Facebook uhkaa nyt lähteä Euroopasta. Jos näin todellakin tapahtuu, niin miten elämäsi muuttuisi jos et voisi enää käyttää Facebookia ja (Facebookin omistamaa) Instagramia? Olisitko tyytyväinen vai aivan kauhuissasi?
Kyse on siis siitä, että Facebook lähettää nyt eurooppalaisten käyttäjien tietoja USA:aan. EU haluaa kieltää tämän ja siksi Facebook uhkaa kokonaan lopettaa toiminnan Euroopassa.
Kommentit (96)
Joutuisi varmaan kirjoittamaan kavereiden syntymäpäivät ylös johonkin kalenteriin. Muuten ei juuri mitenkään.
Eiköhän noita muitakin someväyliä löydy nykyään. Ainut mitä pitäisi tehdä on ottaa kaikki sinne postaamani valokuvat talteen.
Mahtavaa! Irc-galleria takaisin henkiin!
Antaa uhkailla. Ei lopeta Facebook euroopassa.
Ja jos lopettaisi niin enkähän selviäisi siitä.
Todennäköisesti tulisi joku uusi vastaava palvelu. Harrastusryhmän ylimääräiset treenit näkee fb:stä, muuta pakottavaa syytä olla siellä ei ole. Instassa en ole lainkaan.
Eipä oikein mitenkään vaikuttaisi. Harratustoiminnan viestintä siirtyisi varmaan johonkin muualle.
Ei kiinnosta sitten vähäisimmässäkään määrin, kun kumpaakaan en ole ikinä käyttänyt :)
Siinähän olisi sitten rikastumisen mahdollisuus uudelle alustalle. En kyllä ala vielä koodata, sillä tuskin lähtevät oikeasti.
Ihan sama. Koko somen voisi puolestani lopettaa.
Missä esim. kirppariryhmät toimisi sitten? Siis sellaset missä todellakin on "kaikki" ihmiset eikä vaan joku pieni piiri. Twitter ei oikein siihen taivu.
Miksi olisin kauhuissani? Elämä mutkistuisi hieman kun joutuisin hakemaan tietoa, vinkkejä, ryhmiä yms useilta eri alustoilta, mutta siinä kaikki.
Ei vaikuttaisi elämääni mitenkään.
Mulla on yksi aktiivinen vertaistukiryhmä facessa, sen poistuminen harmittaisi. Samoin syntymäpäivien muistaminen pitäisi hoitaa itse.
Muuten ei haittaisi.
Voisin olla tyytyväinenkin. Facebookin käytön lopetin pari vuotta sitten. Instagramin kyllä tarkistan joka päivä, harvemmin itse postaan yhtään mitään. Mutta eipä se elämänlaatua huonontaisi, vaikka menettäisin kaverien päivitykset, voi olla, että tulisi pidettyä oikeasti yhteyttä paremmin.
Toivottavasti näin käy. Tuhlaisin aikaani johonkin järkevämpään.
Facebook on ollut kätevät tapa pitää yhteyttä satunnaisempiink kavereihin, jotka mm. liikkuvat maiden välillä niin, että yhteystiedot on joskus hukassa. Eihän tuo suuri menetys olisi, mutta varmaan joku vähän etäisempi kaveri saattaisi tippua kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä esim. kirppariryhmät toimisi sitten? Siis sellaset missä todellakin on "kaikki" ihmiset eikä vaan joku pieni piiri. Twitter ei oikein siihen taivu.
Tulisi uusia toimijoita. Se olisi vain hyvä juttu, että yksi valtava firma ei pidä yllä monopolia ja meidän on vain hyväksyttävä sen käyttöehdot. Kun olisi muutama alusta, joista valita, voisi oikeasti kilpailuttaa ja miettiä, mikä niistä toimii juuri minulle parhaiten ja parhailla ehdoilla.
Oikeasti?! Ovatko tosissaan vai lupaavatko vaan kuten yleensä? Olisipa se onnen ja ilon päivä kun facebook sanoisi että Hakemaasi sivua ei voida näyttää
Tervemenoa.