Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiira Korpi on ahdistunut omasta kauneudestaan

Vierailija
22.11.2013 |

Kiira Korpi oli esiintynyt Inhimillinen tekijä- ohjelmassa, kuinka hänen kaunis ulkonäkönsä koitui hänelle taakaksi.

Siis ihan oikeasti!? Onko Kiira Korpi jonkun mielestä hyvän näköinen? Ja olen ihan tosissani!

Alla olevasta linkistä voi lukea, kuinka Kiira voivottelee sitä, että valmentajakin käänsi puheet häneen kauneuteensa. Aika ylimielinen, katsoisi peiliin. Kiira on aivan tavallisen ja valjun suomalaisen näköinen. Kierosilmäinenkin vielä.

Mutta ainakin hyvä omatunto on, kun harva itseään noin vuolaasti kauniiksi puhelee ja että oikein on taakka olla noin "kaunis" :D

Ja ei, en ole kateellinen.

Olen ruma ja tiedän sen. Eikä se ole mulle mikään ongelman. Olen tällaiseksi syntynyt ja that's it. En sitä surkuttele isoon ääneen kaikille.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013112217752074_vi.shtml

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:54"]

Huvittavaa, miten kateellisia ap ja muut kaltaisensa luuserit ovat näissä kommenteissaan. Ja sitten väitetään ettei me kateellisia olla :D Nämä teidän kirjoituksenne ovat kuin oppikirjan esimerkkejä kateudesta.

Kiira on kaunis, upeakroppainen ja menestynyt nainen. Koittakaa rumat luuserit kestää, ei se teiltä ole pois.

[/quote]

Okei, kiva että tiedät itseäni paremmin tunnenko kateutta vai en. Sinun kommenttisi muuten on kuin oppikirjan esimerkki siitä, miten ei osata ottaa huomioon että makuja ja mielipiteitä on monia. Kauneus on katsojan silmässä ja niin edelleen... Ei kukaan voi tulla sanomaan että "tuo nainen on kaunis ja upeakroppainen ja piste!". Menestystä en tietenkään kiellä, eikä sitä kieltää voikaan kun tilastoista voi ihan itse seurata Kiiran menestymistä. Menestys ei silti tee kenenkään kropasta upeaa tai naamasta kaunista.

Vierailija
62/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 15:03"]

Kateelliset rumat lortot ovat niitä jotka arvostelevat Kiiran kaunista ulkonäköä ja vähättelevät hänen ansioitaan, suoritusten asiallinen kritisointi on aivan muuta kuin mitä tämän ketjun lortot suoltavat.

[/quote]

No niinpä niin. Varmaan kaunistakin ärsyttää, jos jauhetaan vain siitä kauniista ulkonäöstä niin kuin sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:54"]

Huvittavaa, miten kateellisia ap ja muut kaltaisensa luuserit ovat näissä kommenteissaan. Ja sitten väitetään ettei me kateellisia olla :D Nämä teidän kirjoituksenne ovat kuin oppikirjan esimerkkejä kateudesta.

Kiira on kaunis, upeakroppainen ja menestynyt nainen. Koittakaa rumat luuserit kestää, ei se teiltä ole pois.

[/quote]

Okei, kiva että tiedät itseäni paremmin tunnenko kateutta vai en. Sinun kommenttisi muuten on kuin oppikirjan esimerkki siitä, miten ei osata ottaa huomioon että makuja ja mielipiteitä on monia. Kauneus on katsojan silmässä ja niin edelleen... Ei kukaan voi tulla sanomaan että "tuo nainen on kaunis ja upeakroppainen ja piste!". Menestystä en tietenkään kiellä, eikä sitä kieltää voikaan kun tilastoista voi ihan itse seurata Kiiran menestymistä. Menestys ei silti tee kenenkään kropasta upeaa tai naamasta kaunista.

[/quote]

Kiira on kaunis ja upea kroppainen yleisten kauneuskäsitysten mukaan ja näin ollen useampien ihmisten mielestä hän on kaunis. Ja siksi hänen kauneutensa on nostettu framille jopa niin paljon että se ahdistaa häntä itseään ja nähtävästi joitakin av-mammojakin :)

Mutta ruma Kiira ei ole, melkoisen huvittavaa lukea ap:n kateutta tihkuvaa paatosta, väittää jopa sitä että Kiiralla olisi kierot silmät :DDDD

Vierailija
64/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 15:03"]

Kateelliset rumat lortot ovat niitä jotka arvostelevat Kiiran kaunista ulkonäköä ja vähättelevät hänen ansioitaan, suoritusten asiallinen kritisointi on aivan muuta kuin mitä tämän ketjun lortot suoltavat.

[/quote]

Kukaan ei silti ole suoltanut mitään noin ala-arvoista kuin sinä. Kuinkas kauniille ja menestyneille ihmisille kateellinen luuseri se sieltä sitten löytyykään?

Vierailija
65/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle susi. Jos jotain naista pidetään kauniina, on heti muut naiset nokkimassa, haukkumassa ja mitätöimässä? Olen itse nainen ja mielestäni Kiira on nätin näköinen nuori nainen. Ehkä voisi sanoa että vähän tavallista nätempi. En kuitenkaan tunne itse mitään huonommuutta vaikka onhan hän nätempi kuin minä, ainakin omasta mielestäni. Ihan sama. On paljon nättejä naisia maailma täynnä, enkä mahda asialle mitään. Kukaan ei voi olla se kaunein. Jokaisella on omat mieltymyksensä. Minulle riittää kun oma mieheni kehuu ulkonäköäni.

Ja mitä olen Kiiran haastatteluja ja kommentoimisia seurannut, olen saanut sellaisen käsityksen, että vaikka häntä niin jumalaisen kauniina näköjään pidetään, ei hän kuitenkaan vaikuta lainkaan miltään ylimieliseltä ja itserakkaalta ihmiseltä.

Enemmänkin tuntuu että Kiira on sellasella "huoh, ihan sama, ei jaksa" asenteella, kun kyse on hänen ulkonäöstään. Tuntuu että häntä enemmänkin vain ärsyttää kun koko ajan keskitytään vain hänen ulkonäköönsä, ei muihin ominaisuuksiin ja hyviin puoliin.

En tiedä, en tunne henkilöä oikeassa elämässä, mutta tälläisen käsityksen olen saanut.

Vierailija
66/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän mielestäni on ihan nätti, mutta ei mun makuun. Makuja kun on monia. Jotenkin vähän liian puhtoinen, ei mikään femme fatale. Mutta ihan kaunis. 

En mä usko että se on oma ulkonäkö mikä tuota Kiira Korpea nyt mahdollisesti korpeaa, vaan ihan se että kaikki tuntuvat kiinnittävän huomiota pelkkään ulkonäköön. Valitettavasti naisten on niin politiikassa kuin urheilussa jossain määrin sitä siedettävä.

Lotta Backlund jossain haastattelussa kertoi, että mikään hänen tekemisiinsä liittyvä (edes yk-tehtävät) ei ole koskaan saanut huomiota yhtä paljon kuin hänen painonpudotuksensa. Miesten kohdalla puhutaan yleensä saavutuksista ja naisten kohdalla ulkonäöstä (joko kauneudesta tai rumuudesta tai sitten vääristä tyyliratkaisuista). Se ON todella valitettavaa. 

Entäs presidentit? Halosen tuulipuvuista ja jakuista höpötettiin jatkuvasti mediassa, mutta ei kukaan ole Saulin ulkonäköä vielä kommentoinut mitenkään.

Vierailija
67/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niinistön ulkonäköä arvosteltu. Ruma mieshän hän on. Harmaa, vanhannäköinen ikäisekseen, pieni... 

Vierailija
68/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmissä.. mun mielestä se ei ole kaunis.

Vierailija
69/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman taitoluistelua Kiiraa ei todellakaan pidettäisi kauniina. :D

Vierailija
70/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinänsä Kiiran pointin, mutta se olisi uskottavampi, jos se tulisi jonkun muun suusta. Jos ei halua huomiota kiinnitettävän ulkonäköönsä, niin miksi tehdä esim. show- esitys, jossa esittää "strippaavaa poliisia"? Miksi suostua meikkifirman malliksi? Miksi laittaa Twitteriin bikinikuvia koko maailman nähtäväksi?

Lisäksi syksyn Urheilusanomissa Kiiralta kysyttiin, imarteleeko häntä enemmän ulkonäköön vai urheilumenestykseen kohdistuvat kehut, ja Kiira artikkelissa pitkän miettimisen jälkeen totesi, että ehkä ne urheilumenestykseen, mutta hänellä ei ole mitään sitäkään vastaan että häntä pidetään kauniina.

Miksipä ihmeessä olisikaan, sehän on pelkästään hyvä juttu varsinkin Korven lajissa, jossa ulkonäkö on paljon enemmän esillä ja josta on paljon enemmän etua kuin missään muussa urheilulajissa.

Minusta Kiira on tehnyt kärpäsestä härkäsen, eihän hänestä viime vuosina ole edes uutisoitu yhtään niin paljon kuin vielä silloin kun hän vielä kilpaili, eikä ura välttämättä enää jatku nykyisten vammojen takia ja kohta hän on lajiinsa auttamattoman vanhakin. Joten tuostakaan ongelmasta ei tarvinne kauan kärsiä, onhan hän urheilijaksi tavattoman kaunis mutta siviilissä häntä tulee vähintään yhtä kauniita vastaan koko ajan, varsinkin kun ikä lähenee uran loputtua kolmeakymppiä.

Vierailija
71/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 16:32"]

Minusta Kiira on tehnyt kärpäsestä härkäsen, eihän hänestä viime vuosina ole edes uutisoitu yhtään niin paljon kuin vielä silloin kun hän vielä kilpaili, eikä ura välttämättä enää jatku nykyisten vammojen takia ja kohta hän on lajiinsa auttamattoman vanhakin. Joten tuostakaan ongelmasta ei tarvinne kauan kärsiä, onhan hän urheilijaksi tavattoman kaunis mutta siviilissä häntä tulee vähintään yhtä kauniita vastaan koko ajan, varsinkin kun ikä lähenee uran loputtua kolmeakymppiä.

[/quote]

Samaa mieltä. Koko ajan on kansainvälisesti kärkkymässä tällä hetkellä vielä juniori-ikäisiä luistelijoita, jotka aikuisten sarjaan tullessaan vievät ne kirkkaimmat mitalit. Kiira alkaa olla menneen talven lumia urheilijana, vaikka ikää ei vielä paljon olekaan. Kohta ne sponsoritkin häipyvät muiden luistelijoiden taakse, joten olisi aika Kiirankin miettiä muita juttuja kuin luistelua. Mitalit olivat hienoja suorituksia, vaikka se kirkkain jäikin puuttumaan (siis EM-, MM- ja olympiakulta). Mutta nyt tarvitsisi tehdä lepistöt ja ajatella siviiliammattia.

Vierailija
72/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Korpi oli nuorempana suorastaan häkellyttävän kaunis, mutta on muuttunut jotenkin tavallisemman näköiseksi iän myötä. Lehdistö myös mielestäni hehkuttaa häntä huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin,  vaikka hän on alkanut jakaa asioita elämästään ja itsestään paljon enemmän, ne vain eivät ilmeisesti kiinnosta ihan niin paljon kuin silloin kun Korven yo- juhlat olivat lööpin aihe. Ehkä se taas sitten johtuu siitä, että aiemmin tiukasti yksityisyyttään varjeleva Korpi oli kovin mystinen ja salaperäinen persoonanakin, ja nyt hän taas vaikuttaa ihan tavalliselta ihmiseltä- Jenni Vartiainenkinhan on nykyisin jumalasta seuraava ihan vain siksi ettei kerro itsestään mitään.

Vierailija
73/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun Kiira voittaisi vielä urallaan nuo kaikki kirkkaimmatkin mitalit ja sitten vielä avioituisi jonkun kuninkaallisen kanssa ;) Ihquuu,mä en kestäis, tihi tihi... Kateelliset eivät pääsisi edes uran loputtua Kiirasta eroon kun olisi lööpeissä jatkuvasti!

Vierailija
74/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 16:49"]

Ehkä se taas sitten johtuu siitä, että aiemmin tiukasti yksityisyyttään varjeleva Korpi oli kovin mystinen ja salaperäinen persoonanakin, ja nyt hän taas vaikuttaa ihan tavalliselta ihmiseltä-

[/quote]

Joo, minua ei ainakaan kiinnosta yhtään, millä trooppisella saarella Kiira kulloinkin on "kultansa" kanssa. Pistäisi jalkansa kuntoon ja luistelisi olympialaisissa, niin olisi jotain mainitsemisen arvoista!

Vierailija
75/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kiiran kauneudessa jotain traagista on, niin omasta mielestäni se, että tuo median hehkutus nousi Kiiralle vähän hattuun- mikä on täysin normaali reaktio- ja kaiken maailman sivubisnekset veivät huomiota pois itse asiasta. Kiirahan on oikeasti erittäin lahjakas ja kyvykäs esim. olympiamitaliin, mutta epäilen että esim. valmentajakuvioiden vaihto Amerikkaan tuli muutama vuosi liian myöhään, ja ne vuodet kuluivat sitten vaikkapa ulkonäöstä stressaamiseen- voin toki olla väärässäkin ja Kiira on ensi vuoden maailmanmestari. Laura Lepistöä ei ole hehkutettu lainkaan niin paljoa ja hän on EM- kultamitalisti ja MM- mitalisti- ehkä Korpi voisi enemmänkin siis valitella sitä, että ura ei ulkonäkökohkauksen vuoksi ole mennyt parhaalla mahdollisella tavalla?

Vierailija
76/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 17:02"]

Laura Lepistöä ei ole hehkutettu lainkaan niin paljoa ja hän on EM- kultamitalisti ja MM- mitalisti

[/quote]

Ja viime olympialaisissa kuudennella sijallaan paras eurooppalainen.

Vierailija
77/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhah, tämän ketjun aloittaja on joku muodottomaksi paisunut katkera plösö. Kateus paistaa kilometrien päähän :)

Vierailija
78/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vain kertoo ahdistuksen aiheen käsittämättömästä turhuudesta? Ennemmin kannattaisi ahdistua uran nykytilasta, miksi edes ottaa tuo ulkonäkö itse puheeksi joka välissä jos ei tahdo siitä keskusteltavan- ja toisaalta, kaikkien julkisuuden henkilöiden ulkonäköä ruoditaan alasta riippumatta ja enemmäna ahdistuksen aihetta on niillä, joilla ulkonäköä haukutaan, varsinkin mikäli edullinen ulkomuoto on jopa hyödyllistä ko. henkilön ammatissa, kuten nyt Kiiran. Ehkei hän itse ole omasta mielestään tarpeeksi menestynyt ja siksi kuvittelee, että kukaan muukaan ei arvosta hänen saavutuksiaan vaan vain pelkkää ulkonäköä? Vaikka näin ei taatusti olekaan. Onhan se nyt aikamoinen pettymys esim. treenata neljä vuotta uran ja koko elämänkin merkittävämpää hetkeä varten ja juuri nyt olympiavuonna sitten taas "vammatua"- mutta jo viikon päästä Kiira oli taas kuin ei mitään. Ehkä hänen positiivinen ajattelunsa onkin osittain todellisuuspakoa ja asioiden lakaisu maton alle tuottaa ahdistusta toisarvoisista asioista? Ehkä myös epäonnistumiset tärkeissä kisoissa ja vammautumiset johtuvat siitä, ettei haluta kohdata tosiasioita vaan siirrytään suoraan "positiiviseen ajatteluun" jonka uskotaan parantavan jalat ja huonot hypyt kun vain tarpeeksi suggeroi itseään.

Vierailija
79/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:37"]

Aika outoa valitusta tosiaan ihmiseltä, joka meikkaa ja tietentahtoen korostaa ulkonäköään. Nimittäin kukaan ei taatusti katsoisi kahta kertaa muuta kuin ehkä negatiivisessa merkityksessä, mikäli jättäisi meikit pois tai sitten vaihtoehtoisesti, alkaisi meikata kuten Tuksu, laittaisi mahdollisimman epäsopivan kampauksen (permanentattu pottapää tai kirkkaanpunainen kananpersetukka) , pukeutuisi verkkareihin ja venyneeseen t-paitaan jne. Onhan noita keinoja.

[/quote]

Naurettavaa! Ja sen vuoksi, että on kauniit kasvonpiirteet, pitäisi olla meikkamatta ja pukeutua epäsiistiksi? Hakeutukaa hoitoon, arvon av-mammat.

Meikkaaminen ja itsestään huolehtiminen on osa sivistyksen parissa elämistä. Ja toisekseen Kiira Korpi on varmastikin useimpien miesten mielestä hyvin kaunis. Ja eiköhän kyseinen nainen erottuisi livenä massasta ympäristöään kauniimpana. 

Tuntuu, että joidenkin ihmisten kauneuskäsityksiä ja näkökykyä sumentavat sähköiset viestimet ja vaikkapa valokuvasta ihmisten katsominen. Eivät löydä normaalia kauniimmista ihmisistä kuin vikoja, kun heidät näkee vaikka telkussa tai jossain nettisivulla. Aletaan tiiraamaan millin tarkkuudella nenän ja korvien muotoja tai muuta älytöntä. Ja kyllä, ihmiskasvoille ym. on yleismaailmalliset "kriteerit", joita pidetään kauniina kaikkialla maailmassa. Ehkä kannattaisi laittaa siihen Kiiran kuvan viereen joku suomalainen perunanaama, niin tajuaisi että ehkäpä hän onkin ns. kaunis, vaikkei itse hänen piirteistään pitäisikään.

Vierailija
80/202 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 17:42"]

Meikkaaminen ja itsestään huolehtiminen on osa sivistyksen parissa elämistä. Ja toisekseen Kiira Korpi on varmastikin useimpien miesten mielestä hyvin kaunis. Ja eiköhän kyseinen nainen erottuisi livenä massasta ympäristöään kauniimpana. 

[/quote]

Taatusti, mutta voiko tällainen asia oikeasti ahdistaa? Olen kyllä nähnyt livenä ja koska hän ei kuitenkaan ole esim. mikään 185- senttinen pitkätukkainen amatsoni vaan aika pieni, niin ei hän olisi sen enempää huomiotani herättänyt, jollen olisi tiennyt kuka on kyseessä, vaikka kaunis onkin. Ymmärtäisin siis ahdistuksen paremmin joltakin todella poikkeavan näköiseltä ihmiseltä, tai jos Kiiralle olisi ulkonäöstä ollut jotain haittaa uralla, mutta asia on päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi