Jos kertoo työhaastattelussa olevansa riskiryhmäläinen
Onko se "omalla toiminnalla" vaikuttanut työpaikan saamiseen.
Kyse työkkäriin osoittamasta paikasta.
Päiväkoti. Minulla on astma, diabetes, korkea verenpaine, kädet haavoilla.
Kommentit (33)
Voit mainita niistä, mutta älä korosta sitä.
Voi ja pitää kertoa rehellisesti terveydellisestä tilasta, fyysisistä rajoituksista. Minäkin mainitsin selkäsäryistä kun työhön liittyi paljon nostelua.
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin siis menemään kahdella eri bussilla. Mutta onko se minun ongelma.
Sun ongelmahan se on. Turha siitä on edes puhua haastattelussa.
Ei se työnantajaa kiinnosta.
Jos käyttää sanaa "riskiryhmäläinen", niin ilman muuta. Sairauksistaan kysymättä kertominen on yksi asia, mutta tyhmyys & asenteellisuus toinen.
Vierailija kirjoitti:
Voi ja pitää kertoa rehellisesti terveydellisestä tilasta, fyysisistä rajoituksista. Minäkin mainitsin selkäsäryistä kun työhön liittyi paljon nostelua.
Selkäsärky onkin ihan eri asia kuin diabetes.
Mainitsisin asiat, sillä jos sinulla on työtä hankaloittavia terveydellisiä ongelmia, et ole oikea ihminen kyseiseen työhön.
Työnantajan ei pidä palkata sinua, mikäli tiedossa on, että joutuisit olemaan usein sairaslomalla työn kuormittaessa terveyttäsi.
Bussilla kulkeminen eli auton puute ei ole terveydellinen ongelma. Se ei ole työnantajan ongelma ollenkaan.
Hankit sellaisen työn, jota pystyt tekemään. En edes ymmärrä, miksi haet työtä, johon et omasta mielestäsi pysty tekemään.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Joudun hakemaan sitä työtä koska työkkäriin osoittanut sen paikan haettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo kutsuttu haastatteluun
Ei ole.
Tuskin palkkaisi sinua koska moni sairaalla todennäköisesti paljon sairaspoissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin palkkaisi sinua koska moni sairaalla todennäköisesti paljon sairaspoissaoloja.
Mullakin on noita AP:n sairauksia, mutta ei mulla saikkupäiviä paljon ole.
No aloittajaa tuskin työ oikeasti kiinnostaa, ja eiköhän työnantaja sen haastattelussa viimeistään havaitse.
Yleensä fiksut työnantajat välttävät työkkärin kauttta tulevia hakijoita juuri tästä syystä. Kyllähän kaikki tietää, että työkkärin hakijat hakevat paikkoja vain, koska pakotetaan.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Usein kysyvätkin onko sinulla työn tekemiseen vaikuttavia sairauksia.
Ehkä työnantaja kysyy mitä kautta sait tiedon paikasta tai miksi haet juuri tänne meille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kenenkään muunkaan ongelma ole.
Ei työantaja ennustaja ole. Ikävä yllätys jos vasta työnaloituksen jälkeen selviää sairautesi. Hän tekee päätöksen annettujen tietojen perusteella. Tuskin se työvoimavirkailijakaan tietää sairauksistasi vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei työantaja ennustaja ole. Ikävä yllätys jos vasta työnaloituksen jälkeen selviää sairautesi. Hän tekee päätöksen annettujen tietojen perusteella. Tuskin se työvoimavirkailijakaan tietää sairauksistasi vai?
Ap:n sairauksia on puolella suomalaisista, eikä se vaikuta heidän työkykyynsä millään tavalla. Niistä ei tarvitse kertoa työnantajalle. Mutta ap ei ilmeisesti halua töihin, joten silloinhan haastattelu kannattaa käyttää sairauksistaan puhumiseen.