Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko yliluonnollisiin asioihin?

Vierailija
22.11.2013 |

Onko kellään omakohtaista kokemusta yliluonnollisesta tapahtumasta?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki vaikuttavat tekijät pystytään kontrollisti todentamaan, jäljelle jää vain kovin luonnollista:)

Vierailija
22/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ennen yliluonnollisinä pidettyjä asioita on tieteen kehittyessä pystytty ampumaan alas yksi toisensa perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Uskon siihen että olemme sieluja, jotka elävät ruumiissa täällä maan päällä. Kun kuolemme, palaamme kotiin. Emme tiedä kaikkea, koska jos tietäisimme, ei elämämme tarkoitus toteutuisi, meidän on tarkoitus oppia ja kasvaa ja rakastaa toisiamme. Meillä asui lapsuudenkodissani henki. Tämä henki joka näyttäytyi vain siskolleni oli vanha, hyväntahtoinen mies. Minä kohtasin hänet niin, että hän esimerkiksi herätti minut kouluun, heräsin usein siihen että joku fyysisesti käsillä ravisteli minua hereille, mutta kun avasin silmäni, ei huoneessani ollut ketään.  Pelottavin asia tapahtui muutama vuosi sitten, olin unessa mutta kuitenkin hereillä. Tajusin ettei kyseessä ole mikään normaali uni, sain silmäni auki mutta en kyennyt liikuttamaan itseäni. Joku tai jokin kiskoi minua ylöspäin ja alkoi riepotella katon rajassa. Näin itseni alapuolellani ja koitin pyristellä irti, huutaa ja tuntui kun en voisi hengittää. Tätä kesti jonkin aikaa kunnes yhtäkkiä minut päästettiin irti, ja putosin alaspäin. Avaisin silmäni enkä nukkunut sinä yönä enää.

Vierailija
24/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset tapaukset eivät kestä esimerkiksi kamerahavaintoja (siis kamera viedään huoneeseen vaivihkaa ennen nukkumaanmenoa), esimerkiksi Englannissa on lukuisia tapauksia, joissa joku läheinen on ollut se "yliluonnollinen" kiskoja.

Vierailija
25/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kyseessä on ns. todenmukainen uni.

Vierailija
26/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliluonnollinen jo itse itsessään kumoaa tuon luonnottoman, siis yliluonnillista ei ole, on vain outoja, toistaiseksi selittämättömiä ja outoja asioita. Taustalla ei ole mitään, esimerkiksi uskonnolisuuten tai muuhun vastaavan voimaan perustuvia asioita, kaikelle on olemassa selitys, vaikka ehkä vielä osaa sitä antaakaan.

Miettikääpä asiaa vajaa kaksisataa vuotta taaksepäin, niinkin yksinkertainen asia kuin sydämen toimista. Kukaan ei tiennyt, eikä osannut selittää miksi meidän rinnassa sykkii jokin elin. Sydämen toiminta opittiin tuntemaan vasta 1500 luvun lopulla, siihen asti asia oli yliluonnollinen.

Ihmismieli itsessään, kasvatuksellisista, kokemusperäisistä, uskonnollisista ja mielikuvituksellisista syistä tekee asioista yliluonnollisia.

Kunhan tiedeyhteisö löytää asioihin selityksiä, se yliluonnollisuus karisee vääjäämättä.

Sen enempää kuin yliluonnollisia asioita ei myöskään ole mitää ennaltanäkemisiskykyjä tai muuta vastaavaa höppää.

On totta ja uskottavaa, että tiedeyhteisö (osin) uskoo eri uloottuvuuksien olemassaoloon. Asia ei ole edes outo jos sitä tarkastelee matemaattisten kaavojen mukaan, samoin kuin kvanttifysiikan mukaan. Toistaiseksi ne ovat vain teorioita, mutta niin kuin enennekin, matematiikalla on osoitettu asiat todeksi jo paljon ennen ns. fyysisä toditeita.

Vierailija
27/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 01:45"]

Juuri tuollaiset tapaukset eivät kestä esimerkiksi kamerahavaintoja (siis kamera viedään huoneeseen vaivihkaa ennen nukkumaanmenoa), esimerkiksi Englannissa on lukuisia tapauksia, joissa joku läheinen on ollut se "yliluonnollinen" kiskoja.

[/quote] No kukahan se meillä oli, kun aamulla kysyin eikä kukaan ollut herättänyt.

Täällähän kysyttiin omia kokemuksia, ja heti on tarve ne tyrmätä kun kerroin.

Vierailija
28/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 01:47"]

Tai sitten kyseessä on ns. todenmukainen uni.

[/quote] Tai sitten ei. En ole koskaan ennen enkä sen jälkeen kokenut vastaavaa, vaikka paljon näen unia ja välillä kauheita painajaisia. En ollut unessa, tiedän sen. On helppo vähätellä jos ei itse ole kokenut.

Vierailija
29/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 02:48"]

[/quote] No kukahan se meillä oli, kun aamulla kysyin eikä kukaan ollut herättänyt.

[/quote]

Näit unta. Unet voivat tuntua erittäin todentuntuisilta.

Olen itsekkin nähnyt sellaista unta, jossa olin hereillä mutta silti unessa, enkä pystynyt liikkumaan. Ja kerran joku pyöriskeli mun sängyn ympärillä ja heilutti mun sänkyä ja menin välillä istumaan ja välillä yritin taas nukkua mutta aina kun menin maaten niin sama jatkui ja jatkui. Siis aivan kummallista. Sitten pakotin itseni hereille, se tilanne oli niin järkyttävä, niin järkyttävä! huih!! ja muitakin vastaavanlaisia kokemuksia on.Sitä kutsutaan unihalvaukseksi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus  ja muitakin ihan kummallisia, todentuntuisia unia olen nähnyt.

Sitten on kaikenlaisia mikrounia, valveunia ja mitä lie erinlaisia unia.

Vierailija
30/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 02:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 02:48"]

[/quote]

Näit unta. Unet voivat tuntua erittäin todentuntuisilta.

Olen itsekkin nähnyt sellaista unta, jossa olin hereillä mutta silti unessa, enkä pystynyt liikkumaan. Ja kerran joku pyöriskeli mun sängyn ympärillä ja heilutti mun sänkyä ja menin välillä istumaan ja välillä yritin taas nukkua mutta aina kun menin maaten niin sama jatkui ja jatkui. Siis aivan kummallista. Sitten pakotin itseni hereille, se tilanne oli niin järkyttävä, niin järkyttävä! huih!! ja muitakin vastaavanlaisia kokemuksia on.Sitä kutsutaan unihalvaukseksi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus  ja muitakin ihan kummallisia, todentuntuisia unia olen nähnyt.

Sitten on kaikenlaisia mikrounia, valveunia ja mitä lie erinlaisia unia.

[/quote]

niin ja lisään vielä tuohon että en nähnyt sitä henkilö joka sitä sänkyä heilutti mutta tunsin sen läsnäolon ja kun se vaihtoi paikkaa.. se vaikutti pahantahtoiselta. halusi kiusata mua.Mutta unta se oli, vaikka erittäin todelliselta tuntui. siis erittäin..on jääny kyllä mieleen.

Vierailija
31/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja myös tiedän, että on olemassa todisteita telepatia, ennaltanäkemisen ja jälleensyntymisen puolesta. Mielestäsi myös todisteet Bigfootin, ufojen ja poltergeistien puolesta ovat vahvat.

Vierailija
32/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin on pakko uskoa, kun on niitä kohdannut. Omista yliluonnollisista jutuistani olen kertonut tässä vanhassa ketjussa: http://www.vauva.fi/keskustelu/117668/ketju/onko_teille_koskaan_tapahtunut_mitaan_yliluonnolli

Vierailija
33/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 15:29"]

Kouhottajat pilaavat rationaalisemmin asiaan suhtautuvienkin maineen. Tulee sellainen olo, ettei jaksa edes ruveta selittämään ajatuksiaan, koska ne todennäköisesti tulkitaan kaikesta huolimatta "kouhottamiseksi" tai halutaan "ampua alas". Ymmärrän sinänsä tarpeen tuohon ja se ärtymyksen, joka "kouhottamisesta" syntyy. Muakin ärsyttää, jos huomaan jollakin vaan sellaisen voimakkaan tarpeen uskoa johonkin yliluonnolliseen, se että kaikelle selittämättömälle tai jännän mystiseltä vaikuttavalle asialle oikein haluamalla halutaan keksiä jokin henkimaailmaan liittyvä selitys.

Kuitenkin mun mielestä vimmainen tarve "ampua alas" kaikki ajatukset, jotka eivät istu nykyiseen tieteelliseen maailmankuvaan on lähes yhtä yksisilmäistä kuin se toinen ääripääkin eli yliluonnolliseen hurahtaminen.

