Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaita nuoria/nuorehkoja äitejä?

Vierailija
22.11.2013 |

Olen 30+ v. erittäin hyvintoimeentuleva nuori yhden lapsen äiti pk-seudulta ja ongelmani on löytää kaltaistani seuraa. Nykyiset kaverit/vanhat ystävät elävät niin eri maailmassa että vaikea enää löytää yhteistä säveltä kun kateus on pikkuhiljaa hiipinyt mukaan jokaiseen kaverisuhteeseen. Aina pitäisi tarjota tai maksaa kun kerran minulla nyt sattuu olemaan sitä rahaa tai aina sanotaan miten en ymmärrä siitä ja tästä mitään kun minun ei tarvitse huolia rahasta.

Yhteisiä puheenaiheita on vähän ja jos jotain löytyy niin ne johtavat aina hyväosaisuus/huono-osaisuusvertailuun. Olisi kiva matkustella äiti-lapsi -matkoja ex-tempore, mutta kenelläkään kavereistani ei ole rahaa eikä lomaa silloin kuin tarvitsisi, koska ovat muiden palveluksessa. Tai muutenkin olisi mukavaa harrastaa päivisin jotain yhdessä kun on vapaata tai tavata samanhenkisiä uusia ystäviä kivoissa ruokapaikoissa ym.

Monia kun tuntuu varakkuuten haittaavan, vaikka itse en halua koskaan rahasta puhua mutta muita se tuntuu kiinnostavan erityisesti. Eli on vaikeaa löytää aitoja ja vilpittömiä ystäviä, onko muilla samanlaisia ongelmia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+ nuori äiti?

Vierailija
2/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvintoimeentulevaksi nuori? Hyvintoimeentulevaksi äidiksi nuori? Harva 30+ kuitenkaan miljonääri on, varsinkaan äiti kun lapsen kulut ovat aina isot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin kolmekymppistä miljonääriä kyllä nuorena miljonäärinä.

Vierailija
4/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se syy olla jossain ihan muualla kuin kukkarossasi. Veikkaan, että a) sinä käyttäydyt kuin nousukas tai b) kaverisi ovat juntteja. Voit miettiä asiaa sen kautta, kuinka erilaisia ihmisiä kavereistasi löytyy. Jos monenlaista akateemisesta duunariin ja vähätuloisesta hyvin toimeentulevaan, syy on luultavasti a. Jos vain näitä "elämän kovan koulun" käyneitä, veikkaan b:tä.

Vierailija
5/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:34"]

Hyvintoimeentulevaksi nuori? Hyvintoimeentulevaksi äidiksi nuori? Harva 30+ kuitenkaan miljonääri on, varsinkaan äiti kun lapsen kulut ovat aina isot.

[/quote]

Haha

Saa ostaa aika monta pakettia pampperseja ennen kuin se kenenkään miljonääriksi tulemisen mahdollisuuksia rajoittaa jos siihen muuten on mahdollisuudet...

Vierailija
6/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aika eri maailma, jos on rahaa tai ei oo.

Etkö sit asu jossain hienostoalueella, jossa olisi kaltaisiasi?

Vierailija
7/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelee sinua vähän nuorempi varakas yhden lapsen äiti, joka ihmettelee kovin avaustasi. En minä ainakaan koe, etten vanhojen ystävieni kanssa viihtyisi tai haluaisin löytää uutta seuraa ensi sijassa varallisuuden perusteella. Mukava seura kelpaa kyllä mutta en usko jakavani samaa arvomaailmaa kanssasi.

Vierailija
8/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30v ei kyllä mielestäni ole nuori äiti, keski-ikäinen kyllä (huom puhun nyt siis äiti-iästä).

Vierailija
9/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:38"]

Taitaa se syy olla jossain ihan muualla kuin kukkarossasi. Veikkaan, että a) sinä käyttäydyt kuin nousukas tai b) kaverisi ovat juntteja. Voit miettiä asiaa sen kautta, kuinka erilaisia ihmisiä kavereistasi löytyy. Jos monenlaista akateemisesta duunariin ja vähätuloisesta hyvin toimeentulevaan, syy on luultavasti a. Jos vain näitä "elämän kovan koulun" käyneitä, veikkaan b:tä.

[/quote]

Löytyy sekä että mm. kaupungin vuokratalossa asuvaa farmaseuttia eli akateemista että vain peruskoulun käynyttä keittäjää. Olen itse superpihi, kuljen pummilla niillä julkisilla joilla pystyy ja säästelen autolla ajamisessa, vaatteet tulevat VeroModasta, H&Mltä jne. Ainoa mihin tuhlaan on matkustaminen, mutta se nyt ei näy arkielämässä mitenkään. En puhu rahasta mielelläni enkä ostele kavereideni seurassa mitään kallista, koska en tee sitä muutenkaan. Parin sadan eurojen shampanjoita ostelen salaa ja juon ne miehen kanssa kotona enkä mainitse niistä kenellekään, se on toinen pieni tuhlauspaheeni. Käytän CityShopparia aina kuin mahdollista eli olen myös tarjoushaukka.

