Nuori äitipuoli odottaa siis esikoista uuteen suhteeseen.
Miksi edellisen liiton lapset jätetään taas ulkopuolelle.Hehän olisivat varmaan iloisia jos tietäisivät saavansa pikku sisaruksen.
Kommentit (5)
No jos raskaana oleva on äitipuoli, niin kyllä varmaankin hänen lapsipuolensa tietävät saavansa kohta pikkusisaren tai -veljen. Ellei se oikea äiti ole kieltänyt lapsiaan menemästä isän ja isän uuden horatsun luo tai ainakaan tykkäämästä siitä isän uudesta, joka varasti äitiraukalta miehen.
Me emme ole kertonut mieheni kanssa vielä lapsille uudesta tulokkaasta, ihan siitä syystä että raskaus on niin alussa.
Kyllä mekin odotettiin aika kauan, ennen kuin kerrottiin miehen lapsille. Miehen lapsille kertominen tarkoittaa samalla myös lasten äidille kertomista ja HÄNEEN se uusi lapsi ei liity millään lailla.
Ihmetyttää, miksi joka asiasta täytyy ruveta syyllistämään! Mitä väliä sillä on missä vaiheessa niille miehen lapsille kertoo?! Saavat sen joka tapauksessa tietää HUOMATTAVASTI ennen syntymää! Ei se yllätyksenä tule kenellekään! Jos raskausasiaa haluaa salata ulkopuolisilta, niin mitä sitten?!
Olen itse nyt se sisarpuoli. jolle ei kerrottu isän ja uuden vaimonsa perheenlisäyksestä. Olin 19 vuotias ja isälleni syntyi tytär. Kuulin tästä vasta lapsen syntymän jälkeen. Sitten piti esitää isoa siskoa. Se oli raskasta. Olin sitten 27 ja omiin häihini tuli isä uuden vaimonsa anssa joka oli ihan viimeisillään raskaana. En tunne kumpaakaan sisarpuoltani eikä enää tietenkään kiinnosta tutustuakaan. Olen 46 vuotias. En uhraa ajatustakaan niihin. Isään en ole ollut yhteydessä kymmeneen vuoteen.
Liian vähän elämänkokemusta, että nuori äiti (tai vanhempikin) osaisi ajatella selkeästi tilannetta.