lihasongelmaa, laskeumaa tai suolessa pullistumaa, jotain ongelmaa peräaukossa, ruuansulatusongelmia tms.

Ilman nieleminen tapana, huono pureskelu? Liikkumattomuus. Lääkityksen sivuvaikutus.

Ruokavalion tarkastelu vielä kerran. Joskus voi ottaa ilmaa hajottavia lääkkeitä, kuitenkin riittävän ajoissa.

Olen joskus miettinyt voiko kyse olla rakenteellisesta ongelmasta. Olen kuitenkin vasta parikymppinen joten ei ainakaan iän mukana todennäköisesti ole tällaista vaivaa tullut, tai näin luulisin ainakin.

Minulla on kyllä ajoittain vatsaongelmia, ummetusta ja löysää vuorotellen ja epäilen että näiden johdosta on tullut ainakin peräpukamia. Tätä en ole ruokavaliolla saanut korjattua. Joskus uloste on ns. normaalia, mutta usein kakalla käyminen kirvelee ja sattuu. Ikään kuin pistelisi ja raapisi peräaukkoa.

Kauheen noloa tällaista kirjottaa mutta minkä sille ongelmalleen mahtaa. Täytyisi lääkärille tosiaan varmaan mennä koska tämä haittaa jonkun verran elämistä.

Ap

Ap

Vierailija
17/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin että silloin kun pierettää niin on pakko pierrä, olin sitten kotona tai kassajonossa. Jos en piere, niin tulee niin hirveitä kipuja, että menen ihan kaksinkerroin ja jalat lähtee alta. Synnyttksen jälkeen tuli tämä. Eihän tämä ole kenellekään mukavaa, mutta minkäs teet.

Itsekin jos olen onnistunut pidättämään juurikin jossain kaupan kassajonossa niin ennen pitkään tulee vatsa todella kipeäksi. Eipä sitä pidättelyä suositellakaan vaan se kaasu pitäisi saada ulos.

Ap

Vierailija
18/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon painat ja kuinka paljon harrastat liikuntaa?

Ylipainoa on BMI:n mukaan hieman, vähän yli 25 mutta kuitenkin alta 26.

Käyn salilla 4xvko + teen aerobista liikuntaa (lähinnä HIIT-treenejä ja kävelylenkkejä). Liikunnan puutteesta ei siis voi ainakaan olla kyse. Painoa yritän tässä hiljalleen pudottaa pois tuolta ylipainon rajalta. Mittanauhan mukaan en kuitenkaan vyötäröstä ole riskirajan yli eli lihaskin siellä todennäköisesti jonkun verran painaa, toki on tuossa keskivartalossa jonkun verran rasvaakin.

Ap

Vierailija
19/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on paha ongelma tuon pierufetissin kanssa. Joka päivä samaa.

Vissiin käyt joka päivä täällä vai? Et kuitenkaan osaa erottaa trolleja oikeista ongelmista vaan olet juuri niitä jotka tunkevat jokaiseen keskusteluun huutamaan provoa ja trollia.

Tiedoksi vain että ihmisillä on oikeasti ongelmia ja on tätä päivää hakea vertaistukea ja vinkkejä myös keskustelupalstoilta. Minulla ei ole mitään pierufetissiä enkä ole aikaisemmin aiheesta tehnyt aloituksia. Sen kyllä tiedän että monet kärsii suolisto-ongelmista joihin varmasti haluaa tukea ihan vaan tietääkseen ettei ole yksin ongelmansa kanssa ja että on ihmisiä jotka ymmärtää. Toisille sitä lohtua tuo me anonyymitkin.

Seuraavan kerran kun näitä hienoja heittojasi latelet niin mieti sitäkin asiaa, että siellä ruudun toisella puolella on ihminen. Jos et tähän kykene niin silloin taidat sinäkin tarvita apua korvien välissä oleviin ongelmiisi.

Ap

Vierailija
20/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen pieree.

Ruokavalion muuttaminen voi auttaa ongelmaan.

Jos ei auta niin lääkäri ehkä osaa auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi