Mikä auttaa kynsisieneen?
Sain luultavasti hotellin saunasta kynsisienen (en keksi mistä muualta se olisi voinut tulla kun en uimahalleissa tai vastaavissa käy ikinä). Nyt on sitten yhden varpaan kynsi hetkessä kauttaaltaan mennyt sienen peittämäksi. Muun lääkityksen vuoksi en voi syödä sitä sienilääkekuuria vaan pitää keksiä joku muu hoito. Mikä teillä on auttanut?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään...sisäistä lääkitystä en ole kokeillut.
No kai nyt jokin auttaa? Olen 30-vuotias. En halua elää tämän kanssa loppuikää. Ap
No ainoastaan se syötävä lääke auttoi. Tosin laseria en koittanut, vaikutti myös hyvältä.
Nailneria käytin pari kuukautta. Sillähän tuo lähti.
Onhan niitä muitakin merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
No ainoastaan se syötävä lääke auttoi. Tosin laseria en koittanut, vaikutti myös hyvältä.
Kynsisienen aiheuttaa rihmasieni, joka on ihmisellä veressä. Tämän takia mikään ulkoinen hoito ei poista sientä. Laserilla tai kynttä viilaamalla kynnestä voi saada siistimmän näköisen, mutta ei se sientä poista. Ainoa mikä tehoaa on se sisäisesti otettava sienilääke, ja siinäkin vaste on vain 50 %, minkä lisäksi vaiva uusii helposti. Itse olen näillä spekseillä tullut siihen tulokseen, että niin kauan kun vaiva ei aiheuta muuta kuin kosmeettista haittaa, sitä pitää oppia sietämään. Itselläni noin 10 vuotta ollut 4 varpaan kynnessä sieni. Sekin on jännää, että miksi se ei kaikkiin tule? Ja tarttuu muuten huonosti myös toisiin, eli siinäkin mielessä hoito tarpeetonta jos kipuja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynsisienen aiheuttaa rihmasieni, joka on ihmisellä veressä. Tämän takia mikään ulkoinen hoito ei poista sientä. Laserilla tai kynttä viilaamalla kynnestä voi saada siistimmän näköisen, mutta ei se sientä poista. Ainoa mikä tehoaa on se sisäisesti otettava sienilääke, ja siinäkin vaste on vain 50 %, minkä lisäksi vaiva uusii helposti. Itse olen näillä spekseillä tullut siihen tulokseen, että niin kauan kun vaiva ei aiheuta muuta kuin kosmeettista haittaa, sitä pitää oppia sietämään. Itselläni noin 10 vuotta ollut 4 varpaan kynnessä sieni. Sekin on jännää, että miksi se ei kaikkiin tule? Ja tarttuu muuten huonosti myös toisiin, eli siinäkin mielessä hoito tarpeetonta jos kipuja ei ole.
Siis väitätkö, että kyseessä on veritauti? Ei kai nyt sentään. Mutta kipeä se kynsi on, koska on vääntynyt paksuuntuessaan. Ap
Tämäkin on kielletty aihe, näköjään. Yritin jo tuolla aiemmin jeesata, sillä itseäni olisi auttanut aika paljon, jos olisin tajunnut sen olevan sientä jo 30 vuotta sitten.
Ei mikään, valitettvasti. Älä turhaan tuhlaa rahojasi näihin apteekin litkuihin.
Minä sain lääkekuurin ja lisäksi sienen kiusaamat kynnet liuotettiin irti. Tästä on nyt kohta vuosikymmen, eikä vaiva ole uusinut.
Nailner. Mulla oli äärimmäisen paha kynsisieni ja tuolla se onneksi lähti.
Jos kuitenkin tuhlaat rahasi niihin apteekin litkuihin, muista, että auringonvaloa ei sitten saa niille varpaille näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitenkin tuhlaat rahasi niihin apteekin litkuihin, muista, että auringonvaloa ei sitten saa niille varpaille näyttää.
Miksi ei aurinkoa? No sitä ei nyt ole varpaille saatavillakaan moneen moneen kuukauteen... Ap
Apteekista teepuuöljyä. Maksaa alle 10e. Vaikka on pikkupullo, niin riittää kauan. Tiputtele öljyä kynnen päälle muutama tippa useamman kerran viikossa ja hiero kynnen päälle ja sivuille. Hoito kestää kyllä kauan, sillä varpaankynnet kasvaa tosi hitaasti. Voi mennä 9-12 kk, mutta näet pikkuhiljaa että uusi kasvava kynsi on jo terve. Jatka sivelyä niin kauan että koko kynsi terve.
Antibiootti kuuri sieneen ihan lääkäristä..saisit.... kun sanot ja kysyt voiko ottaa sieni näytteen kynnestä. Määrää antibioottia mikäli on.
T. jalkahoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väitätkö, että kyseessä on veritauti? Ei kai nyt sentään. Mutta kipeä se kynsi on, koska on vääntynyt paksuuntuessaan. Ap
Huoh, no en väitä että kyseessä on ”veritauti”, vaan että sairaus on elimistössä, ei siinä kynnessä. Googlaa kynsisieni ja sen sijaan että klikkaat ne mainoslinkit (juuri nämä ulkoisen hoidon kynsikynät, pihkalakat ja laserit) niin luepa vaikka Terveyskirjastob teksti aiheesta, niin viisastut. Kyseessä on yleinen ja inhottava vaiva, johon ei ole tehokasta hoitoa saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Nailner. Mulla oli äärimmäisen paha kynsisieni ja tuolla se onneksi lähti.
Sama täällä, isonvarpaan kynsi oli kauttaaltaan ruskea, paksuuntunut ja kivulloinen, täynnä kynsisientä. Nailner auttoi, eli kynsi on nyt ennallaan.
Sivele 10%:sta vetyperoksidia, tappaa sienen.
Vierailija kirjoitti:
Antibiootti kuuri sieneen ihan lääkäristä..saisit.... kun sanot ja kysyt voiko ottaa sieni näytteen kynnestä. Määrää antibioottia mikäli on.
T. jalkahoitaja
Toivottavasti et ole oikeasti jalkahoitaja. Antibiootti ei auta millään tavalla sieni-infektioon, koska kyseessä ei ole bakteeri.
Vierailija kirjoitti:
Sivele 10%:sta vetyperoksidia, tappaa sienen.
Mistä tuota saa? Ei apteekissa ainakaan myydä noin vahvaa.
Ei mikään...sisäistä lääkitystä en ole kokeillut.