Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30-40-vuotias nainen: kuinka paljon vartalosi on muuttunut

Vierailija
22.11.2013 |

siitä, kun olit parikymppinen? Onko sinulla mielestäsi hyvä kroppa?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä vauvapalstalla kaikkia kiinnostaa vaan ulkonäkö? Joidenkin vastausten perusteella tyhmyys on vain lisääntynyt ikävuosien saatossa, tai sitten taso on aina ollut yhtä alhainen.

Vierailija
42/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaaah! Taas aivopesun uhrien ketju 😁

Miksi vanheneminen ja kehon muutokset on vaikea hyväksyä?

Miksi ei olisi? Kauheaahan se on muuttua rumemmaksi - ja etenkin ikisinkkuna se on vielä kauheampaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Toisen lapsen jälkeen vatsaan jäi paljon löysää nahkaa ja vatsa pömpöttää. Toki minulla on aina ollut vähän pömppöä, vaikka parikymppisenä olin muuten tosi tikissä kunnossa. Ryhti on myös huonontunut ja painoa on reilu 7-8 kg enemmän. Parikymppisenä minulle sopi mikä vain vaate ja nyt joutuu miettimään, mitä pukee.

Mutta paljon onnellisempi olen nyt!

Vierailija
44/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä vauvapalstalla kaikkia kiinnostaa vaan ulkonäkö? Joidenkin vastausten perusteella tyhmyys on vain lisääntynyt ikävuosien saatossa, tai sitten taso on aina ollut yhtä alhainen.

Taidat olla melko nuori? 

Tietysti jos on saavuttanut kaiken hakuamansa ja on muutoinkin hyvin tyytyväinen elämäänsä, niin vanheneminen ei varmaankaan niin haittaa - mutta jos ei ole, niin vanheneminen on kuin paise perse*ssä, joka kasvaa vain...

Vierailija
45/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että olisin nyt päälle kolmevitosena samassa kuosissa kuin parikymppisenä, jollen olisi ollut raskaana.

Synnytyksen jälkeen roikahtivat naama ja takapuoli, yhtäkkiä. Naaman osalta tämä oli järkytys. Rinnat tietysti pehmenivät imetyksestä, mutta suurin lörpäyttäjä niissäkin taisi olla laihtuminen.

Iho on kuivempi ja jotain miniryppyjä on naamassa.

Vierailija
46/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä yksi pointti.

Asia joka me huomataan on se kuinka pepun ja vatsan suhde muuttuu. Nuorena peppu on sellainen "pysty" ja vatsa lättänä, viimeistään 35-45 välillä ne alkaa kääntyä toisin päin. Vatsa voi pysyä lättänänä, mutta peppu katoaa. Myös reisistä alkaa lähteä useimmilta rasvat, jotka sitten siirtyy tasaisemmin muualle kehoon. Ja vyötärö levenee hoikillakin...

Vaikka katsoisi lapsettomien supermallien kuvia googlella, niin kaikilla 35-45 välillä on tuo vanhemman naisen malli keskivartalossa.

En sano etteikö mun ikäinen nainen voisi olla kuuma, mutta se nuoren naisen malli on vain nuorilla naisilla.

Vierailija
47/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä en harrastanut liikuntaa juuri ollenkaan ja nyt nelikymppisenä hyvin paljon (mm. kuntosali, juoksu). Kaksi lasta ja ikää tullut, mutta kroppa paremmassa kunnossa.

Vierailija
48/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42 kirjoitti:

Miehenä yksi pointti.

Asia joka me huomataan on se kuinka pepun ja vatsan suhde muuttuu. Nuorena peppu on sellainen "pysty" ja vatsa lättänä, viimeistään 35-45 välillä ne alkaa kääntyä toisin päin. Vatsa voi pysyä lättänänä, mutta peppu katoaa. Myös reisistä alkaa lähteä useimmilta rasvat, jotka sitten siirtyy tasaisemmin muualle kehoon. Ja vyötärö levenee hoikillakin...

