Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen, että identiteetissäni on sekä naisen että miehen piirteitä. Mihin kategoriaan kuulun?

Vierailija
22.09.2020 |

Olen biologiselta sukupuoleltani nainen. Koen äitiyden hyvin tärkeänä puolena itsessäni ja minussa on feminiininen puoli.

Mutta olen pienestä lähtien identifioitunut myös rooleihin, jotka perinteisesti on varattu pojille/miehille. Minussa on myös maskuliininen puoli.

Tosin en ole koskaan rakastunut naiseen.

Olen ylpeä feminiinisestä puolestani. Mutta olen alkanut ymmärtää, että voin hyväksyä myös maskuliinisen puoleni ja tuoda sitä esiin yhtä lailla.

Olen hyvin tyytyväinen itseeni ja siihen, mitä olen. Ei tarvetta muuttaa itseäni.

Mikä siis on sukupuoleni?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama, välillä ahdistaa kun joskus tykkään olla äijämäinen, rekkamiesvitsit lentää, viihdyn miesten porukoissa ilman mitään flirttailua, mutta toisaalta on päiviä kun vedän kukkamekon päälle ja hempeilen tyttömäisenä :) Tekisi mieli löytää se todellinen itse, mutta kumpikaan puoli ei paina vaakakupissa toista enempää, niin niitä vaan tulee vuoroteltua. Olen myös biseksuaalinen kallistuen kuitenkin enemmän naisiin.

Sinua ahdistaa, kun olet aivan tavallinen ihminen, samanlainen kuin kaikki muutkin? Ookoo.

Voi jessus teitä uniikkeja lumihiutaleita. Pidättekö te oikeasti kaikkia muita ihmisiä joinakin pahvisauleina, joilla on vain yksi ominaisuus: sukupuoli?

Vierailija
22/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään puoliseitsemän ohjelmassa tähtitieteilijä Anne joutui jotenkin töksähtävän naistoimittajan kyselyjen kohteeksi sukupuolestaan. Anne rauhallisesti vastasi olevansa sukupuoleton. Hän on jo niin tunnettu televisioesiintyjä, että mielestäni kaikki asian tietää, eikä se ole enää ihmettelyn aihe. Olisin vaan kuunnellut enemmän hänen tietojaan tähtitieteestä mutta ilman mitään edes aasinsiltaa toimittaja päräytti asiaankuulumattoman kysymyksensä toisen sukupuolesta. Hieno asiantuntija haastateltavana, niin eiköhän pidä siirtyä aivan epäolennaiseen asiaan. Jokaisessa meissä on tätä mies- ja naisperimää.

Hän kokee olevansa sukupuoleton, koska ajattelee naiseutta hirveän stereotyyppisesti. Onkohan kasvanut kovin ahdasmielisessä ympäristössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut avarakatseista muusua. Heillä on aina kamalan vanhanaikainen käsitys sukupuolista.

Vierailija
24/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ns. poikatyttö. Eli ihan nainen, vaikka sinussa on stereotyyppisiä miehisiä piirteitä. Esim. Peppi Pitkätossu on poikatyttö, mutta selvästi on tyttö vaikka käyttäytyykin poikamaisesti.

Vierailija
25/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kategoriaan seinähullut.

Vierailija
26/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jung keksi tämän jo kauan sitten. Anima, animus.

Vierailija
27/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" perinteisesti on varattu pojille/miehille. "

Nyt kyllä särähti korvaan tämä lause. Mitä ihmettä tarkoitit tällä??

Vierailija
28/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa tykätä kaikista asioista ja kokea olevansa vaikka vasemman jalan saapas, biologista sukupuolta se ei mihinkään muuta.

Vierailija
29/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen.

Ei mitkään mieltymykset tai harrastukset tai tai tapa pukeutua tai puhua jne. määritä mitenkään sukupuolta.

Näissä nykyisissä muu sukupuolisuus tai transjutuissa on mukana tosi paljon stereotyyppistä ja ahdasmielistä tai nais- tai homovihamielistä ajattelua.

Vierailija
30/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet synnyttänyt, olet nainen. Noin muuten voit olla ihan vaan ihminen kaikkine ominaisuuksinesi.

Vierailija
31/35 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä miksi sillä Annella on niin ahdas käsitys siitä mikä nainen on. Tuo muunsukupuolisuus-termi on niin turha. Kapeasti ajattelevat lokeroivat ihmiset käyttävät sitä.

!!! Just tuota olen miettinyt. Jos ei koe olevansa mies tai nainen, niin mitä se sukupuolen käsite tarkalleen tälle henkilölle tarkoittaa? Mutta toisaalta, mitäpä se minulle kuuluu.

Vierailija
32/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolten eroavaisuus on nykyisin varsin olematon.

Sukupuolet eivät eroa henkisesti millään tavalla, ainoat eroavaisuudet on fyysisiä asioita.

Pidän kummallisena sitä miksi sukupuolta pitää korostaa puhekielessä kun sillä sukupuolella ei ole merkitystä kuin lisääntymisessä.

Vierailija
33/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" perinteisesti on varattu pojille/miehille. "

Nyt kyllä särähti korvaan tämä lause. Mitä ihmettä tarkoitit tällä??

Joo, tuo oli outo lause. Olikohan se kuollut jenkkituomari Ruth myös sitten oikeasti transmies, luin että hänen vuosikurssinsa 500 opiskelijasta vain 9 oli naisia...

Vierailija
34/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa AP! On mahtavaa olla sujut itsensä kanssa ja ylpeä siitä. Taidat olla muunsukupuolinen, tai englanniksi on mielestäni parempi ilmaisu: genderfluid. Ota kaikki irti siitä mitä olet. Sinulla on nyt mahdollisesti laajempi näkemys kummankin biologisen sukupuolen maailmaan kuin perus heteroilla tai homoilla, heitä väheksymättä. Olen itse ihan hetero, mutta osaan arvostaa avarakatseisuutta ja sitä että ihmiset uskaltavat rehellisesti olla sitä mitä tuntevat olevansa. Hyvää elämänmittaista matkaa!

Vierailija
35/35 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolten eroavaisuus on nykyisin varsin olematon.

Sukupuolet eivät eroa henkisesti millään tavalla, ainoat eroavaisuudet on fyysisiä asioita.

Pidän kummallisena sitä miksi sukupuolta pitää korostaa puhekielessä kun sillä sukupuolella ei ole merkitystä kuin lisääntymisessä.

Tämä ei itse asiassa pidä paikkaansa. Sukupuolet eroavat myös henkisesti. Esimerkiksi se, että tytöt leikkivät enemmän nukeilla ja pojat autoilla ei selity pelkästään sillä mitä vanhemmat tekevät tai tarjoavat lapsilleen. Kyllä lapsi mielenkiintonsa ilmaisee Prisman leluosastolla ihan rehellisesti, eivät he siellä ensin katso vanhempiaan mitä voivat ihastella. Sama leikeissä. Miksi tytöt eivät leiki useinkaan rosvoa ja poliisia päiväkodissa mutta pojat leikkivät? Päiväkodin työntekijät eivät välitä ja vanhemmat eivät ole siellä katsomassa.

Kyllä sukupuolissa on henkistä eroa siihen miten toimivat. Luulen että se johtuu paljon biologiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän