Rasittavat fraasit,"tuolla tuo keskenmeno nyt nukkuu pinnasängyssään"
Googlailin keskenmenosta tietoa ja jestas sentään miten usein nämä samat ärsyttävät fraasit ja latteudet tunkevat vastaan joka keskustelusta.
Mikä siinä on, että mammojen täytyy aina keksiä joku muka omaperäinen hieno kiertoilmaus jokaiseen lapsiin liittyvälle asialle?
Aina kun joku kysyi kivusta/vuodosta/oireettomuudesta/lapsettomuudesta niin vastauksia satelee ja liki jokaisesta kommentista löytyy fraasi "....mullakin oli kovat menkkakivut ja vuotoa, olin varma keskenmenosta. Mutta tuolla tuo keskenmeno nyt nukkuu pinniksessä <3..."
tai "toisesta kierrosta tärppäsi ja siellä nyt pinnasängyssä tuhisee"
tai "sanottiin ettemme todennäköisesti saa lapsia, mutta tuolla pinnasängyssä pikkuihme nyt vetää sikeitä <3...".
Siis mikä pakkomielle ihmisillä on aina tiedottaa, että se ihme on nyt pinnasängyssä päiväunilla :D ?! Ilmeisesti ei riitä, että toteaisi raskauden kuitenkin menneen hyvvin ja vauva syntyi. En ymmärrä. Tuntuu, että nykyään paljon muitakin tämmöisiä ärsyttäviä joka paikassa ja keskustelussa toistuvia ällöttävän kuluneita latteuksia. Mitkä sanonnat hiertää teitä?
Kommentit (95)
Vauvakuumepuolella: "sieltä se täti taas tuli". Tarkoittaa siis kuukautisten alkamista. Arggh.
Voi hyvää päivää. Kun ihastukseni kerran käytti tuota, meinasin tällätä häntä turpaan. Vaikka on muuten kaikin puolin ihana mies. Menneiden vuosieni inhokkini oli "ihan jees", mutta kun se meni pois muodista, olen jopa itse pari kertaa käyttänyt sitä. Vauvapuolelta inhoan termiä "paksuna".
"Lääkäriin mars" on kyllä todella rasittava sanonta. Mä inhoan sekä komentelua että "muotisanontojen" hokemista. Tuossa on ne molemmat.
"lomalle lomps" on pahin kaikista!
Keksin selityksen sille, miksi ne aina tuhisevat pinnasängyissään. Tuhisevat vauvat ovat niin söpöjä, ja äideillä on hyvää aikaa pyöruä netissä vauvan nukkuessa.
Sitten muita:
- "Voimia ja jaxuhalit!" AAaaarghh...
- Masuasukki ja synnytyksen jälkeen tissitakiainen
- Tissitellä. Wtf?
- Kestoilla ja kertistellä
- Liinailla ja vaunuilla
- Hidas vanhemmuus terminä.
Minä kerran sanoin miehelle, että tarttisko se nyt oikein kunnon jaksuhalit, kun se pauhasi jostain työasiasta kotona kahvipöydässä. Mies jäi tuijottamaan, että ai mitkä. Joo, ei kuulu meikäläisen vakisanavarastoon, mutta pulpahti päähän juuri sillä hetkellä, ja sain kyllä makeat naurut miehen ilmeestä. Piti oikein selittää, mitä jaksuhaleilla tarkoitetaan.
Useimmat noista ketjussa olleista sanonnoista ovat minulle ihan vieraita. Tarrasukista en ole koskaan kuullutkaan, saati siitä, että lastenvaatteita kotiutetaan. Mutta voisin nyt tässä samaan tyyliin todeta, että jos meille vielä kannetaan säkkikaupalla siskon naapurin kummin serkkutytön vanhoja vaatteita, niin minä helvetti soikoon ulostan ne saman tien roskikseen.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 15:02"]
Vauvakuumepuolella: "sieltä se täti taas tuli". Tarkoittaa siis kuukautisten alkamista. Arggh.
[/quote]
tai jos haetaan vaihtelua, "täti kurvasi kylään". YÄÄÄK
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 15:02"]
[/quote]
tai jos haetaan vaihtelua, "täti kurvasi kylään". YÄÄÄK
[/quote]
Miksi juuri täti..?!
Pupuilla.
Ei kai mun tarvi enempää selitellä?
Muakin ärsyttää toi täti ja sen tuleminen! Olkoon ennemmin vaikka puolukkapäivät, mutta mitään tätejä tarvii yhdistää kuukautisiin...
Juuriki tuo isimies. Ihan kuin isyys määrittelisi miehen.
Juuriki tuo isimies. Ihan kuin isyys määrittelisi miehen.
Siis onko tuolla täti-sanalla käytännössä mitään oikeaa assosiaatiota asiaan vai onko joku vaan keksinyt alkaa kutsua menkkoja tädiksi?
Olisko tuo täti tullut alunperin termistä täti punainen? En tiedä, mutta tuli vain mieleeni.
Mini-ihminen
miniMe (;mii)
kärrytellä
mamin mussukka/kulta jne...
Joo, täti kuukautiset on kans ihan vieras juttu, jännä kun tosiaan tässä tulleet sanonnat on mulle suurin osa vieraita, onko nämä nyt lähinnä jotain blogien sisäpiirijuttuja, jääkö kaikki uudet kivat sanonnat multa kuulematta kun en lue blogeja?
Olen aina olettanut, että täti on tullut käyttöön englannin kielestä. Vastaava ilmaisu on englanniksi Aunt Flo, Flon ollen lyhennys vuotoa tarkoittavasta flow-sanasta.
Täti punaista on käytetty verkkiksen perhesuunnittelu keskustelupalstalla yli 10 vuotta sitten. Ehkä me silloin lanseerasimme tuon termin ;-) .
Heijastin on halpa henkivakuutus.
Tiedän, että tuolla tarkoitetaan hyvää, mutta hitot se mikään henkivakuutus ole. Se ei takaa, että et voi jäädä auton alle ja jos jäät, eivät edunsaajat saa korvauksia jonkin hemmetin heijastimen ansiosta.
Heijastin on ehdottomasti cool ja pop, mutta tuo sanonta ei vakuuta, if you pardon the pun.
"Toivottavasti pieni pysyy kyydissä", kun toivotaan, että vältytään keskenmenoilta. Menisi kerran, mutta kun tämä toistuu koko ajan kaikissa viesteissä.
Ja tämä ei nyt ole fraasi, mutta en tiedä olenko ainoa, jota ärsyttää kun raskauspalstoilla mammat allekirjoittavat viestit tyyliin "Annuliini + Mussukka 4+3".