Vaikka katsoisi lapsettomien supermallien kuvia googlella, niin kaikilla 35-45 välillä on tuo vanhemman naisen malli keskivartalossa.

En sano etteikö mun ikäinen nainen voisi olla kuuma, mutta se nuoren naisen malli on vain nuorilla naisilla.

Naiset itse näkevät ulkonäön eri tavalla. Kun nainen näkee hoikat reidet, mies näkee kuinka se veenusmainen muoto on kadonnut. Kun nainen näkee lapsenpyöreyden katoamisen ja korkeat poskipäät, mies näkee ettei nainen ole enää nuori ja hedelmällinen. Kun nainen näkee hoikan pepun, miehen mielestä ei ole riittävästi peppua.

Täällähän oli niitä äänestyksiä joissa miesten puolella voitti muotivloggaaja "vantoee" (googlella löytyy kuvia). Naisten silmissä tyty luultavasti kaunistuu iän myötä, miesten silmissä on parhaimmillaan nyt.

Samahan se on miehilläkin, miesten itsensä mielestä muskelimasat on komeimpia kun taas naiset tykkäävät tasapainoisemmista miehistä.

Vierailija
49/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä mulla oli rintsikoiden kuppikoko muistaakseni B75. En treenannut, olin pieni ja normaalipainoinen, hoikka ennemmin kun muodokas. Nyt 36-vuotiaana aktiivisena salitreenaajana kehon rasvaprosentti on 21 ja kuppikoko on 70D. Vyötärönympärys on 70 ja lantio 89.

Muodot on tehty salitreenillä ja ruokavaliolla. Ei ole selluliittia kun syön puhtaasti, en dokaa tai polta ja vältän sokeria ja lisäaineita ja maitotuotteita. Eli en siis vältä hiilareita vaan tykkään kun lihasten päällä on rasvaa vähän, oikeissa paikoissa.  Olen satakertaa tyytyväisempi vartalooni nyt kun nuorena, vaikka en fitneskisoissa pärjäiskään.

Vierailija
50/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42 kirjoitti:

Miehenä yksi pointti.

Ei kyllä ennen 4-kymppisiä muutu, etenkin jos treenaa, elää terveesti, omaa kohtuu hyvät geenit ja suojaa ihonsa auringolta - eikä välttämättä sittenkään...

- ja etenkin, jos ei saa lapsia, sillä lapset siihen mahaan ja usein myös tisseihin eniten vaikuttavat...

Naama on se, mikä paljastaa iän - vartalo säilyy huomattavasti kauemmin nuorekkaana. 

Etenkin kun niitä on hyvin nuoria naisiakin, jotka ovat keskivartalolihavia tai muutenkin plösähtäneitä eli on selluliittiä ja lihaksettomuutta...

Malleilla ei monillakaan ole oikeasti kapeaa vyötäröä suhteessa lantioon, koska ovat niin laihoja ja usein pitkinä atleettisia eli leveähartaisia ja kapealantioisia myös vartalonmalliltaan....

- se kapea vyötärö saadaan aikaan paitsi kovalla treenilla, niin usein myös asennoilla -  ja kai tiedät, että mallien kuvia myös käsitellään, meikataankin näytöksiin ja kuviin...

Vierailija
51/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on tullut kymmenisen kiloa lisää ja lihasmassaa on tullut lisää. Ihon huomaan hieman vanhentuneen. Mulla on ihan ok kroppa, ihan ok se oli parikymppisenäkin. Silloin olin tosi hoikka, nyt olen sporttisempi. 

N30

Vierailija
52/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmies kirjoitti:

M42 kirjoitti:

Miehenä yksi pointti.

Naiset itse näkevät ulkonäön eri tavalla. Kun nainen näkee hoikat reidet, mies näkee kuinka se veenusmainen muoto on kadonnut. Kun nainen näkee lapsenpyöreyden katoamisen ja korkeat poskipäät, mies näkee ettei nainen ole enää nuori ja hedelmällinen. Kun nainen näkee hoikan pepun, miehen mielestä ei ole riittävästi peppua.

Täällähän oli niitä äänestyksiä joissa miesten puolella voitti muotivloggaaja "vantoee" (googlella löytyy kuvia). Naisten silmissä tyty luultavasti kaunistuu iän myötä, miesten silmissä on parhaimmillaan nyt.

Samahan se on miehilläkin, miesten itsensä mielestä muskelimasat on komeimpia kun taas naiset tykkäävät tasapainoisemmista miehistä.

Miehillä todella on erilainen maku kuin naisilla - ja naisen nuoruus on monille miehille yksi tärkeimmistä kriteereistä - miehet kuolaavat jopa varsin nuoria teinejäkin, näkee nyt kesälläkin kun katsovat perään...

- aikuinen nainen ei kuolaa teinipoika, koska koiraiden nuoruus ei ole naisille se juttu ja koska tuntisihan siinä itsensä pervoksikin...

Siksi onkin totta, että naisen markkina-arvo todella putoaa yhdessä vanhemisen myötä - vaikka moni nainen kiistää tämän, mutta totta se vain on...

Mies ottaa mielummin hiukan rumemmän nuoren naisen kuin kauniin 4-kymppisen...

Vierailija
53/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42 kirjoitti:

Miehenä yksi pointti.

Pysty takamus johtuu lihaksista...

Vierailija
54/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lihaksia enemmän ja painokin noussut jonkun verran, rinnat ovat nykyään suuremmat painon myötä. Olin parikymppisenä alipainoinen ja tosi hoikka, nyt normaalipainoinen.

Vierailija
55/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M42 kirjoitti:

Miehenä yksi pointti.

Ei kyllä ennen 4-kymppisiä muutu, etenkin jos treenaa, elää terveesti, omaa kohtuu hyvät geenit ja suojaa ihonsa auringolta - eikä välttämättä sittenkään...

- ja etenkin, jos ei saa lapsia, sillä lapset siihen mahaan ja usein myös tisseihin eniten vaikuttavat...

Naama on se, mikä paljastaa iän - vartalo säilyy huomattavasti kauemmin nuorekkaana. 

Etenkin kun niitä on hyvin nuoria naisiakin, jotka ovat keskivartalolihavia tai muutenkin plösähtäneitä eli on selluliittiä ja lihaksettomuutta...

Malleilla ei monillakaan ole oikeasti kapeaa vyötäröä suhteessa lantioon, koska ovat niin laihoja ja usein pitkinä atleettisia eli leveähartaisia ja kapealantioisia myös vartalonmalliltaan....

- se kapea vyötärö saadaan aikaan paitsi kovalla treenilla, niin usein myös asennoilla -  ja kai tiedät, että mallien kuvia myös käsitellään, meikataankin näytöksiin ja kuviin...

Itse tunnen yhden naisen johon tuo pätee. Ja se on sitten ainoa. Omasi nelikymppisenäkin sellaisen nuoren naisen tyyppisen vartalon. Luulin oikeasti takaa/sivulta parikymppiseksi, kunnes kasvot sitten kertoivat että oho :D Nyt on alkanut ikä näkyä vartalossakin, hoikka ja nätti yhä toki.

On kyllä sitten kurinalaisuuden huippu, ei todellakaan juo siiderin siideriä jos tarjoat. Yhden palan suklaata voi kuulemma joskus syödä ja senkin vain 10-20km lenkin jälkeen. Jos on joku sääntö joka liittyy terveellisyyteen ja liikunnallisuuteen, niin ko. nainen on takuulla noudattanut sitä koko ikänsä.

Kaikki tietysti on yksilöitä, on eri vartalotyyppejä ja sitä rataa. Mutta se on totta että kun näet sen tietyn vartaloprofiilin, niin melkein voit lyödä koko omaisuutesi vetoa että tuo on nuori nainen...

Vierailija
56/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bmies kirjoitti:

M42 kirjoitti:

Miehenä yksi pointti.

Miehillä todella on erilainen maku kuin naisilla - ja naisen nuoruus on monille miehille yksi tärkeimmistä kriteereistä - miehet kuolaavat jopa varsin nuoria teinejäkin, näkee nyt kesälläkin kun katsovat perään...

- aikuinen nainen ei kuolaa teinipoika, koska koiraiden nuoruus ei ole naisille se juttu ja koska tuntisihan siinä itsensä pervoksikin...

Siksi onkin totta, että naisen markkina-arvo todella putoaa yhdessä vanhemisen myötä - vaikka moni nainen kiistää tämän, mutta totta se vain on...

Mies ottaa mielummin hiukan rumemmän nuoren naisen kuin kauniin 4-kymppisen...

Hyppään tähän väliin kommentoimaan...

Ulkonäkö on onneksi vain yksi tekijä, ja suurin osa nuorista naisista kuitenkin haluaa suurin piirtein oman ikäisensä kumppanin.

Myönnetään kyllä että nuoruus on ulkonäöllisesti plussaa...ja todella paljon. Kyllä mun silmissä hottis 40+ voittaa tavallisen 25-vuotiaan. Mutta kun sanon hottis, niin myönnän tarkoittavani sillä melkoista kaunotarta. Top 5% ainakin, omasta ikäluokasta.

Mutta niin kuin sanottu, ulkonäkö on vain yksi tekijä. Nuoria on kiva katsella, mutta ei tässä iässä riitä että nainen näyttää karkilta. Yhteen pitää sopia.

Vierailija
57/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

42. Vatsa lättänä, pylly pysty. Kroppa kun nuorella tytöllä. Edelleen. Harrastan liikuntaa säännöllisesti.

Vierailija
58/69 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Olen nyt hoikempi kuin 10 vuotta sitten, vaatekoko pienempi. Sääret paremmat. Rinnat vähemmän pystyt (tosin laihtuminen vaikutti), takapuoli on hiukan litistynyt eli täytynee treenata sitä salilla.* Ennen mulla oli tosi hoikka vyötärö, nykyään ruoansulatusongelmat usein aiheuttaa pömpötystä, jos en syö kurinalaisesti. Ei minulla mitään kamalaa mahaa ole, ihan kiva kurvi vyötäröllä, mutta on siinä kyllä vähän eroa. Silti: tapailin vähän aikaa sitten aikalailla nuorempaa miestä, joka ihmetteli miten nuorelta näytin sekä vaatteet päällä ja ilman ;-) n46

* Harrastan  nykyään liikuntaa sekä terveys- että ulkonäkösyistä, en näe siinä mitään ristiriitaa. Hyvät lihakset takaa paitsi paremmat muodot myös sen, että 80-vuotiaanakin pääsee tuolista omin voimin ylös. 

Vierailija
59/69 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttunut on, iän ja lasten synnyttämisen takia. Lantio hieman levinnyt, selkeä vyötärö on, hoikat pitkät raajat. Eniten tyytyväinen olen todella hyvään ihooni joka on tyypillinen äitini puoleisessa suvussa. Rinnat on pienet ja ehkä pienentyneet entisestä. 

Paino hieman alempi kuin parikymppisenä. Läskiä ei ole ollut  koskaan.

Raskausarpia vatsassa mutta vaalenneet kovasti. Olen tyytyväinen kroppaani joka toimii niinkuin pitää ja on hyvässä kunnossa. Mitä muut ajattelevat, on heidän asiansa.

Liikkunut olen aina paljon. Olen kasvissyöjä ja tupakoimaton ja alkoton.

Niin ja ikää "hieman" enemmän kuin teillä, näin uskon.

Vierailija
60/69 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä olin HOT. 160/48, timmissä kunnossa liikunnan ansiosta ja kun itsevarmuuskin oli ihan toista luokkaa kuin näppylänaamaisena parikymppisenä, niin miehet ihan kirjaimellisesti lähtivät perään. Nelikymppisenä olin pikkuisen pyöreämpi 160/54 mutta edelleen liikuin paljon. Rinnat olisivat läpäisseet helposti lyijykynätestin. Rupsahdus tapahtui noin 45-vuotiaana ja se tapahtuisikin sitten nopeasti (burn out ja mielialalääkitys).