30-40-vuotias nainen: kuinka paljon vartalosi on muuttunut
siitä, kun olit parikymppinen? Onko sinulla mielestäsi hyvä kroppa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias, painan saman verran kuin parikymppisenä. Olen muuten hyvässä kunnossa, kiinteä ja siro, mutta täynnä arpia. Hätäsektion pystyarpi, rintasyöpäleikkauksen arpi rinnassa ja kainalossa, kaikenlaisia muita pienempiä arpia. Minua ne ei häiritse, olenpahan hengissä ja terve.
Viimeinen lause 👍 juurikin näin. Pitää osata arvostaa sitä että on hengissä ja terve, vaikka sitten ikä näkyisikin kropassa. Kroppa vanhenee eikä sille voi mitään. Täysin luonnollista. Kaikki ne "virheet" ovat elämän jälkiä.
Aaaaah! Taas aivopesun uhrien ketju 😁
Miksi vanheneminen ja kehon muutokset on vaikea hyväksyä?
Minä näytän nykyisin suomalaismieheltä: reilusti ylipainoa, vetäytyvä hiusraja ja huono kunto. :(
43-v
Urheilen ja syön terveellisesti pääsääntöisesti. Olen siro ja pieni, mutta muodokas. Tissit on edelleen pystyt ja kiinteät, ne ovat aina ollut paras puoleni, kiitos geenien. Lisäksi ihotyyppini on kiinteä, suvun naiset eivät juuri saa ryppyjä, ja iho on kimmoisa. Juuri työkaveri kehui kun olin töissä hameessa, miten sääreni ovat kuin nuoren tytön sääret ja miten ihoni näyttö niin hyvältä, kerroin että ölyän ihoni suihkun jälkeen ja syön monipuolisesti, ravintorikasta ruokaa.
Liikunnalla ja ravinnolla voi vaikuttaa kroppaan ja ihoon. Toki geeneillä vaikutus, sitä en kiellä. Itselläni on kroppa joka kiinteytyy ja muokkautuu vähäisestkim liikunnasta, toki alhainen rasvaprosentti tuo työn tulokset helposti esiin.
Olen myös edelleen tiukka, koska olen 12-vuotiaan kokoinen, lopetin pituuskasvuni sen ikäisenä, olen siis pieni ja siro kaikin puolin. Mies tykkää.
Painan enemmän, mutta olen 35-vuotiaana lihhaksikkaampi ja minulla on muotoja enemmän. Olen aina ollut hoikka, nuorena olin "laihaläski". Toki tämän ikäisenä joutuu tekemään hiukan enemmän töitä pysyäkseen kunnossa. Ja yksi synnytys, joka ei oikeastaan näy missään (kiitos geenien, ei raskausarpia)
Samanlainen hyvä kroppa kuin 15 vuotiaana. Nyt 36 . Tai oikeastaan näytän paremmaltakin koska liikun nykyään , nuorena en. Kilot suunnilleen samat, 56 , pituus 163.
Ehkä rinnat on aavistuksen roikkuvammat kuin 20 v sitten, mut Takamus parempikin nykyään, aina ollut muodokas hyvällä tavalla. Vyötärö kapea, 65 cm. Jos lihon muutaman kilon niin ne kerääntyy tasaisesti, edullinen kropan malli. Lapsia ei siis toki ainakaan vielä ole....
20veenä join paljon, siidereitä, ja olin vähän pyöreä, 30veenä olin saanut lapset, olin aika hoikka, mutta minulle ei ollut itselleni aikaa, nyt 40veenä olen hoikka ja kiinteä, koska urheilen paljon, kun minulla on siihen aikaa :) Olen todella tyytyväinen :D Todellakin näytän paremmalta kuin 20v!
Niin se on, että moni kaunistuu kun tytöstä kuoriutuu ehta nainen. Nainen, joka on sinut itsensä kanssa ja huolehtii itsestään, on seksikäs!
Jollain raskausarvilla tai selluliitillä mitään väliä! Naiset, olkaa iloisia omasta naiseudestanne!
Muuttunut oikeastaan parempaan suuntaan, koska treenaan nykyään salilla. Olen aina ollut hoikka tiimalasi, mutta treeni on tuonut lisää muotoa takapuoleen ja sääriin. En ole hankkinut jälkikasvua, niin sellainenkaan ei ole päässyt vaikuttamaan negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Paljon.
Lopullisesti se levis puoli vuotta papin aamenen jälkeen.
Monille miehille käy noin. :( Olen pahoillani.
Painoa on nyt 7 kiloa enemmän kuin parikymppisenä, jolloin olin hoikka. Löysä vatsa ja takapuoli, toisen silmän ulkosyrjän vieressä pieniä ryppyjä. Nykyään on vaikea pudottaa painoa, aineenvaihdunta on selvästi hidastunut. Syön terveellisesti ja liikun, mutta sillä ei näytä olevan sanottavampaa vaikutusta laihtumiseen.
Olen lihaksikkaampi ja lihasten myötä painan enemmän, mutta vaatekoko on sama kuin kaksikymppisenä.
N41
Olen muuttunut paljon parempaan. Paino on sama kuin teininä ja mahdun edelleen nätisti abiristeilymekkooni, mutta se istuu paremmin päällä kuin 19-kesäisenä. Sain kunnolliset tissit vasta kolmekymppisenä, silloin jostain syystä koko vyötärö imeytyi ylöspäin ja minulle muotoutui kunnon tiimalasikroppa. Mikään ei roiku tai rypistele, vaikken urheile pätkääkään saati käytä mitään kauneustuotteita. Olin vain jotenkin tosi lapsenkroppainen ja -kasvoinen pitkälle aikuisuuteen, ja kypsyin varsinaiseen naiseuteen vasta kolmenkympin hujakoilla.
N41
Painan kilon vähemmän kuin 10 vuotta sitten 20-vuotiaana. Olen kauniimpi, koska itsetuntoni on parempi, ja kuljen lähinnä ilman pakkelia. Olen tyylikkäämpi enkä mikään ernu enää. xD Olen myös onnellisempi, ja se näkyy.
35-v. lapseton nainen, kohtalaisen tyytyväinen voi olla kroppaan. Kyllä sen tietysti huomaa, ettei ihan tyttösiä olla, mutta kutakuinkin samoissa mitoissa ja painossa kuin parikymppisenä.
Naamasta näkyy jonkin verran, kun 40v. mittarissa - vartalo sen sijaan on paljon, paljon nuorekkaampi, hyvin samanlainen muodoltaan kuin 2O veenäkin, vain suuri leikkaushaava on pilannut hiukan vatsan muotoa.
Se, että naama vanhenee nopeammin kuin vartalo on muuten todella ärsyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Naamasta näkyy jonkin verran, kun 40v. mittarissa - vartalo sen sijaan on paljon, paljon nuorekkaampi, hyvin samanlainen muodoltaan kuin 2O veenäkin, vain suuri leikkaushaava on pilannut hiukan vatsan muotoa.
Se, että naama vanhenee nopeammin kuin vartalo on muuten todella ärsyttävää...
Paino ennen lievästi alipainoinen - nykyisin normaalipainon alapäässä.
Olen 32 ja mielestäni paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Silloin oli masennusta ja itsetunto-ongelmia, mikä näkyi kauas. Nyt harrastan säännöllisesti liikuntaa, teen ruumiillisesti fyysistä työtä ja olen enemmän sinut itseni kanssa mikä näkyy elämänilona. Ylipainoa on edelleen kaikesta liikkumisesta huolimatta koska omistan kourallisen sairauksia jotka vaikuttavat painoon, mutta ei se haittaa. Arvostan sitä että kroppa toimii ja pystyn tekemään asioita joista nautin, lisäkilot ei siinä paljoa paina. Lapsia ei ole eikä tule, joten lisääntymisen tuomia muutoksia kehossa ei ole.
Anteeksi virheet. Ajan autoa.