Vierailija
10/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miljonääri, mutta melkoinen kitupiikki :) olen 22v yh-äiti, suht hyväpalkkaisessa työssä. Minulla ei ole mitään turhaa kotonani enkä hamstraa mitään. Asun 1450€/kk vuokrakolmiossa helsingin keskustassa. Ostan melkein kaiken kirpputorilta, koska pidän kirppareista :) ystäviä ei paljoa ole.

Vierailija
11/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v suht varakas äiti - en siis rikas mutta tullaan hyvin toimeen - ja kyllä osaan kavereista on välit muuttuneet. En tiedä johtuuko se siitä, että nämä henkilöt ovat itse samassa taloudellisessa tilanteessa kuin alle kaksikymppisenä juuri ammattikoulusta valmistuttuaan. Itse olen opiskellut ja tehnyt töitä sen eteen että tienaan hyvin. Puheenaiheet ovat usein tyyliin "yliopistoidiootit taas pätevät vaikka eivät tiedä asioista mitään" ja outoa leveilyä kaikesta mistä vaan voidaan.

Vierailija
12/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:42"]

Täällä kirjoittelee sinua vähän nuorempi varakas yhden lapsen äiti, joka ihmettelee kovin avaustasi. En minä ainakaan koe, etten vanhojen ystävieni kanssa viihtyisi tai haluaisin löytää uutta seuraa ensi sijassa varallisuuden perusteella. Mukava seura kelpaa kyllä mutta en usko jakavani samaa arvomaailmaa kanssasi.

[/quote]

Kai se riippuu millaisessa elämäntilanteessa vanhat ystäväsi ovat nykyisin? Itsestäni tuntuu että kenelläkään ei mene hyvin tai elämä lähtenyt heillä jotenkin alamäkeen (akateemisilla masennusta, kouluttamattomilla alkoholistimiehiä ym terveysongelmia), joten oma hyvä tilanteeni korostuu ja aiheuttaa kateutta? Näin valitettavasti itse sen koen, vaikka itse en koe arvomaailmani olevan mitenkään erilainen kuin heillä sinänsä.

Vierailija
13/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:47"]

Olen 25v suht varakas äiti - en siis rikas mutta tullaan hyvin toimeen - ja kyllä osaan kavereista on välit muuttuneet. En tiedä johtuuko se siitä, että nämä henkilöt ovat itse samassa taloudellisessa tilanteessa kuin alle kaksikymppisenä juuri ammattikoulusta valmistuttuaan. Itse olen opiskellut ja tehnyt töitä sen eteen että tienaan hyvin. Puheenaiheet ovat usein tyyliin "yliopistoidiootit taas pätevät vaikka eivät tiedä asioista mitään" ja outoa leveilyä kaikesta mistä vaan voidaan.

[/quote]

Kiva kuulla että joku toinenkin kokee samoja tunteita, vaikka sinänsä surullista. Tuo välien viileneminen on oikea ilmaus kuvaamaan sitä mitä minullekin on käynyt, ehkä avauksestani sai hieman ylimielisen kuvan jos en heti yhdessä lyhyessä avauksessa saanut oikeata tunnelatausta kirjoitukseeni.

Vierailija
14/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:44"]

[/quote]

Löytyy sekä että mm. kaupungin vuokratalossa asuvaa farmaseuttia eli akateemista että vain peruskoulun käynyttä keittäjää. Olen itse superpihi, kuljen pummilla niillä julkisilla joilla pystyy ja säästelen autolla ajamisessa, vaatteet tulevat VeroModasta, H&Mltä jne. Ainoa mihin tuhlaan on matkustaminen, mutta se nyt ei näy arkielämässä mitenkään. En puhu rahasta mielelläni enkä ostele kavereideni seurassa mitään kallista, koska en tee sitä muutenkaan. Parin sadan eurojen shampanjoita ostelen salaa ja juon ne miehen kanssa kotona enkä mainitse niistä kenellekään, se on toinen pieni tuhlauspaheeni. Käytän CityShopparia aina kuin mahdollista eli olen myös tarjoushaukka.

[/quote]

Niin, oletko ap? Ap:n oletetaan maksavan ja tarjoavan. Mutta miten "ystäväsi" tietävät raha-asioistasi, jos elät edellä mainitulla tavalla ja et puhu rahasta? Itselläni on sen verran että en laske menoja enkä tuloja ja voin lähteä reissuun jos haluan, mutta ystäväni eivät sitä mistään huomaa tai mitään tarjoamisia ehdota. En muutenkaan oikein ymmärrä "ongelmaa"...?

Vierailija
15/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt asia on todella niin kuin sen ilmaiset, niin ehkäpä seuranvaihto on tarpeen. Mutta mielestäni tuo varakkaiden seuran etsiminen kuulostaa perin oudolta. Eikö olisi parempi etsiskellä samanhenkistä seuraa uusista ihmisistä avoimin mielin, eikä tuoda varakkuutta esiin näiden uusien tuttavuuksien kanssa. Lomamatkoista voi sanoa ympäripyöreästi jotain, enkä edes äkkiseltään keksi yhtään ammattia, josta poikkeuksellinen varakkuus kävisi heti ilmi. Voisihan Bill Gateskin sanoa olevansa Microsoftilla töissä tekemättä numeroa siitä, että omistaa koko puljun.

