Kiusaajani
Sain kuulla, että minua yläasteaikana kiusannut henkilö on 6-vuotiaiden kaksosten yksinhuoltaja. Näillä lapsilla on kuulemma ADHD ja jonkinlainen laaja-alainen kehityksen viivästymä.
Kiusaaja haukkui minua ulkonäköni takia. Toinen syy kiusaamiseen oli se, että olin hyvä koulussa. Nyt tunnen salaista vahingoniloa: entinen kiusaajani on ruma ja lihava yksinhuoltaja, jonka elämä on ohi. Hänellä ei ole koulutusta, ja lapsensakin ovat tyhmiä ja rumia. Itse olen hoikka, hyvävartaloinen, tyylikäs ja hoidettu. Vietän ihanaa lapsetonta elämää, harrastan ja matkustelen. Olen hyväpalkkaisessa työssä unelma-ammatissani. Kiusaajani sen sijaan on kahlehdittu loppuiäkseen kahteen kuolaavaan idioottiin. Veikkaanpa, että näistä debiileistä tulee samanlaisia moniongelmaisia häiriköitä kuin äidistäänkin.
Karma is a bitch.
Kommentit (46)
Tiedän miltä sinusta tuntuu ja itse tuntisin samoin.
Minua kiusattiin myös koulussa ja jopa ammattikorkeakoulussa. Myös työpaikoilla.olin lihava yms. sairastuin anorexiaan. nyt olen hoikka, mutta mt-ongelmia on. Mielestäni ap:n kirjoituksesta paistaa läpi ylimielisyys ja röyhkeys. Ei kauheasti ihmetytä/harmita, että sua kiusattiin. tekis mieli täräyttää sua nokkaan.
Mua kiusattiin koulussa ja varsinkin kuudennella luokalla erään eronneen äidin toiseksi nuorin lapsi kiusasi mua koko kuudennen luokan.Seiskan sain olla rauhassa ja kasilla sama kiusaaminen alkoi uudelleen.Ysin olin rauhassa ja lukion ekan ja toisella lukio vuodella kiusattiin.Näkyi niin että olin koulusta poissa ja keskiarvo romahti.Olen itse yh-äiti,näytän ikäistäni nuoremmalta ja olen yliopistolla.Ainettani en kerro.En ole tyhmä.
Mistä sä ap tiedät, jos kyseinen ihminen onkin ihan onnellinen lapsistaan?
Hyvä pointti nro 9. Toivon, että ap:n kaltainen vahingoniloinen ylpimys ei itse lapsia saakaan. t. nro 7
Kiusaamisen syy taitaa löytyä myös tästä tekstistä. Please, go on and grow up!
Ymmärrän ap:n tunteen, mutta näin erityislapsen äitinä minua kammottaa silti, että joku voi nauttia pienten, viattomien lasten vaikeasta elämästä. Mietipä ap sitä hetki tuolta kannalta: ilkut paitsi kiusaajallesi (joka on minusta ihan ok), mutta myös niille täysin sivullisille lapsille, jotka eivät ole sinulle koskaan tehneet mitään pahaa.
Näin se on, uhriksi joutuminen ei ketään ihmisenä jalosta.
Seiska sen sijaan on Kusipää isolla K-kirjaimella. Kiusaajat tekevät juuri tuota, legitimoivat kiusaamistaan: "no kun se on niin outo, niin ihan ok mun vetää sitä turpaan ja eristää muusta luokasta ja vittuilla mennen tullen". MIKÄÄN EI OIKEUTA KIUSAAMISTA. Piste. Ja juuri sitä oikeuttamista seiska tekee. Fakta on sitä paitsi, että kiusatuksi voi valikoitua aivan kuka tahansa.
terveisin itsekin koulukiusattu
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:10"]
[/quote]
Tuttuni oli nähnyt ko. perheen jossain. Lapset olivat riehuneet ja riekkuneet täysin hallitsemattomasti. Toinen lapsista kiljui täyttä kurkkua, samanaikaisesti toinen puolestaan hakkasi omaa päätään käsillään ja kiljui myös. Molemmilla lapsilla oli tahraiset haalarit, jotain maitorupea naamassa ja "outo pelottava katse silmissä" (suora lainaus tuttavaltani). Lasten äiti näytti kuulemma välinpitämättömältä ja kyllästyneeltä. Että joo kyllä se varmaan oli tosi onnellinen.
ap
12 pyytää seiskalta anteeksi, meni kommentien numerot sekaisin - kyse siis oli omahyväisestä muka-analyyttisestä persreikä-NELOSESTA.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:10"]
[/quote]
Tuttuni oli nähnyt ko. perheen jossain. Lapset olivat riehuneet ja riekkuneet täysin hallitsemattomasti. Toinen lapsista kiljui täyttä kurkkua, samanaikaisesti toinen puolestaan hakkasi omaa päätään käsillään ja kiljui myös. Molemmilla lapsilla oli tahraiset haalarit, jotain maitorupea naamassa ja "outo pelottava katse silmissä" (suora lainaus tuttavaltani). Lasten äiti näytti kuulemma välinpitämättömältä ja kyllästyneeltä. Että joo kyllä se varmaan oli tosi onnellinen.
ap
[/quote]
Kuulemma näin on. Sä et kuitenkaan voi sen perusteella tietää, mitä hän itse ajattelee lapsistaan ja millaisia tuntemuksia hän heihin liittää.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:13"]
Hyvä pointti nro 9. Toivon, että ap:n kaltainen vahingoniloinen ylpimys ei itse lapsia saakaan. t. nro 7
[/quote]
Hahhah, olipas omaperäinen kommentti. Onko mielessäsi käynyt koskaan, että kaikki eivät halua lapsia?
ap
Teit juuri itsestäsikin kiusaajan, kun haukuit täällä hänen lapsiaan rumiksi idiooteiksi. Eli etpä ole yhtään sen parempi ihminen.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:33"]
[/quote]
Hahhah, olipas omaperäinen kommentti. Onko mielessäsi käynyt koskaan, että kaikki eivät halua lapsia?
ap
[/quote]
Minä ymmärrän sen niin, että sinä et olekaan äidillinen, joten on hyvä, ettei sulle tule lapsia.
(ohis)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:34"]
Teit juuri itsestäsikin kiusaajan, kun haukuit täällä hänen lapsiaan rumiksi idiooteiksi. Eli etpä ole yhtään sen parempi ihminen.
[/quote]
Niin, ap on tällä hetkellä aikuinen, joten harkintakykyä pitäisi olla enemmän kuin lapsuuden kiusaajalla.
"Kaksi kuolaavaa idioottia" meni jo vähän yli.
[/quote]
Tässäpä sisäisesti ruman ihmisen katkera ja kiusaava kommentti! En ihmettele että sinua on kiusattu.
ap taitaa itse olla aivoinvaliidi.noin rumasti kerran puhuu lapsiista.
Antaa ap:n päästää höyryä täällä, kun ei ole pokkaa/rohkeutta mennä sanomaan suoraan päin naamaa kiusaajalle. Itse olen tehnyt niin pari kertaa ja toiseen kävin käsiksikin. t. nro 7
Miten tuo viimeinen viesti liittyi mihinkään? Olet kyllä oikeassa tuossa, että kiusattu tavallaan alistuu rooliinsa. Mutta etpä osannut antaa yhtäkään konkreettista neuvoa, miten lapsia voisi valmentaa noita tilanteita varten. Ja entä ne kiusaajat?! Eikö suurempi vika ole kuitenkin heissä?
Alkuperäinen viestini kuulosti kai julmalta joidenkin mielestä. Mutta mielestäni minulla on oikeus tuntea näin. Kirjoitan tuntemuksistani anonyymisti ja jos se jotakuta loukkaa, niin voivoi. Ehkä jonain päivänä pystyn tuntemaan sääliä tai myötätuntoa tuota kiusaajaa kohtaan. Tällä hetkellä tunnen vain vahingoniloa.
ap