alkuraskaus 4rv ja sellainen olo kuin kuolisi, normaalia?
Siis onko tää mahdollista, olen aivan hengästynyt kokoajan ja jos jumppaan niin saan sydänmuljahduksia. Joka paikkaa sattuu ja särkee ja kokoajan on tulikuuma tai jäätävän kylmä? Siis voiko taskaus olla näin rankkaa vai onko mulla jotain muutakin? Perusoireina mulla on nenä tukossa ja rinnat särkee.
Kommentit (27)
Tervetuloa kerhoon. Itsellä rv15 menossa ja olen oksentanut rv 5 joka päivä useita kertoja. Olo on kun olis krapulassa ja oksennustaudissa samaan aikaan. Mitään ei PYSTY tekeen, heti alkaa heittään päässä. Tässä oon nyt 2kk ollut sairaslomalla.
En muista millä viikoilla minä olin raskaana, mutta minullakin tuntui jossain vaiheessa alkuraskautta ehkä noin rv 7-10, että hengästyn ihan mitättömästä ponnistuksesta. Esim. noin puolen kilometrin labrakäynnillä tuntui että hyydyn siihen paikkaan, kun kävelin loivaa ylämäkeä... Alkuraskauden pahoinvointi on jotain ihan hirveää, mutta onneksi loppuu aikanaan. Kestin pahoinvoinnin ajattelemalla, että se on vaan hyvä merkki.
Mulla ei ole ihan noin rajuja oireita ollut, kun kolme alkuraskautta on koettu, mutta tosi rankkaahan se alku oli. Kamala pahoinvointi, väsymys ja rintojen arkuus. Öisin tuli alkuun "kuumia aaltoja" ja olin ihan hiessä. Mitään normaalia ei jaksanut tehdä.
Hui kuulostaa pahalta:(
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 22:04"]
Tervetuloa kerhoon. Itsellä rv15 menossa ja olen oksentanut rv 5 joka päivä useita kertoja. Olo on kun olis krapulassa ja oksennustaudissa samaan aikaan. Mitään ei PYSTY tekeen, heti alkaa heittään päässä. Tässä oon nyt 2kk ollut sairaslomalla.
[/quote]
Kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitystä tulee säätää heti raskauden alettua. Ota yhteyttä äitiysneuvolaan ohjeita varten. Kannattaisi myös kontrolloida arvot ainakin pari kertaa raskauden aikana.
Huom. raskauden aikana eri viitearvot TSH:lle, varmista että labrat tulkitaan oikeiden arvojen mukaan. Kone antaa yleensä vain normi aikuisten viitearvot. On myös mahdollista että terkka ei näitä arvoja tiedä, mutta neuvolalääkärin tulisi tietää.
En oo kuullutkaan mistään eri viitearvoista.. täytyy soittaa lääkärille huomenna
Ap
Eikä tuo keskenmenokaan hyvältä kuulosta. Voih huoli on suuri.
Ap