Vierailija
16/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:52"]

Niin, oletko ap? Ap:n oletetaan maksavan ja tarjoavan. Mutta miten "ystäväsi" tietävät raha-asioistasi, jos elät edellä mainitulla tavalla ja et puhu rahasta? Itselläni on sen verran että en laske menoja enkä tuloja ja voin lähteä reissuun jos haluan, mutta ystäväni eivät sitä mistään huomaa tai mitään tarjoamisia ehdota. En muutenkaan oikein ymmärrä "ongelmaa"...?

[/quote]

He näkevät perheemme tulot verotustiedoista lehdistä, he näkevät asunto-omaisuutemme eli ison kodin hienostoalueella ja tietävät meillä olevan kaksi loma-asuntoa, joissa aidosti molemmissa tykkäämme viettää aikaamme. Osasta sijoitusasunnoistakin tietävät kun tullut puhe että olen ollut remontoimassa niitä. Juuri tämän kuukauden alkupuolella yksi sanoi että no sanopas nyt suoraan viime vuoden tulot ettei tarvitse vaivautua mennä selaamaan tietoa Iltalehdestä.

Vierailija
17/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joillain meistä oli nimi lehdessä 1.11.

En ole ap, tai kukaan muukaan aiempi ketjussa.

Vierailija
18/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:55"]

Jos nyt asia on todella niin kuin sen ilmaiset, niin ehkäpä seuranvaihto on tarpeen. Mutta mielestäni tuo varakkaiden seuran etsiminen kuulostaa perin oudolta. Eikö olisi parempi etsiskellä samanhenkistä seuraa uusista ihmisistä avoimin mielin, eikä tuoda varakkuutta esiin näiden uusien tuttavuuksien kanssa. Lomamatkoista voi sanoa ympäripyöreästi jotain, enkä edes äkkiseltään keksi yhtään ammattia, josta poikkeuksellinen varakkuus kävisi heti ilmi. Voisihan Bill Gateskin sanoa olevansa Microsoftilla töissä tekemättä numeroa siitä, että omistaa koko puljun.

[/quote]

Hyvä vinkki sinänsä, mutta huomasin mm. kun poikani oli pieni ja tutustuin äitipiireissä uusiin ihmisiin niin jossain vaiheessa alettiin kyselemään ammattia, asuinpaikkaa, autoista jne silti, joista nämä uudetkin tuttavuudet pystyivät päättelemään jo paljon. Matkusteltiin myös silloin paljon niin nekin tulivat tavallaan ilmi kun oltiin pois ja tultiin takaisiin niin kyseltiin missä olitte jne. En tiedä kuvittelenko, mutta kun asioidemme laita alkoi selvitä niin jäin aika yksin sielläkin ja tunsin että en enää kuulunut porukkaan. Päällepäin arkielämästä kun minusta ei sitä huomaa, mutta jo pelkästä asunnosta voi jo tehdä hyvät päätelmät eli ei sitä ihan kovin helposti salatakaan voi. Ja kun koti on sellainen mihin ollaan haluttu satsata kun viihdytään paljon kotona koko perheen voimin.

Vierailija
19/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:42"]

Se on kyllä aika eri maailma, jos on rahaa tai ei oo.

Etkö sit asu jossain hienostoalueella, jossa olisi kaltaisiasi?

[/quote]

Asun hienostoalueella, mutta en koe täällä olevan kaltaisiani. Täällä löytyy kyllä LV, Chanel ym. hienostoäitejä, joilla on kaikki ulkoiset puitteet niin viimeisen päälle ja käyvät hienoissa paikoissa lounaalla Gantin & Hilfigerin vaatteisiin puettujen lastensa kanssa, mutta en koe kuuluvani heihin. Viihdyn itse collegehousuissa ja tennareissa, huppareissa ja H&M'n kevyttoppatakki päällä pipo päässä, ja haluan puhua tavallisista asioista enkä vertailla jotain hifistely kokkivälineitä jne.

Vierailija
20/40 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25, yhden lapsen äiti ja esimiesasemani vuoksi ystäviäni varakkaampi. Viime vuonna kustansin kahdelle ystävälle viikonlopun Euroopassa kunnon palkankorotuksen kunniaksi (heillä ei olisi ollut siihen varaa mutta molemmilla oli lomaa) ja tarjoan kalliimpia asioita silloin tällöin. Ei minulle ole paljon väliä sillä, jos pankkitilin saldoni vähän muuttuu, koska ystäväni merkitsevät minulle rahaa enemmän. Useimmiten kuitenkin teemme yhdessä sellaisia asioita, joihin kaikilla on varaa - käymme elokuvissa, normaaleissa ravintoloissa, keilaamassa, näyttelyissä ja museoissa jne.

Jollet ole valmis muuttamaan näkemyksiäsi rahankäytöstä tai huvittelemaan tavalla, joka sopii myös ystäviesi kukkaroille, kehottaisin hankkimaan kaltaisiasi ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän