Saatko itsesi risti-istuntoasentoon?
Kommentit (27)
En saa. Olen ylipainoinen, mutta en usko, että johtuu siitä. Oikea jalkani on ollut aina "kankea" eikä pysty esim. nostamaan oikeaa jalkaa vasemman päälle istuessani. Toinen jalka taipuu normaalisti :)
Olenko nyt 2. luonkan kansalainen valuvikoineni?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 22:37"]
Kyllä saan. Ikää 41v, en joogaa.
[/quote]
Saan myös risti-istunta-asennossa asennossa polvet maahan kun jalkapohjat ovat toisiaan vasten.
En pääse oikeaan risti-istuntaan enää. Lihakset antaisivat periksi, mutta eivät nivelrikkoiset polvet. Niitä ei saakaan väännellä. Ilman tukea pääsen kyllä lattialle ja voin ristiä jalkani "helpommin" alleni, samoin pääsen siitä ylös ilman tukea.
103kg
23. Ei välttämättä, sulla on vaan isot pallit
[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 22:40"]
En pääse oikeaan risti-istuntaan enää. Lihakset antaisivat periksi, mutta eivät nivelrikkoiset polvet. Niitä ei saakaan väännellä. Ilman tukea pääsen kyllä lattialle ja voin ristiä jalkani "helpommin" alleni, samoin pääsen siitä ylös ilman tukea.
Ja saan kämmenet lattiaan, jopa sen yli. Yliliikkuvat nivelet.
103kg
[/quote]
En "käy joogassa". Jooga ei ole minulle tuotteistettu laji vaan osa elämäntapaa ja teen sitä kotona joka päivä, usein kaksi kertaa päivässä. Käyn harvoin tunneilla kieltämättä myös siksi, että jotkut liikkeet ovat minulle mahdottomia. En esimerkiksi pysty nostamaan peffaani näyttävästi ilmaan käsien varassa lootusasennosta yksinkertaisesti siksi, että käsieni pituus eri riitä. Kyllä sieltä peppuni alta paperin saa vedettyä, muttei enempää. Myös aurinkotervehdyksiin perustuvat sarjat ovat minulle hyvin vaikeita. Uskon, että kaikki lyhytkätiset karsiutuvat esim. Astangajoogassa jo ensimmäisellä tunnilla t. 10
Kyllä saan. Ikää 41v, en joogaa.