oma nimi googlehaussa
Voi luoja..Tein taas googlehaun omalla nimelläni. Ja mitä sieltä löytyikään. Facebookissa kirjoittamiani julkaisuja eräisiin fb-ryhmiin! Ikinä en olisi uskonut, että nuo ryhmiin tekemäni kysymykset ja kommentit päätyisivät myös nimelläni googleen. Nyt en taatusti saa koskaan töitä, sillä viestini ovat niin nolot ja lapselliset :D Asialliset, mutta nolot. Hävettää ajatellakin, että mahdollinen tuleva pomoni tai työkaverini löytäisivät nuo jutut googlesta. Kävin poistamassa kaikki häpeää aiheuttavat julkaisuni, ja jopa erosin facebookista saman tien! Mutta eipä ainakaan vielä google ole nimeäni puhdistanut. Tuskin on edes mahdollista "nollata" jälleen nimeäni?
Ennen kuin facebookkin tuli tämä "et voi enää piiloutua"- uudistus ei googlestakaan löytynyt mitään julkaisujani, siksi yllätyinkin nyt todella tehdessäni tämän löydön nimelläni. Omapa oli vikana, mutta pitääkö tästä nyt todellakin kärsiä ikuisesti? Mitä luulette, poistuvatko hakutulokset ajanmittaan, kun alkuperäisiä tekstejäkään ei enää face-ryhmissä ole ? Tästä viisastuneena: EI ENÄÄ FACEBOOKKIA, tahi muutakaan mediaa, jossa käytetään oikeaa, koko nimeäni.
Kommentit (25)
mitä tästä opimme?
Ollaan fiksusti netissä niin ei tarvi hävetä :)
En tee koskaan itään joka voisi tulla töissä vastaan
Jos ap poistat ne viestit, niin ei niitä ainakaan kokonaisina enää pääse lukemaan, kun eivät löydy enää linkin takaa.(ellei kikkaile välimuistien kanssa)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 09:58"]
Mutta kun nimeä olen jo kerran vaihtanut! :D
Kai se on sitten tehtävä se uudemman kerran...
AP
[/quote]
fb tosiaan muistaa ne vanhatkin nimet, jos ei luo kokonaan uutta profiilia uudella sähköpostiosoitteella.
Itse olen pysynyt pois omalla nimelläni kaikesta sosiaalisesta mediasta juuri tuosta syystä. Minulla on kyllä twitter ja fb-tili, mutta keksityllä valenimellä. Näin voin seurata asioita joita haluan, mutta ei tarvi pelätä että nimelälni hakemalla putkahtaa esiin epäilyttävää sisältöä.
Kun googletan nimeni, löytyy vain 15 vuoden takaisia opiskeluihin liittyviä juttuja, graduni otsikko ja kuvahaulla täysin vieraan ihmisen kuvia vaan.
Täällä oli joskus pitkä keskustelu aiheesta saako työnantaja googlata hakijoita. Ilmeisesti teoriassa ei saa, mutta en tiedä, noudatetaanko tätä käytännössä.