No huhhuh. Äsken Stockalla käveli vastaan vanhempi nainen, joka
oli pukeutunut kirjaimellisesti päästä varpaisiin Burberryyn. Järkyttävän naurettavan näköinen ilmestys. Ikä lähempänä kuuttakymmentä, mutta nuorekas ja hoikka nainen.
Sillä oli joka ikinen vaatekappale sitä Burberryn ruutua, joka ikinen!
Burberryn ruudulliset nilkkurit.
Burberryn ruudulliset sukkahousut.
Burberryn ruudullinen villahame.
Burberryn ruudullinen kauluspaita.
Burberryn ruudullinen trenssi.
Burberryn ruudullinen kaulahuivi.
Burberryn ruudullinen hiuspanta.
Burberryn ruudulliset hanskat.
Burberryn ruudullinen olkalaukku.
MIKSI?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:24"]
Te joiden mielestä 6-kymppistä ei saa kuvailla vanhemmaksi/vanhaksi: onko 6-kymppinen sitten vielä keski-ikäinen? Huolimatta siitä että monet ovat jo eläkkeellä?
[/quote]
Miksi yleensäkään täytyy kuvailla ihmisiä noin?
Missä iässä se vanhuuseläke alkaakaan? Eihän se vaan ole 63-v?
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:26"]
Ulkonäkö- ja tyyliasioissa kuusikymppinen ei olekaan vanhempi, mutta jos puhutaan eläkkeelle siirtymisestä, niin sitten muuttuukin ääni kellossa ja vaaditaan eläkkeellepääsyä, koska kuusikymppinen on jo osansa tehnyt :D
[/quote]
Hän on kuusikymppinen
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 11:46"]
Jos ikää on melkein 60 vuotta ja vielä pitäisi miettiä, miten pukeutuu ettei herätä jossain tuikituntemattomassa ihmisessä jotain pahennusta, on jotain mennyt pieleen.
Jospa tuolla naisella on ollut despoottimies, jonka mielestä vaatteisiin ei sovi tuhlata, ja nyt leskeksi jäätyään nainen voi vihdoin käyttää rahansa miten itse haluaa? Mistäs sen tietää.
[/quote]
Päivän paras vitsi! Näitä mielensäpahoittajia ym. närkästelijöitä kyllä riittää. Pukeutui ihminen miten tahansa. 60-vuotias todennäköisesti on sinut itsensä kanssa, mahdollisesti elämäntyönsä tehnyt. Mahdollisesti rikaskin. Paskat nakkaa jostain pikkupissiksestä, joka pyytämättä jakelee omaa "tyylitajuaan" muille.
Olen mielestäni keski-ikäinen, ja toki vanhempi kuin esim. lapseni. Mutta ihmisistä on tapana puhua tietyissä ikäryhmissä: lapset, teinit, nuoret, nuoret aikuiset, keski-ikäiset, vanhemmat ihmiset, vanhukset, ikäihmiset... Minusta se 'vanhempi ihminen' ei tarkoita että olisi raihnainen tms, vaan ainoastaan ikää. Ei sitä ole tarkoitettu miksikään loukkaukseksi.
Ja voisiko joku vastata: jos 6-kymppistä ei saa sano vanhemmaksi ihmiseksi, niin pitäisikö kutsua keski-ikäiseksi? Jos elinajanodote on n. 80 v, niin keski-ikä olisi loogisesti ajatellen n. 40 kummallakin puolella ja 60 jälkeen ollaan lähempänä 80 kuin 40.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:21"]
Minä näin eilen vanhemman naisen (ryppyinen ja harmaat hiukset, oisko n. 70?, itse olen 35) joka oli pukeutunut kirkkaanpunaiseen: punaiset kengät, punaiset housut, punainen takki, punainen hattu (ja nimenomaan hattu, ei mikään pipo), punainen käsilaukku, punaiset hanskat. Kyllhään siihen kiinnitti huomiota, mutta myös niin että nainen vaikutti iloiselta ja energiseltä eikä varmaan tosiaan kiinnosta muiden mielipiteet pukeutumisesta. Sai hyvälle tuulelle :)
[/quote]
Käytätko itsestäsi myös sanaa vanhempi nainen? Koska sitähän sinä olet myös. Kaikkihan me olemme vanhempia kuin nuoremmat, eikö niin? Mutta ap tarkoitti nyt kuusikymppisen olevan vanha, vanhus, ikäihminen. Sitä hän ei ole. Ei millään muotoa. Tuskinpa 70-vuotiastakaan voi tänä päivänä iäkkääksi sanoa.
[/quote]
Mitä paha aon siinä jos kertoo suunnilleen mihin ikäryhmään ihminen kuuluu? Joskus se antaa lisäinfoa, ei tietenkään aina. Pukeutumisessa on usein isoja eroja eri ikäryhmien välillä, iän kertominen voi siis kertoa onko kyse tyyppillisestä vai epätyyppillisestä pukeutumisesta. Itse olen esim. ihaillut bussissa ihan valkopartaista eläkeläismiestä (jutellutkin, tiedän että on eläkkeellä ja kuvailee itseään 'vetreäksi vanhukseksi' vaikka on alle 70!) joka kesällä kulkee kesäisin punaisissa farkuissa ja valkoisesa t-paidassa. Jos kertoisin etät näin bussissa miehen jolla on punaiset farkut ja valkoinen t-paita niin ei siinä olisi mitään erikoista, jos kerron miehen iän niin paljastuu että on epätavallista (eikä millään huonolla tavalla).
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:24"]
Te joiden mielestä 6-kymppistä ei saa kuvailla vanhemmaksi/vanhaksi: onko 6-kymppinen sitten vielä keski-ikäinen? Huolimatta siitä että monet ovat jo eläkkeellä?
[/quote]
Miksi yleensäkään täytyy kuvailla ihmisiä noin?
[/quote]
Mä olen nähnyt monta kertaa itiksen stockalla naisen joka on myös aina pukeutunut burberryyn sateenvarjoa myöten. Onkohan sama eukko?
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:21"]
Minä näin eilen vanhemman naisen (ryppyinen ja harmaat hiukset, oisko n. 70?, itse olen 35) joka oli pukeutunut kirkkaanpunaiseen: punaiset kengät, punaiset housut, punainen takki, punainen hattu (ja nimenomaan hattu, ei mikään pipo), punainen käsilaukku, punaiset hanskat. Kyllhään siihen kiinnitti huomiota, mutta myös niin että nainen vaikutti iloiselta ja energiseltä eikä varmaan tosiaan kiinnosta muiden mielipiteet pukeutumisesta. Sai hyvälle tuulelle :)
[/quote]
Käytätko itsestäsi myös sanaa vanhempi nainen? Koska sitähän sinä olet myös. Kaikkihan me olemme vanhempia kuin nuoremmat, eikö niin? Mutta ap tarkoitti nyt kuusikymppisen olevan vanha, vanhus, ikäihminen. Sitä hän ei ole. Ei millään muotoa. Tuskinpa 70-vuotiastakaan voi tänä päivänä iäkkääksi sanoa.