Koen, että identiteetissäni on sekä naisen että miehen piirteitä. Mihin kategoriaan kuulun?
Olen biologiselta sukupuoleltani nainen. Koen äitiyden hyvin tärkeänä puolena itsessäni ja minussa on feminiininen puoli.
Mutta olen pienestä lähtien identifioitunut myös rooleihin, jotka perinteisesti on varattu pojille/miehille. Minussa on myös maskuliininen puoli.
Tosin en ole koskaan rakastunut naiseen.
Olen ylpeä feminiinisestä puolestani. Mutta olen alkanut ymmärtää, että voin hyväksyä myös maskuliinisen puoleni ja tuoda sitä esiin yhtä lailla.
Olen hyvin tyytyväinen itseeni ja siihen, mitä olen. Ei tarvetta muuttaa itseäni.
Mikä siis on sukupuoleni?
Kommentit (35)
Olet ihan tavallinen 90-luvun astronauttityttökasvatuksen saanut, niin kuin minäkin.
Sukupuolesi on nainen.
Ei "feminiinisillä" ja "maskuliinisila" ominaisuuksilla oikeasti ole sukupuolta. Sellaiset stereotypiat ovat ihan höpöhöpöä. Ne ovat yksilön ominaisuuksia, sinun ominaisuuksiasi. Eivät sukupuolesi ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan tavallinen 90-luvun astronauttityttökasvatuksen saanut, niin kuin minäkin.
Olen 90-luvulla ollut jo aikuinen.
Olet vahva ja itsenäinen nainen, joka pärjää elämässä. Ole huoleta. <3
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesi on nainen.
Ei "feminiinisillä" ja "maskuliinisila" ominaisuuksilla oikeasti ole sukupuolta. Sellaiset stereotypiat ovat ihan höpöhöpöä. Ne ovat yksilön ominaisuuksia, sinun ominaisuuksiasi. Eivät sukupuolesi ominaisuuksia.
Hyvä huomio.
Vierailija kirjoitti:
Olet vahva ja itsenäinen nainen, joka pärjää elämässä. Ole huoleta. <3
Mahtavaa! Kiitos!
Eiköhän suurin osa ihmisistä tunne molempia puolia itsessään.
Eikö tuo ole vähän viiskytlukua puhua jostain miehisistä ja naisellisista piirteistä?
Miksi elät menneessä maailmassa?
No olisipa kiva kuulla mitä lasket miehisiksi piirteiksi.
Tykkäät pissata seisten?
Käytät nuuskaa?
Nainenhan sinä olet.
t. suomalainen alfauros
Mulla on sama, välillä ahdistaa kun joskus tykkään olla äijämäinen, rekkamiesvitsit lentää, viihdyn miesten porukoissa ilman mitään flirttailua, mutta toisaalta on päiviä kun vedän kukkamekon päälle ja hempeilen tyttömäisenä :) Tekisi mieli löytää se todellinen itse, mutta kumpikaan puoli ei paina vaakakupissa toista enempää, niin niitä vaan tulee vuoroteltua. Olen myös biseksuaalinen kallistuen kuitenkin enemmän naisiin.
Onko koronavirus oikeasti säteilysairaus? – Kapitaali.com
https://kapitaali.com/onko-koronavirus-oikeasti-sateilysairaus/
Kaikissa ihmisissä on feminiinistä että maskuliinista puolta. Sukupuoli on biologinen fakta, se mitä koet mielessäsi olevasi ei muuta tätä faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama, välillä ahdistaa kun joskus tykkään olla äijämäinen, rekkamiesvitsit lentää, viihdyn miesten porukoissa ilman mitään flirttailua, mutta toisaalta on päiviä kun vedän kukkamekon päälle ja hempeilen tyttömäisenä :) Tekisi mieli löytää se todellinen itse, mutta kumpikaan puoli ei paina vaakakupissa toista enempää, niin niitä vaan tulee vuoroteltua. Olen myös biseksuaalinen kallistuen kuitenkin enemmän naisiin.
Tuohan on äärimmäisen normaalia, että ihmisessä on eri puolia. Olisin ennemmin huolestunut jos ei olisi, jos pitäisi koko elämä esittää jotain tarkasti rajattua "miestä" tai "naista", jolla saa olla vain yhdenlaisia vaatteita ja yhdenlaisia vitsejä.
Tänään puoliseitsemän ohjelmassa tähtitieteilijä Anne joutui jotenkin töksähtävän naistoimittajan kyselyjen kohteeksi sukupuolestaan. Anne rauhallisesti vastasi olevansa sukupuoleton. Hän on jo niin tunnettu televisioesiintyjä, että mielestäni kaikki asian tietää, eikä se ole enää ihmettelyn aihe. Olisin vaan kuunnellut enemmän hänen tietojaan tähtitieteestä mutta ilman mitään edes aasinsiltaa toimittaja päräytti asiaankuulumattoman kysymyksensä toisen sukupuolesta. Hieno asiantuntija haastateltavana, niin eiköhän pidä siirtyä aivan epäolennaiseen asiaan. Jokaisessa meissä on tätä mies- ja naisperimää.
Olemmehan moniulotteisia tietoisuuksia kokemassa ihmiselämää. Keholla on sukupuoli , sielulla ei. Näemme ja koemme maailman kuin katsoisimme pienen avaimenreiän läpi, ajallisesti ja rajallisesti.
No en kyllä ymmärrä miksi sillä Annella on niin ahdas käsitys siitä mikä nainen on. Tuo muunsukupuolisuus-termi on niin turha. Kapeasti ajattelevat lokeroivat ihmiset käyttävät sitä.
Ilmiselvä taisteluhelikopteri.