Paksusuolen tähystyksen läpikäyneitä, kysymys teille?
Miten te ootte saaneet sen tyhjennyslitkun juotua?
Ja oletteko sitten istunee KOKO illan (ja kenties yönkin) paskalla?
Olen menossa tuohon ja se litkun juominen epäilyttää, siitä kun on lukenut, että se on ihan perseestä se sen maku :(
Kommentit (38)
Phosphoral on aika helppo juoda. Siinä on kaks 45ml:n pulloa. Yks pullo sekoitetaan puolikkaaseen vesilasiin ja vedetään kitusiin sen jälkeen juodaan päälle puhdasta vettä. Ei siis tarvii kerrallaan juoda niin paljon pahanmakuista litkua. Toinen pullollinen vetäistään muistaaksen puolen vuorokauden päästä. Väliajat voi kitata kirkkaita nesteitä (ei alkoa :) )
Nykyään ei tarvitse enää juoda montaa litraa sitä pahanmakuista litkua. On tyhjennyskeinoja, joissa juodaan vain kaksi lasia varsinaista pahaa litkua ja sitten voi juoda lisäksi tarvittavan määrän muita kirkkaita nesteitä, esim. vettä tai limua tms. Ja vessassa ei tarvitse istua koko yötä, aika nopeasti suoli tyhjenee.
Kysy litkusta hoitopaikastasi.
Olen saanut koko litkun juotua. Kannattaa ottaa välillä hörppy vettä, jos se litku alkaa yrjöttää. Vesi vie pois sitä pahaa makua.
En ole joutunut koko yötä hyppäämään vessassa. Iltapäivällä kun olen aloittanut tyhjennyksen, niin muistaakseni puoli yhdeksän-yhdeksän aikoihin suoli on jo hiljentynyt. Sitä ennen on kyllä ollut aikamoista ripaskaa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:43"]
Varaa paljon pehmeintä vessapaperia mitä markkinoilla on. Rasvaa vauvarasvalla ja pyyhi kostealla.
[/quote]
minä suosittelen suihkuttelemaan aina vessassakäynnin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:48"]
Eli paska sitten lentää :( Mitä luulette, pitääkö koira antaa esim. naapurille hoitoon vai pystyiskö esim. ennen litkun juomista käydä pitkähköllä lenkillä ja sitten ennen nukkumaan menoa yrittää käydä pikaisesti ulkona vai onko tuo täysin naurettava ajatus?
[/quote]
anna koira hoitoon, jos mahdollista.
Mun piti juoda sitä 5 litraa, 1 lasillinen 10 minuutin välein... Varmaan 10 tunnin aikana sain yhteensä 3 litraa juotua appelsiinimehuun lantrattuna ja sekin oli täyttä tuskaa. Tästä huolimatta suoli oli kuitenkin tyhjentynyt hyvin. Kokeilin vaikka mitä, mutta tuo appelsiinimehu vei maun parhaiten pois.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 19:37"]
Mun piti juoda sitä 5 litraa, 1 lasillinen 10 minuutin välein... Varmaan 10 tunnin aikana sain yhteensä 3 litraa juotua appelsiinimehuun lantrattuna ja sekin oli täyttä tuskaa. Tästä huolimatta suoli oli kuitenkin tyhjentynyt hyvin. Kokeilin vaikka mitä, mutta tuo appelsiinimehu vei maun parhaiten pois.
[/quote]
Minä olen lantrannut ananasmehulla, ja siitä tuli sellainen ikävä seuraus, etten voi juoda enää ananasmehua, koska siitä tulee suolentyhjennyslitkut mieleen... :/
Joo, toki kysyn tuolta mitä pitää juoda tai onhan siinä kirjeessä sitten ohjeet mitä ja kuinka paljon pitää juoda.
Tuo litkun maku vaan mietityttää ja se määrä (jos pitää juoda sitä neljän litran litkua).
Jos "joutuu" juomaan tuota vähemmän määrän (eli sitä mitä juodaan kahtena päivänä), niin pitääkö sitä mehua/limua/vettä/mitä tahansa muuta kun alkoholia ja oliko maitokin kiellettyjen listalla? (En muista, jonkun listan katoin netistä ja siinä käskettiin myös syömään kaks päivää esim. viiliä ja jugurttia ja mehukeittioa tai kiisseliä ja lihalientä juoda sitten litratolkulla?
Mä olen nimittäin tosi huono juomaan mitään eli jos pitää juoda illan/päivän aikana vielä kolme litraa vettä, niin sekin tekee tiukkaa :D
Ja koiran saan kyllä varmasti hoitoon, se ei ole ongelma. Naapurin täti ottaa riemusta kiljuen tuon hoitoon (rakkaus on molemmin puoleista ja täti onkin sanonut, että tykkää koirasta ihan hulluna ja koira olikin pentuna muutamana iltana viikossa tädillä hoidossa, kun itsellä oli menoa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 20:04"]
Joo, toki kysyn tuolta mitä pitää juoda tai onhan siinä kirjeessä sitten ohjeet mitä ja kuinka paljon pitää juoda.
Tuo litkun maku vaan mietityttää ja se määrä (jos pitää juoda sitä neljän litran litkua).
Jos "joutuu" juomaan tuota vähemmän määrän (eli sitä mitä juodaan kahtena päivänä), niin pitääkö sitä mehua/limua/vettä/mitä tahansa muuta kun alkoholia ja oliko maitokin kiellettyjen listalla? (En muista, jonkun listan katoin netistä ja siinä käskettiin myös syömään kaks päivää esim. viiliä ja jugurttia ja mehukeittioa tai kiisseliä ja lihalientä juoda sitten litratolkulla?
Mä olen nimittäin tosi huono juomaan mitään eli jos pitää juoda illan/päivän aikana vielä kolme litraa vettä, niin sekin tekee tiukkaa :D
[/quote]Kyllä sitä jokunen litra pitää juoda, mutta voit myös juoda niitä runsasenergisiä juomia ja mehuja. Ei se määrä lopultakaan ole paljon, kun sillä korvataan ruoka
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 17:45"]
Itse kävin viime viikolla. Litku kaameaa juotavaa. Ois pitäny juoda sitä 4 litraa.. Ja litra tunnissa. Mulla kesti yhen litran juomisessa 3 tuntia :D niin kauheeta se oli. Sain sen juotua niin, että joka hörpyn jälkeen otin mehua päälle. Onneksi mulla se yksi litra riitti. Sen verran herkkä vatsa näköjään. Mut vika lasillinen piti juoda vessassa :D eli kokeile juoda niin että otat mehua tai limpparia päälle! Ja rauhallisesti juot. Kauheen makusta se kyl on.
[/quote]
Ihan oikeasti?? Mä sain jonkun 5dl satsin kotiin juotavaksi. Illalla taisin juoda ja aamulla kävin kerran paskalla, ei tarvinnut mitään erikoisvessapapereitakaan. Tähystys klo 11.
4
Join 5 litraa Colos.... mitenkähän se kirjoitetaan.
Kylmään veteen sekoitin ja join litran tunnissa.
Aamulla piti juoda vielä ainakin litra.
Söin todella kevyesti muutaman päivän ennen tyhjennystä.
Lääkäri kehu että on kirkkaat hyvät näkymät. Jos tyhjennystä ei tee kunnolla on suolessa luonnollisesti paskaa joka estää näkyvyyttä ja tähystys loppuu siihen.
Mitenkään pelottelematta suhtaudu asiaan niin että tämä on länsimaista lääketiedettä ja se ei toimi jos et tee sitä ohjeen mukaan ja saman homman tekee yhtä aikaa aika monta muutakin ihmistä eikä se muuksi muutu. Omasta ekasta ja vikasta kerrasta on varmaan 10 vuotta aikaa enkä tiedä onko niiden litkujen maku muuttunut, mutta se nyt on vain osa sitä hommaa. Lorina kuuluu asiaan. Enemmän tuota samaa everything goes -asennetta tarvitset sen skoopin kanssa, tosin siinä vaiheessa hoitsu pitää kädestä kiinni jos se auttaa.
maito on kielletty. Se ei ole kirkasta.
Ruitiinilla menee nykyään. Ensin litkut jääkaappikylmäksi sitten pillillä nopeeta aina lasi kerrallaan. Ja nopeeta tikkari suuhun estämään yökötystä. Hyvin menee 4 litraa illan aikana noin neljässä tunnissa.
Sain juotua vaan 2 litraa oli sen verran pahaa, sekoitin mustaherukkamehuun. Silti tyhjeni hyvin kun on jo aiemmin syönyt kevyesti. Ja mehujäätä väliin:) tutkimus sattui mutta oli onneks hyvä lääkäri, lopetti heti kun huusin.
Joo se on hirveetä. Kun juo pikkuhiljaa, niin se menettelee. Älä pyyhi vessassa vaan huuhtele käsisuihkulla pepa puhtaaksi. Kun alkaa tulla pelkkää vettä ulos, juomisen voi lopettaa, vaikkei olis kaikkea 4-5 litraa ehtinyt juoda.
Colonsteril maistuu mielestäni sitruunalta ja helposti join 5 litraa. Tyhjeni helposti kun olin ohjeen mukaisesti syönyt kevyemmin pari edellistä päivää. Olen ollut kaksi kertaa tähystyksessä ja molemmilla kerroilla se on tehty nukutuksessa. Ei ole ollut mitään ongelmaa saada tehtyä nukutuksessa kun olen lähettävälle lääkärille sanonut että jos ei nukuteta niin sitten ei tähystetä.