[/quote]

Niin täysin samaa mieltä! t. 33

Vierailija
34/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu muuten, että tässä asiassa jotenkin pitäisi olla jossain ääripäässä. Joko niin, että ilman muuta uskoo "yliluonnolliseen" tai sitten ei missään nimessä usko. Mä taas suhtaudun asiaan sillä tavalla avoimen uteliaasti. Maailmankuvani ei juuri muuttuisi, jos jotenkin pystyttäisiin aukottomasti todistaa ne asiat pelkän mielikuvituksen tuotteiksi, eikä se juuri muuttuisi silloinkaan, jos pystyttäisiin todistaa ne asiat todellisiksi ilmiöiksi. Mulla ei ole tarvetta olla ehdottomasti ja sataprosenttisesti jompaa kumpaa mieltä, mikä tuntuu aiheuttavan sekaannusta, sillä mut kuitenkin haluttaisiin pistää jompaan kumpaan lokeroon. Yliluonnollisesta kouhottajat eivät tykkää, koska suhtaudun kriittisesti, ja skeptikot eivät tykkää, koska pidän auki sen mahdollisuuden, että joku yliluonnollinen voisikin olla ihan luonnollista.

Vierailija
35/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yliluonnollisesta kouhottajat eivät tykkää, koska suhtaudun kriittisesti, ja skeptikot eivät tykkää, koska pidän auki sen mahdollisuuden, että joku yliluonnollinen voisikin olla ihan luonnollista."

Saivartelen nyt vielä omasta tekstistäni hiukan, eli korjaan tuon ylemmän:

"...koska pidän auki sen mahdollisuuden, että joku yliluonnollisena pidetty voisikin olla ihan luonnollista."

Korjaus vain siksi, että tosiaan karsastan vähän tuota yliluonnollinen-sanaa siitä syntyvän mielikuvan vuoksi.

37

Vierailija
36/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 01:41"]

Uskon. Uskon siihen että olemme sieluja, jotka elävät ruumiissa täällä maan päällä. Kun kuolemme, palaamme kotiin. Emme tiedä kaikkea, koska jos tietäisimme, ei elämämme tarkoitus toteutuisi, meidän on tarkoitus oppia ja kasvaa ja rakastaa toisiamme. Meillä asui lapsuudenkodissani henki. Tämä henki joka näyttäytyi vain siskolleni oli vanha, hyväntahtoinen mies. Minä kohtasin hänet niin, että hän esimerkiksi herätti minut kouluun, heräsin usein siihen että joku fyysisesti käsillä ravisteli minua hereille, mutta kun avasin silmäni, ei huoneessani ollut ketään.  Pelottavin asia tapahtui muutama vuosi sitten, olin unessa mutta kuitenkin hereillä. Tajusin ettei kyseessä ole mikään normaali uni, sain silmäni auki mutta en kyennyt liikuttamaan itseäni. Joku tai jokin kiskoi minua ylöspäin ja alkoi riepotella katon rajassa. Näin itseni alapuolellani ja koitin pyristellä irti, huutaa ja tuntui kun en voisi hengittää. Tätä kesti jonkin aikaa kunnes yhtäkkiä minut päästettiin irti, ja putosin alaspäin. Avaisin silmäni enkä nukkunut sinä yönä enää.

[/quote]

Unihalvaus?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Vierailija
37/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 01:41"]

[/quote]

Unihalvaus?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

[/quote]

Selvästi mun mielestä kans unihalvaus. Saan niitä aina silloin tällöin. Yleensä niissä herää, eikä voi liikkua, tai voi tuntea leijuvansa, josta se voi muuttua selkouneksi. :)

Vierailija
38/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 01:51"]

Sen enempää kuin yliluonnollisia asioita ei myöskään ole mitää ennaltanäkemisiskykyjä tai muuta vastaavaa höppää.

[/quote]

Mä olen muuten hyvinkin samaa mieltä kanssasi, mutta miksi juuri esim. tuo asioiden ennalta näkeminen olisi ilman muuta ja ehdottomasti hömppää? Miksei se voisi olla jotakin, mitä vaan ei osata (vielä?) selittää?

Vierailija
39/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa noi tiedemiestenkin löytämät rinnakkaisulottuvuudet. En oikein tajua, mistä niissä on kyse, vaikka ne niitä selittävätkin monissa ohjelmissa. Jotain, että voi olla kahdessa paikassa ja ajassa yhtaikaa esim.? Mitä se meinaa?

Ja ne jotkut madonreikä -jutut??

Vierailija
40/46 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut paljonkin,mutten tässä viitsi kertoa.Yksi kokemus oli kyllä niin uskomaton,että epäilen keksineeni koko jutun,vaikka mukana oli muitakin ihmisiä todistamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi