Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubbin yksityiskonelaskut 597.924 euroa vuodessa

Vierailija
23.11.2013 |

Ministereistä pistää silmään Alexander Stubb. Esimerkiksi vuonna 2009 hänen yksityisten lentokoneiden käytöstä koostuneet laskut ovat loppusummaltaan 597.924 euroa.

Laskuista monet ovat mielenkiintoisia. Esimerksi yksi lento Helsinki - Bryssel - Helsinki maksoi yksityiskoneella 44.750 euroa. Kyseisellä välillä on niin tiheästi normaalivuoroja, että yksityiskoneen käyttö tuntuu tarpeettomalta. Toki lennoilla on mukana usein muitakin henkilöitä, mutta silti on syytä asettaa kyseenalaiseksi näin mittava yksityiskoneiden käyttö.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1305679310644

MItä väärää suomalaiset ovat tehneet, että meillä on stubbit, laura rädyt, jutat, jyrkit jne?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen tosiaan tuota EU-tyylistä törsäämistä yksityislentoihin, omiin autonajajiin ja  suhteettomiin kestityksiin. Tässä taloustilanteessa soisi ihan kaikkien miettivän mistä voi nipistää, ja ökyhintaisista yksityislennoista voisi todella tinkiä. Ei ole kovin hyvää mainetta Stubbillekaan jos luvut pitävät paikkansa. 

Vierailija
2/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 22:39"]

ihmettelen tosiaan tuota EU-tyylistä törsäämistä yksityislentoihin, omiin autonajajiin ja  suhteettomiin kestityksiin. Tässä taloustilanteessa soisi ihan kaikkien miettivän mistä voi nipistää, ja ökyhintaisista yksityislennoista voisi todella tinkiä. Ei ole kovin hyvää mainetta Stubbillekaan jos luvut pitävät paikkansa. 

[/quote]

Mutta kukaan ei ole kiljumassa stubbin eroamista, miksi ihmeessä? Sinun ja minun veromarkkojahan tuokin tuhlailee surutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 22:39"]

[/quote]

Mutta kukaan ei ole kiljumassa stubbin eroamista, miksi ihmeessä? Sinun ja minun veromarkkojahan tuokin tuhlailee surutta.

[/quote]

Kokoomus ja mies. Siksi. 

Vierailija
4/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä Suomen EU-ministerin olisi paljon parempi keskittyä ainoastaan olemaan kotosalla. Kyllä ne osaavat tulla kysymään sitten, jos jotain haluavat, ne ulkomaan pellet.

Vierailija
5/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskoneella!!!?? wtf!

Presidentti Niinistökin lentää useimmiten reittilennolla. Miksi tälle yhdelle turhakkeelle pitää vuokrata yksityiskone?

Olen aina sanonut, että Stybbi on suuruudenhullu ja kuvittelee olevansa joku obama tai putin. Vaarallisia tollaset miehet ministereinä. Sen lisäksi, että ovat kalliita.

Vierailija
6/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 23:02"]

Niin, kyllä Suomen EU-ministerin olisi paljon parempi keskittyä ainoastaan olemaan kotosalla. Kyllä ne osaavat tulla kysymään sitten, jos jotain haluavat, ne ulkomaan pellet.

[/quote]

Älä viitsi olla noin tyhmä. Jos on niin typerä, että ei pysty hoitamaan työtään muuten kuin yksityiskoneilla lentelemällä, niin sitten potkut. Ei stubbi suinkaan mikään niin tärkeä henkilö maailmassa ole (vaikka itse niin luuleekin).

Vierailija
7/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein rupesin itkemään, kun luin tuon aloituksen. En minä niitä rahoja halua, mutta ajatelkaa oikeasti, miten paljon saataisiin aikaan, kun tuo summa laitettaisiin vaikka vanhusten tai lapsiperheiden hyvinvointiin. Samoin kuin ne viime päivinä lehtien palstoilla pyörineet törkeän suuret erorahat, uhhuh! Kiukuttaa jo pahasti nämä asiat.

Vierailija
8/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 23:03"]

Olen aina sanonut, että Stybbi on suuruudenhullu ja kuvittelee olevansa joku obama tai putin.

[/quote]

Tämä on kyllä tavattoman hyvin sanottu!

Vierailija
9/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku pliis kopioida ton uutisen tähän, en nää kun oon lukenut jo hesarin viikon ilmaset 5 artikkelia (ihan perseestä tää et saa lukee vaan muutaman...)

Vierailija
10/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin paikkoihin ei pääse sujuvasti reittilennoilla.

Vierailija
11/44 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuoreet tilastot, vuodelta 2009 oikein...

Vierailija
12/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministerin ja ulkomaankauppaministerin kuuluu matkustaa!

Vierailija
13/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolen miljoonan matkakuluilla saa edistettyä suomalaista vientiä miljardeilla, niin hyötysuhde on aikas hyvä.

Vierailija
14/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiojan yksi Afrikan-reissu maksoi 130 000:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011122014969797_uu.shtml

Vierailija
15/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 00:06"]

Jos puolen miljoonan matkakuluilla saa edistettyä suomalaista vientiä miljardeilla, niin hyötysuhde on aikas hyvä.

[/quote]

Stubb on onnistunut pääasiassa suomalaisen teollisuuden alasajossa.

Vierailija
16/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet av-mammoista sitä mieltä, että pitää pojan lennellä veronmaksajien rahoilla. Yhtään kauppaa ei ole tullut, mutta silti pitää lennellä. On mm lentänyt 48 000 eurolla Brysseliin, johon kuitenkin lennetään Helsingistä monta kertaa päivässä. Onhan se mukava yksin lennellä ja voi vaikka nukkua tuon kaksi tuntia. Hevosen hampaille oma istuin.

Vierailija
17/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä aikoja, kun muutamat ministerit esim. ministeri Heinonen vaatimattomina istuivat turistiluokassa. Nousivat kyllä viimeisenä koneeseen ja lähtivät ensimmäisenä pois. Hatunnoston arvoisia, reiluja miehiä olivat mielestäni, kun joskus työreissuillani keski-Eurooppaan heitä satuin näkemään.

Vierailija
18/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 23:34"]

[/quote]

Brysseliin? Johon menee reittikone monta kertaa päivässä. Minäkin joudun usein lähtemään työmatkalle sunnuntaina koska maanantain lennolla en ehdi ajoissa. En saa mitään ekstraa siitä, että meidän perheen viikonloppu menee pilalle mun työmatkan takia. Ei mulle makseta saati varata konetta siksi, ettei sunnuntain lenkki nyt vaan jää väliin Kun olen tottunut sen kirmaamaan tuossa lähimetsässä enkä viiden tähden hotellin juoksumatolla.

Vierailija
19/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 05:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 23:34"]

[/quote]

Brysseliin? Johon menee reittikone monta kertaa päivässä. Minäkin joudun usein lähtemään työmatkalle sunnuntaina koska maanantain lennolla en ehdi ajoissa. En saa mitään ekstraa siitä, että meidän perheen viikonloppu menee pilalle mun työmatkan takia. Ei mulle makseta saati varata konetta siksi, ettei sunnuntain lenkki nyt vaan jää väliin Kun olen tottunut sen kirmaamaan tuossa lähimetsässä enkä viiden tähden hotellin juoksumatolla.

[/quote]

Okei, ryhdy sinä sitten ministeriksi kun olet sopeutuvampi ja muutenkin ilmeisen pätevä.

Vierailija
20/44 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 00:06"]

[/quote]

Stubb on onnistunut pääasiassa suomalaisen teollisuuden alasajossa.

[/quote]

Stubb ei alasaja suomalaista teollisuutta vaan on meidän myynninedistäjä maailmalla. Tuomiojan pitäis olla sitä vielä enemmän mutta hän keskittyy mieluummin viisasteluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan