Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3
Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3
Kommentit (450)
Mulla ei sukupuolista oo mitään tunnetta, mutta musta tuntuu että nää on kyllä samaa sukupuolta! :D
Tänään käytiin taas neuvolassa ja kaikki oli ok :) Sf-mitta oli 13 cm ja vauvan syke oli 149. Aika samaa luokkaa tässä vaiheessa tuo syke kun esikoisestakin. Paino mulla on noussut tähän mennessä 700 grammaa, ei paha.
Sukupuolesta ei ainakaan vielä oo vahvaa tuntemusta.. välillä on poika-olo ja välillä taas tyttö-olo. Jännä nähdä, ei kyllä ehkä malttais odottaa rakenneultraa, se on 24.3.
Vauvan liikkeitä tuntuu jo enemmän, mieskin tuntee myllerryksen vatsan päältä. :)
MomFor2 rv 17
Täällä uusi mamma ilmoittautuu :)!
Eli laskettu aika olisi 14.8 ja nyt siit viikkoja kasassa 14+5.
Raskaus on edennyt ihan kivasti, pientä pahoinvointia alussa, mikä on nyt kadonnut kokonaan. Vielä en ole ainakaan varmoja liikkeitä tuntenut, toivottavasti kohta rupeaa tuntumaan ;)
Riihimäellä asustelen ja synnyttämään menen Hämeenlinnaan. Kerran olen neuvolassa ja kerran neuvolalääkärissä käynyt ja nt-ultrakin takana, missä kaikki oli hyvin :)
Kovasti ootellaan jo rakenne ultraa, et näkisi pikkuisen uudelleen :)!
RoosaN rv 14+5
Hei kaikille!
Täällä on nt-ultra käytynä ja kätilö mittasi turvotukseksi 1mm, veri- ja pissakokeiden tulokset olivat hyviä, joten riskiluku 1:19000. Huojentunut olo :)
Toivottavasti muutkin ovat saaneet hyviä tuloksia.
Lääkärineuvola olisi ensi viikolla, mitä siellä tapahtuu? Ultrataanko?
Päivitystä listalle omalta osaltani :) Viikkoja tänään läjässä 15+0, kuvittelen tuntevani liikkeitä, mutten ole ihan varma. Sairaslomalla ollut jo tammikuun lopulta, kun pyörrytys ja huimaus vei voiton ja verenpaineet heittelee aamun yläpaineet 100 - illan 160... Supistuksia yms, joten töihin ei enää mitään asiaa.
LISTA LASKETUISTA AJOISTA ELOKUU 2014
1.8. Leontine+(kaksoset) Helsinki/Naistenklinikka
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
3.8. Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
5.8. Clueless & bun<3 Kättäri/ (naikkari)
6.8. Miliami + papu Pori/Satakunnan keskussairaala (?)
7.8. Nasna + kuudes/Hyvinkää
8.8. TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala
9.8. Suskulii & pikkuset Helsinki/Naistenklinikka
10.8. Hubbabubba1 Turku / Tyks
10.8. Jemppu & kolmonen <3
13.8. mamma 92 & natunen / sanolinnan tai mikkelin keskussairaala
14.8. Peetutee/ KSKS
16.8. Robinette- & pallero
17.8 mamma ja vipeltäjä/ TAYS
19.8. kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS
20.8. NUORIVAUVAHAAVEILIJA & "Vallu" / TYKS
22.8. TaikaX/SeKS
23.8. Future & öttiäinen / TAYS
25.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS
29.8. ihmelapsi ja "Kyösti-Pirkko" / KS-KS
30.8. neitie & vauva / P-HKS
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Tsuuper: meillä oli pikkuinen mielestäni nt-ultrassa tosi rauhallinen. Ei suostunut kääntymään, näytti vaan selkää ja ihan sen oloinen että "antakaa mun olla rauhassa". Silti kätilö laittoi neuvolakorttiin liikkeiden kohdalle kaksi plussaa, eli normaalit liikkeet. Ystäväni puolestaan kertoi juoneensa ennen ultraa kupin kahvia ja näin saanut masuasukin viilettämään kuin häkkyrä ultrassa.
Tällä hetkellä itseäni vaivaa ihan järkyttävä unettomuus. :( Viime viikonloppu meni kokonaisuudessaan yhteensä 6 tunnin yöunilla. Sitten yksi hyvin nukuttu yö ja taas alkaa yöt huononemaan ja huononemaan... Vatsaakin juilii koko ajan ja jos yhtään varomattomasti nousee edes tuolilta ylös, niin sen kyllä tuntee alavatsassaan. Painon nousukin vähän pelottaa... Olen aika lyhyt, ja nyt yht äkkiä painoa tullut jo 3 kg... :(
Alkuraskauden sain nauttia täysin oireettomasta olosta, niin nyt tuntuu että kun käännyttiin 4. kuukaudelle, alkaa kaikenlaisia vaivoja tulemaan :D
Jarnis 16+1
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
14.8. Peetutee/ KSKS
19.8. zush87 / SeKs
22.8. TaikaX/SeKS
25.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS
JARNIS: Mulla nyt meni sillain tämä että alkoi tosissaan huolettaan kun noin reiluun viikkoon en tuntenut juuri mitään. Soitin neuvolaan ja ottivat minut vastaan tuossa muutama päivä takaperin. Siellä ultrattiin pikkuinen niin kaikki oli onneksi hyvin. Pikkuinen oli niin kaivautunut pieneen koloon tuonne ihan minun lantioluihin kiinni.. pääalaspäin oli jo. Paljon se kiemurteli ja neuvolantäti sanoi että jymäyttelee ihan kunnolla jaloillaan mutta kaikki potkut osottautuivat et ne osui istukkaan joka selittää sen etten tunne kuin ihan kevyttä möyrintää etten mitään selvää potkua.. istukka oli ihan älyttämän iso ja paksu. Vähän jo ehdin hämmästellä kun nyt noin 2vk ajan sykkeet on kuulunut samasta paikasta et onko sillä joku hätä kun ei liiku muihin paikkoihin mut se on löytänyt mukavan kuopan jossa köllötellä ja kiehnätä :)
Ultrassa selvis ehkä sen sukupuolikin tai neuvolantäti veikkas sitä mut sanoi ettei ole 100% varma :D Mut odotan vielä rakenneultraan ennen kuin paljastan sitä :P
Mulla täällä vaivaa jatkuva pääsärky :( tosi inhottavaa.. Sitten mulla on tullut tosi paljon särkyjä mahaan.. aamulla varsinkin.. ja sit tuntuu että hyvä jos kalsarit saa olla mahan päällä kun se kipeytyy heti.. ulkoillessa toppahousut on tosi vaikea asettaa "hyvään" kohtaan ettei mahaa ala särkemään..
-tsuuper 16+5
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
14.8. Peetutee/ KSKS
19.8. zush87 / SeKs
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS
29.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
Hei!
Päivitin oman vauvani maailmaantulopäivää lähemmäs elokuun loppua. Olin torstaina nt-ultrassa ja tiitiäinen tosiaan oli isompi kuin mitä menkoista laskettuna, mutta kätilö päätyi pitkään pohdittuaan siihen että laskettua aikaa ei muuteta, joten sektio oletettavasti sitten 29.8. Muutenkin kaikki oli nt-ultrassa hyvin, Down-riski 1:14000 ikäni takia. Vauva hyöri ja pyöri, haukotteli, taputti (?!) ja kiskoi napanuoraa :D
t.Minttu ja tiiti rv12+4
Heippa!
Täältä nopeet terkut kanssa. Kaikki on sujunu ihan suht hyvin, yhden kerran olen neuvolassa käynyt ylimääräisesti tarkistuttaa sydänäänet kun oli kovia kipuja ja olen kuitenkin ennen tätä saanut keskenmenon. Kaikki oli onneks ok, sydänäänet ravas siellä 160 paikkeilla. :')
Joo eilen ei tosiaan ollut mikään helppo päivä myös, pidin oksennustaudin ja yhtään mikään ei kestänyt sisällä. Alko olla aika heikko olo illalla.
Huomenna olis tosiaan neuvola, pääsee tällä kertaa miehuskin kuuntelemaan sydänääniä. :) mutta tässä kai nää tärkeimmät!
Mamma & natunen 15+4
Minäkin täällä vielä! Nyt on jo rv 15+2 ja olen kyllä aivan ihmeissäni, miten tässä voidaankin olla jo näin pitkällä. Rakenneultraan vaan on vielä ihan tuskastuttavan pitkä aika.
Jännää, että jotkut tuntevat liikkeitä niin selvästi. Itse tunnen edelleen vain jotain kevyitä möyrintöjä, jotka voivat ihan hyvin olla vain normaalia suolen toimintaa. :D Nt-ultrassa vauva kyllä liikkui mutta ei riehunut kuitenkaan. Lähinnä nikotteli ja nyki. Ilmeisesti liikkeet olivat ok, kun ei ultraajatäti mitään niistä sanonut.
Tsuuper: Onpa hyvä, että kaikki oli hyvin ja pienikin liikkui mukavasti :)
Hei, täällä ilmoittautuu yksi kenellä la 19.8. Eli viikkoja nyt 14+6 ja hirveän nopeeta menee aika! Olo on ollut JÄRKYTTÄVÄ!!! koko raskauden ajan kovat kasvukivut alavatsassa, hirveä väsymys, tissit kipeenä ja laatta lentää. Kuulemma pitäisi helpottaa näillä viikoilla, sitä odotellessa (äitini oksensi koko 9kk odottaessa pikkuveljeäni). Itse en tunne mitään liikkeitä vielä ja painokin on pudonnut tammikuun alusta n.7kg oksentelun ja väsymyksen myötä. Ehkä tämä iloksi tässä vielä muuttuu! :)
Moikka! Tulin lueskelemaan että miten teillä elokuisilla menee, ja lista näyttää positiiviselta! :) itsellä tosiaan meni alussa kesken rv 6. sen jälkeen ei heti tarttunut uudelleen mutta toivottavasti tämä kierto olisi tärppi! Nyt odotellaan 5 päivää ja toivotaan ettei ne menkat sieltä ala vaan saisi iloisia uutisia!
Ihana lukea teidän juttuja ja toivo herää itselläkin että ehkä kohta saisi silitellä kasvavaa massua! :)
tahdon toivottaa kaikille mahtavaa ja antoisaa odotusaikaa ja muistakaa naiset, raskaus tekee naisesta kauniin! <3
Toivottavasti tärppäis pian Jemppa1987!!:)
Tänään on viimein julkastu uus äitiyspakkaus! http://www.kela.fi/aitiyspakkaus, ihan kivalta näyttää mutta ne oranssit pistää hiukan silmään :)
Täällä masu kasvanu jo hurjasti, töissäkin ovat kaikki huomanneet! Varsinkin kun olin 2vkoa sairaslomalla, niin sanoivat tänään että jopas on kasvanut sinä aikana:D Pahaolo on edelleen välillä ja tulee myös ylös, mutta parempaan päin :)
Rakenneultra on 27.3 ja seuraava neuvola 12.3, ultra voisi olla jo aikaisemmin!<3
Suskulii ja pikkuset 16+3
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!
Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti, ja sydänääniä kuunnellessa tunsin todella selviä liikkeitä :) noita sydänääniä on meillä ollut hankala saada kirkkaasti kuulumaan, kun istukka on niin pahasti vauvan edessä ja kaikki äänet tulevat istukan läpi.musta ne tänään kuului kyllä oikein hyvin, mutta hoitajan mukaan istukasta tulee jotain häiriöääntä...sykkeeksi saatiin 145. hemppari mulla oli 110, että kohta pitää sitä rautaa varmaan ruveta vetämään :/ myös yläpaine ollut mulla aika matala. painoa on tähän mennessä tullut 2kg. Toisaalta oli huojentavaa, että paino oli viimein noussut tuon 2kg, mutta kun miettii miten paljon sitä on aikaa paisua...erityisesti sitten lopussa, niin toivottavasti pysyy toi paino ihan hanskassa :)
Meillä enää 15 päivää rakenneultraan! ensi viikon oonkin lomalla, joten nopeesti tulee aika varmasti menemään. toivottavasti toi istukka ei sitten haittaa siellä rakenneultrassa näkyvyyttä ja tyyppi näyttäisi meille sukupuolensa :) Mullakin on vatsa sen verran kasvanut että tällä viikolla aijon vielä töissä asiasta kertoa.
Musta tuntuu, että meiltä jää toi äitiyspakkaus ottamatta. Toisaalta sääli, kun tuntuu että äitiyspakkauksen hakeminen on yksi pieni osa tätä koko kokemusta ensi kertalaiselle, mutta mielummin mä ehkä kuitenkin ostan sillä rahalla edes muutamat kivat vaatteet vauvalle, mitä on sitten kiva hänellä pitää, kuin että ns. tyytyisin johonkin mistä en yhtään pidä.
Clueless & bun<3 17+1
Hei pitkästä aikaa!
Vauvamasu on vihdoin alkanut pullahtaa vähän pihalle ja ensimmäiset mammahousut on otettu käyttöön :) Olen 90% varma, että pieniä liikkeitä on jo tuntunut. Olen aina ihmetellyt kun ihmiset sanoo et se tuntuu kuplilta, että eihän se nyt sellasta voi olla, mutta sellasta olen itsekkin tuntenut :D
Epämääräisiä oloja ja vähän kipujakin on ollut alavatsalla ja nivusissa (varmaan ihan normaalia kohdun kasvua, mutta pistää vähän huolestuttamaan kun viime lääkäri on ollut nt-ultra kuun alussa :/). Neuvolalääkäri on parin viikon päästä, enkä tiedä yhtään mitä siellä tehdään :D
Rakenneultraan on vielä n. puoltoista kuukautta (hassua, että osalla on jo parin viikon päästä! :D) ja innokkaana odotetaankin jo, että nähtäisiin kumpi siellä on. Mulla on tosi voimakas tyttöolo ollut koko raskauden ajan (ja uskomusten mukaan näppylät vastais sitä......) ja vaikka tyttö olisikin tosi toivottu, eihän sillä oikeasti niin paljon väliä ole :)
Nyt on vähän tää ikävä vaihe, kun maha ei oo oikein vielä kasvanu ja näyttää vaan vähän lihoneelta :D Painoa ei ole kyllä vielä kertynyt yhtään, mutta kyllä sitä vielä ehtii :D Ruokavalion ja suosikkiruoat on saanut laittaa ihan uusiksi, kun mikään ei enää maistu :o Esim. kaikki wokit jossa on soijaa olivat suosikkejani, nykyään en kestä edes soijan hajua :/
Äitiyspakkausta katsoin ja järkytyin. Ne on mielestäni vielä järkyttävämmät kun viime vuonna :o Pakkauksen ottamisesta olen kahden vaiheilla, koska ne käyttötavarat + ulkoiluhaalari on kuitenkin ihan käytännöllisiä, mutta ne vaatteet ihan järkyttäviä :s
jjennnnni + pikkunen 14+2
Täällä käyty tänään neuvolassa. Kaikki oli hyvin.. ultrattiin niin pikkuinen siellä kovasti käsiään heilutteli ja jaloilla potkiskeli. Kylläpä se varmasti on uskottava että poika se on tämä tulokas kun toistamiseen sitä arvuutellaan ja selkeestihän siellä ne kilikuset jalkovälissä vilkku :D Eli mun oma arvaus meni ihan mönkään kun tyttöä luulin :D Mutta eipäs se mitään! <3 Mieskin oli mukana ja sai nähdä pikkuisen. Seuraavan kerran näemme kk päästä pikkuisen kun on se rakenneultra. :)
-Tsuuper rv18
Mä olen kans Jjennnnni miettinyt että mitäköhän siellä ensimmäisessä neuvolalääkärissä tehdään? Osaako kukaan kertoa?
Viime viikolla oli neuvola, sydänäänet hyvät 155 ja tyyppi paineli koko ajan pakoon :) vilkas tapaus. Kahden viikon päästä jo seuraava neuvola johtuen tästä mun unettomuudestani :(. Rakenneultra vasta maaliskuun lopulla.
Painoa tullut vajaa 3 kiloa lisää ja ekat äippähousut otettu jo käyttöön, suurin osa farkuista ei enää mee kiinni. Selkeä vatsa jo pullahtanut esiin :)
Liikkeitä en vielä tunne, jännityksellä odottelen ensimmäisiä.
Jarnis + möhis 17+2
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
5.8 Finola
14.8. Peetutee/ KSKS
19.8. zush87 / SeKs
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS
29.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
Hei!
Täällä voidaan hyvin, mutta paksusti. Masu kasvaa kovaa vauhtia ja yritys hyvä pitää se selassa töissä :) Toistaiseksi noi työvaatteet on sen peittäneet, mutta tuskinpa enää kovin kauan onnistuu.
Mulla on vointi ollut pääasiassa ihan hyvä. Vieläkin etoo esim. jauhelihan paistaminen ja mieluusti tekisin vain ruokia, mitkä sais työntää valmiina uuniin. Selkäkipua on pitkin selkää.... lähinnä tuolla ristiluun tietämillä, mutta myös ylempänä. Joka yö herään kipuun useita kertoja ja Panadolia tulee popsittua ehkä liikaakin.
Ylihuomenna olis neuvola ja tuolloin viikkoja jo 18+0. Tuntuu aika hurjalta, että puoliväli lähestyy. Me ostettiin uusi auto, 7-paikkainen Ford Galaxy ja on kyllä upea. Tilaa on.
Mukavaa kevään odotusta toivottelee
Finola 17+5
CLUELESS: Mulle ainakin on tullut selkeesti tunne että nyt olis tyttö tulossa.. tää tunne on tosi voimakas.. miehelle oon sanonutkin et voisin mennä osteleen jo punaista vauvan vaatetta kun tiiän että tämä on varmasti tyttö.. :D Luotan jotenkin siihen kun edellisessä raskauessa oli poika ja sykkeet oli aina 120-130.. nyt on ollut koko ajan reilusti korkeemmat.. alussa 160 ja nyt 145-155.. Ja monet oireet mitä oli poikaa odottaessa on nyt toisin.. :))