Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi vaihdevuosiin?

Vierailija
22.09.2020 |

Mulle ei käy estrogeeni valitettavasti. Olen ihan poikki, keskittymiskyky nollissa, unettomuutta, muistiongelmia, masennusta. Toki myös hikoilua ja kuumia aaltoja.

Onko jotain luomuhoitoa mitä voisi edes yrittää?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, kasvipohjainen ruokavalio ja vielä kerran liikunta.

Vierailija
2/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liikunta

- kasvisruoka

- lisäravinteissa voisi olla jotain vaihdevuosiin sopivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalainen akupunktio

Vierailija
4/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori mies rakastajaksi

Vierailija
6/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen joka päivä keskimäärin 5km. Vaikken hikiliikuntaa nyt harrastakaan (kun tuntuu todella vastenmieliseltä tolkuttoman hikoilun vuoksi), mielestäni liikun riittävästi ja ennen kaikkea joka päivä. Mulla on iso koira jota tulee ulkoilutettua. 

Kasviksia syön omasta mielestäni myös kohtuullisen riittävästi. Toki aina voi lisätä, sillä olen sekasyöjä ja 1/3 ruoastani on protskua. 

ap

Vierailija
7/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut eri juttuja kun en myös saa käyttää korvaushoitoa, ja ne joista on ollut apua mulle on:

Yrtit: Dong quai (Terranova merkkisenä mulla, Ruohonjuuresta ostettu), salvia (Vogel Menoforce)

Pescovegetaristiseen (kasvis + kala) ruokavalioon siirtyminen auttoi aika paljon

Vierailija
8/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Itse odotan hieman kauhulla, koska niitä oireita alkaa tulla ja kuinka pahana ne itselle pärähtää. Eniten pelottaa juuri jaksaminen, vaativa työ ja kotona vielä alakouluikäinen lapsi. Toisaalta pääseepäs sitten jokakuukautisesta riesasta pikkuhiljaa eroon. Ei se naisen elämä ihan suoraviivaista ole ennenkään vaihdevuosia, jos ottaa huomioon kaikki PMS:t, kuukautisista aiheutuvat oireet, raskaudet, imetykset jne.

t.N42

Vierailija
9/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä kokeilla noita yrttejä. Unettomuuteen olen käyttänyt joskus rohtovirmajuurta (valeriaana), mutta se on ihan kamalan makuista. Enkä usko että niissä luontaistuotekaupan kapseleissa on yhtä tehokasta tavaraa kuin teenä juotuna. 

Salviaan pitää perehtyä. Sitä löytyy mausteena kaapista nytkin. 

ap

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut eri juttuja kun en myös saa käyttää korvaushoitoa, ja ne joista on ollut apua mulle on:

Yrtit: Dong quai (Terranova merkkisenä mulla, Ruohonjuuresta ostettu), salvia (Vogel Menoforce)

Pescovegetaristiseen (kasvis + kala) ruokavalioon siirtyminen auttoi aika paljon

Vierailija
10/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon liikunta -kohtaan: Minä en voisi liikkua enempää, 5-6 x viikossa käyn salilla tai kovilla sykkeillä ryhmäliikuntatunneilla. Lisäksi kaksi koiraa, joiden kanssa ainakin 2 h lenkkeilyä päivässä. Syön terveellisesti, kasvispainotteisesti, en juurikaan punaista lihaa. Täytyy sanoa, että minusta mistään tästä ei ollut mitään apua kuumiin aaltoihin. Monta kertaa yössä heräsin kuumuuteen vaikka nukuin pelkällä lakanalla. Illalla oli vaikea saada unta niiltä ”termostaatti äkkiä täysille” -kohtauksilta.

Jokainen kokeilkoon mikä itselle sopii ja varmasti se mikä minulle käy, ei välttämättä käy muille. Kokeilun kautta löysin itse itselleni helpotusta. Olen syönyt Chello-nimistä valmistetta (sisältää salviaa ja puna-apilaa ja b6-vitamiinia). Kesti pari viikkoa vaikutuksen alkaminen, mutta kyllä se selkeästi vähensi kuumakohtauksia. Yleensä en niitä saa enää yöllä, illalla saattaa tulla yksi tai kaksi.

Lisäksi otan välillä Lunixen-nimistä rohtovirmajuurivalmistetta. Sitä lähinnä helpottamaan nukahtamista, pääni käy vähän turhan kovilla kierroksilla välillä ja tuo auttaa juuri tarpeeksi helpottamaan hermostuneisuutta.

Olin todella pitkään kaikki päivät ihan totaalisessa aivosumussa ja väsymyksestä nuutunut. Nyt alkaa näyttää paremmalta, kun saan edes nukuttua yöt kohtalaisen hyvin.

Ja korostan vielä, kokeile itse mikä sinulle toimii. Pari viikkoa täytyy näille luontaistuotteille antaa aikaa vaikuttaa.

Vierailija
11/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Itse odotan hieman kauhulla, koska niitä oireita alkaa tulla ja kuinka pahana ne itselle pärähtää. Eniten pelottaa juuri jaksaminen, vaativa työ ja kotona vielä alakouluikäinen lapsi. Toisaalta pääseepäs sitten jokakuukautisesta riesasta pikkuhiljaa eroon. Ei se naisen elämä ihan suoraviivaista ole ennenkään vaihdevuosia, jos ottaa huomioon kaikki PMS:t, kuukautisista aiheutuvat oireet, raskaudet, imetykset jne.

t.N42

Ei kannata pelätä etukäteen:) Esimerkiksi mulle ei tullut ainoatakaan vaihdevuosioiretta, ei kuumia aaltoja, unettomuutta tai masennusta. Elämä on juuri yhtä ihanaa kuin aiemminkin:)

Vierailija
12/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa.

Terveet elämäntavat.

Paikallinen horm.hoito (puikko).

Näillä selvisin.

Vierailija
13/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijavalmisteet, kevennetty liikkuminen, veden juonti, kala-kasvispainotteinen ruokavalio, hyvät rasvat, melatoniinia unettomuuteen.

Vierailija
14/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.N42

Näköjään suunnilleen sun ikäinen (43). Gyne sanoi kk sitten että alkamassa ovat, mutta ei vielä ns päällä. Eli vielä tulee menkat. Ne on tosi niukat ja kierto tihentynyt. Aina pitää olla varautunut niihin. 

Meillä on samantyyppinen tilanne. Vaativa työ ja alakouluikäinen lapsi. Lapset on silti aika omatoimisia. Vaativat toki äidin huomiota, mutta pärjäävät silleen itsenäisesti että jos joku päivä töiden jälkeen on väsymys valtava, voin hyvin mennä nukkumaan ja luottaa siihen että saavat ruokaa jopa tehtyä itselleen ja toisinaan minullekin. Esikoinen on 17- vuotias ja vaikka ottaa tarvittaessa vastuuta pienemmistään, niin hänellä on todella kovat paineet lukion osalta. Hänellä on isoja suunnitelmia lukion jälkeiselle ajalle ja siksi haluaa pitää keskiarvon korkeana. Yritän tukea häntä opinnoissaan niin paljon kuin vain pystyn. 

Eniten harmittaa työ. Tunnen itseni luuseriksi kun olen taas ihan poikki ja suoraan sanottuna sairasloman tarpeessa. En vaan kehtaa koko ajan jäädä saikullekaan. Pakolla yritän saada töitä tehtyä. Mutta nyt on taas 1 palaverivaraus ollut kesken puoli päivää kun en saa kirjoitettua kutsua fiksussa muodossa. Pieni juttu joka yleensä vie 10 minuuttia. Nyt en saa millään sitä tehtyä loppuun asti. 

ap

Vierailija
15/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän makkarin niin kylmänä kuin vain tarkenen. Nukun myös pelkällä lakanalla vielä ja talveksi on ohut kesäpeite. Mutta sullakin on välillä noita horkkakohtauksia? Niin mullakin. Ei onneksi usein, mutta kerta viikkoon tai kahteen on illalla jäätävän kylmää. Ja sitten lämpimät peitteet ja vaatteet kostautuu yöllä kun herään hikilammikosta. 

Salviaa pitää kyllä kokeilla ja tutkia miten auttaisi parhaiten. 

ap 

Vierailija kirjoitti:

Tuohon liikunta -kohtaan: Minä en voisi liikkua enempää, 5-6 x viikossa käyn salilla tai kovilla sykkeillä ryhmäliikuntatunneilla. Lisäksi kaksi koiraa, joiden kanssa ainakin 2 h lenkkeilyä päivässä. Syön terveellisesti, kasvispainotteisesti, en juurikaan punaista lihaa. Täytyy sanoa, että minusta mistään tästä ei ollut mitään apua kuumiin aaltoihin. Monta kertaa yössä heräsin kuumuuteen vaikka nukuin pelkällä lakanalla. Illalla oli vaikea saada unta niiltä ”termostaatti äkkiä täysille” -kohtauksilta.

Jokainen kokeilkoon mikä itselle sopii ja varmasti se mikä minulle käy, ei välttämättä käy muille. Kokeilun kautta löysin itse itselleni helpotusta. Olen syönyt Chello-nimistä valmistetta (sisältää salviaa ja puna-apilaa ja b6-vitamiinia). Kesti pari viikkoa vaikutuksen alkaminen, mutta kyllä se selkeästi vähensi kuumakohtauksia. Yleensä en niitä saa enää yöllä, illalla saattaa tulla yksi tai kaksi.

Lisäksi otan välillä Lunixen-nimistä rohtovirmajuurivalmistetta. Sitä lähinnä helpottamaan nukahtamista, pääni käy vähän turhan kovilla kierroksilla välillä ja tuo auttaa juuri tarpeeksi helpottamaan hermostuneisuutta.

Olin todella pitkään kaikki päivät ihan totaalisessa aivosumussa ja väsymyksestä nuutunut. Nyt alkaa näyttää paremmalta, kun saan edes nukuttua yöt kohtalaisen hyvin.

Ja korostan vielä, kokeile itse mikä sinulle toimii. Pari viikkoa täytyy näille luontaistuotteille antaa aikaa vaikuttaa.

Vierailija
16/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö tekemään osa-aikatyötä? Itse teen 80 % työaikaa eli yleensä pe tai ma on vapaana. Se helpottaa arjessa jaksamista.

n48

Vierailija
17/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika auttaa.

Terveet elämäntavat.

Paikallinen horm.hoito (puikko).

Näillä selvisin.

Limakalvoihin liittyen varmaan toi puikko? Mulla ei ole limakalvot vielä ainakaan ongelmana. Ja se estrogeeni ei sovi ikävä kyllä :( 

ap

Vierailija
18/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö tekemään osa-aikatyötä? Itse teen 80 % työaikaa eli yleensä pe tai ma on vapaana. Se helpottaa arjessa jaksamista.

n48

Luulen että työnantaja suostuisi kyllä, mutta nyt koronan vuoksi on taloudellisesti tiukkaa kun mies on yrittäjä. Voisi silti laskea kuinka tiukille menisi jos 20% palkasta tippuisi. 

ap

Vierailija
19/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-vitamiinia, karnosiinia ja siveydenpuuta.

Vierailija
20/28 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n48

Luulen että työnantaja suostuisi kyllä, mutta nyt koronan vuoksi on taloudellisesti tiukkaa kun mies on yrittäjä. Voisi silti laskea kuinka tiukille menisi jos 20% palkasta tippuisi. 

ap

Kannattaa laskea. Nettopalkka ei kuitenkaan ole 20 % pienempi, koska veroprosentti laskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan