Hallitus vaatii henkilötunnuksen uudistamista sukupuolineutraaliksi – miljardihanketta vastustavalla kansalaisaloitteella jo yli 45 000 kannatusilmoitusta
Kommentit (24)
Käytännössä menee silppuriin koko aloite kun se äänestetään suuressa salissa nurin
No tämä on kyllä ihan hyvä aloite. Pitäisi olla ihan globaali. Ei sukupuoli saa määritellä ihmisen arvoa ja kykyjä missään paikassa.
Järjetön ja ennenmuuta turha uudistus. Toivottavasti aloite saa järkeä kehiin.
Henkilötunnustusten uudistushanke aloitettiin jo Sipilän hallitukseen (jossa myös persut olivat mukana) aikaan, eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolineutraaliuden kanssa.
Taas Marinin ”minun hallitukseni” vauhdissa.
Eikö riittänyt, että Marin tuhosi Suomen talouden tuolla EU-tukipaketilla?
Pitääkö vielä tehdä tällainen turhaakin turhempi uudistus tässä taloustilanteessa?
Ei kyllä äly päätä pakota tällä hallituksella.
Ainoa ”oikea” syy uudistukselle on se, että henkilötunnukset loppuvat kesken, kun kaikki rajan yli ilman papereita tuleva husseinit merkitään syntyneiksi 1.1. Paljon halvempaa olisi jakaa näitä henkilötunnuksia eri päiville tai jättää husseinit kokonaan ottamatta Suomeen.
En ole allekirjoittanut. Hetun loppuosalla ei itselleni ole henkilökohtaisella tasolla tuon taivaallista merkitystä, riittää että se on olemassa ja ajaa sen asian mikä tarkoituskin on.
Kun asiakkaiden hetuja pyörittelen, en pahemmin kiinnitä huomiota siihen onko kyseessä miehen vai naisen hetu. Se on vain hetu.
Vierailija kirjoitti:
Täysin tarpeeton uudistus.
Ja täysin haitallinen hallitus.
Nyt on kyllä prioriteetit kohdillaan tässä hallituksessa!
Vierailija kirjoitti:
No tämä on kyllä ihan hyvä aloite. Pitäisi olla ihan globaali. Ei sukupuoli saa määritellä ihmisen arvoa ja kykyjä missään paikassa.
Olet ilmeisesti henkisesti aika laiska keissi kun et ymmärrä että eri ihmisillä on eri vahvuuksia. Jos tämä ei olisi totta, naiset huutaisi ihan hulluna mahdollisuutta päästä vaarallisiin töihin joissa miehet ovat AINA OLLEET. Öljylautat jne. Vai mielestäsi esim. Columbia-sukkulan katastrofi oli syrjintä koska siinä kuoli naisia? Ei tosin yhtä monta kuin miehiä? Osaatko ajatella? No ethän sinä osaa. Kun katsot kokonaisuudesta 15 prosenttia ja päättelet siitä mikä itsellesi sattuu sopimaan.
Mutta nostettaiskos ihan ne oikeat asiat pöydälle. Moni ihminen sukupuolesta riippumatta on laiska ja lahjaton. Näitä ihmisiä yritetään hoivata erilaisten poliittisten ohjelmien taakse. Miksi? Koska nämä ihmiset saa omasta perseydestään huolimatta äänestää, eli All Votes Matter. Hei AVM!! AVM. You know.
Lähetetään kaikki mielestään syrjityt ja epäoikeudenmukaisuutta kokeneet öljylautoille!!! Jos pärjäätte siellä, voitte sanoa olevanne tasavertaisia. Muuten pitäkää se juman päänne kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kävin allekirjoittamassa. Järjetöntä tuhlata aikaa ja rahaa tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täysin haitallinen hallitus.
Onneksi Sipilän hallitus, joka tämän uudistushankkeen aloitti ja jossa mm. perussuomalaiset olivat mukana, ei olekkaan enää vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vielä tehdä tällainen turhaakin turhempi uudistus tässä taloustilanteessa?
Se oli Sipilän "minun hallitukseni" joka oli vauhdissa. Se nimittäin aloitti henkilötunnusten uudistusprosessin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt niin vaikea tajuta, että tällaiset uudistukset eivät kuulu tähän hetkeen, jolloin Suomen talous on syöksykierteessä, kiitos koronan ja Marinin todella heikon yksilösuorituksen EU-neuvottelupöydissä.
Eikö se osaa ollenkaan priorisoida?
Vierailija kirjoitti:
Henkilötunnustusten uudistushanke aloitettiin jo Sipilän hallitukseen (jossa myös persut olivat mukana) aikaan, eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolineutraaliuden kanssa.
Ei ollut persut hallituksessa vuonna 2017 syksyllä.
Ainoastaan persut vastustavat tätä hulluutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli Sipilän "minun hallitukseni" joka oli vauhdissa. Se nimittäin aloitti henkilötunnusten uudistusprosessin.
Vieläkö se Sanna jaksaa lähettää niitä Whatsapp viestejä, että ihmiset menisivät kehumaan?
Kyllä on turhaakin turhempi uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut persut hallituksessa vuonna 2017 syksyllä.
Ainoastaan persut vastustavat tätä hulluutta.
Persut eivät ole huolissaan tietoturvassa.
Mä en totta puhuen edes tiennyt, että hetu on sukupuolen mukaan. Luulin, että kasa numeroita ja kirjaimia. Luin vasta jokunen vuosi sitten aiheesta. Enkä osaa edelleenkään katsoa, että jaahas tän hetu on miehen ja tän naisen. Tsekkaan vaan kaupan kassalla syntymäajan. Olen/koen olevani androgyyni, että sinänsä mulle on yks hailee joku hetu. Pari sukupuoltansa vaihtanutta ystävääni ei myöskään koskaan ole valittanut sitä, että hetu on väärän sukupuolen, kysyin varta vasten nyt asiaa, joten pistää miettimään onko ongelma marginaalinen vai globaali?
Meni jo yli 50 000:n.