Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola lisännyt 80 e tippiä laskuun ?

Vierailija
21.11.2013 |

Huomasin tiliotteesta, että minulla oli 86 euron lasku viime viikolta ravintolasta.  onneksi löysin kuitin, siinä oli juoma + 80 e tippiä !!

Joo joo, pitäisi varmaan tarkistaa kuitti heti kun maksaa, mutta kun siellä oli niin pirun pimeää ja lukulasit kotona

Ja en ollut kännissä!  Todella törkeä huijausyritys

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tippikaytannon maassa eika luottokorttiin kukaan muu mene mitaan lisailemaan. Lasku tulee poytaan ja siina itse lisataan tippi ennenkuin se annetaan takaisin tarjoilijalle.

Jos Suomessa on alettu lisaamaan laskuun rivi tipille eika halua sellaista antaa niin sitten on paras vetaa vaakaviiva siihen tippikohtaan niin juttu on selva.

Vierailija
42/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa tosiaan olla joku nakubaari kyseessä ;) Niissähän on kalliit drinksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jumalantähären ei katto mitä allekirjoittaa tai näpyttelee hyväksytyksi. Laittakaa mulle tulemaan yhteystietoja että voin alkaa kans kusettaa. Saatte lunta lapiollisen sentillä (tonnilla) ja rantatontin eurolla (miljoonalla)

Vierailija
44/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:23"]

Asun tippikaytannon maassa eika luottokorttiin kukaan muu mene mitaan lisailemaan. Lasku tulee poytaan ja siina itse lisataan tippi ennenkuin se annetaan takaisin tarjoilijalle.

Jos Suomessa on alettu lisaamaan laskuun rivi tipille eika halua sellaista antaa niin sitten on paras vetaa vaakaviiva siihen tippikohtaan niin juttu on selva.

[/quote]

Tässä asiassa, jota ap:lle yritettiin selventää ei ollut varsinaisesta laskusta kyse. Vaan joihinkin ravintoloihin on tullut käytäntö, että laskua maksaessa pankkikortilla maksupäätelaitteeseen (johon normaalisti laitetaan vain tunnusluku) voi halutessa lisätä myös tipin summan ja jos ei tippiä lisää, pitää sekin ilmeisesti kuitata jotenkin. 

Luulisin, että tuossa on virhemahdollisuus, jos ei kuunnolla näe, että lisää tippikohtaan tunnusluvun ja luulee, ettei se mennytkään läpi ja koneen pyytäessä koodia laittaa sitten tunnusluvun uudestaan. 

Vierailija
45/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottiin, nykyään on sellaisia maksukorttipäätteitä, joihin voi itse näppäillä halutessaan tipin ja sitten pin-koodinsa. Ihmetyttää nää ikänäkötyypit, jotka ei käytä niitä silmälasejaan, jos niitä tarvii. Valitetaan vaan, ettei ollut laseja mukana enkä oikein nähnyt.

Vierailija
46/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:57"]

Huomaa että täällä KUKAAN EI ANNA TIPPIÄ RAVINTOLASSA kun maksaa kortilla! Kun kortilla jätetään tippiä siinä hyväksytään / allekirjoitetaan laskun summa (tässä tapauksessa 6.-), kuittiin kirjoitetaan tipinmäärä+loppusumma.  Sen jälkeen tarjoilija lisää tipinmäärän koneella.

Koskaan en ole tämän jälkeen saanut uutta kuittia, mutta varmaan sellainen onnistuu tulostamaan jos asiakas niin haluaa.

[/quote]

Enpä ole huomannut katso mitä kuitissa lukee kun olemme ruokailemassa, ja ainakin "oikeissa" ravintoloissa jätän aina tippiä, jos palvelu vain on ollut kohtuullista tai hyvää. Tarjoilija tuo siis kuitin, katson sen ja sanon summan jonka pyydän veloittamaan. Niin helppoa se on.

Vierailija
47/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:57"]

Huomaa että täällä KUKAAN EI ANNA TIPPIÄ RAVINTOLASSA kun maksaa kortilla! Kun kortilla jätetään tippiä siinä hyväksytään / allekirjoitetaan laskun summa (tässä tapauksessa 6.-), kuittiin kirjoitetaan tipinmäärä+loppusumma.  Sen jälkeen tarjoilija lisää tipinmäärän koneella.

Koskaan en ole tämän jälkeen saanut uutta kuittia, mutta varmaan sellainen onnistuu tulostamaan jos asiakas niin haluaa.

[/quote]

Minä maksan tipin aina siten, että kun näyttävät kuittia, esimerkiksi 56 e, sanon, että maksan 60 e. Toimii melkein joka paikassa, vaikka ei olisi tippi-kohtaa kuitissa.

Vierailija
48/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eiköhän se ole ap:n pin koodi tuo 7985 tai jotain sinne päin.

Ja niin tai näin, itse olet maksun hyväksynyt laittamalla tunnuslukusi, turha sitä täällä valittaa.

Meillä näitä on kyllä hyvää hyvyyttä hyviteltykin pari kertaa, jos asiakas on sählännyt, tai VAIKKA kyse olisi ollut alunperin myyjän inhimillisestä virheestä niin kukaan ei ole korvausvelvollinen kun asiakas itse hyväksyy tuon maksun tunnusluvullaan.

Neuvoisin laittamaan kohteliaan ja nöyrän pyynnön oikaisuun sinne ravintolan suuntaan, ja lopettamaan noi huijaussyytökset ihan alkuunsa. Todella raivostuttavaa mussa-ei-oo-koskaan-vikaa-ravintolat-vaan-kusettaa asennetta! Kyllä niitä mätiäkin tyyppejä saattaa toki tiskin takaa löytyä mutta ne saa toki potkun persuksille heti jos jää kiinni, kuten muistakin työpaikoista. Ravintolat eivät todellakaan halua kusettaa asiakkaita tai muutenkaan lähtökohtaisesti palvella huonosti! Huoh.

T. Ravintolapäällikkö

Vierailija
49/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi pin tähän liittyy? Tapahtuuko tolla lukusarjalla jotain erikoista? Eikä nyt ap sentään niin hölmö ole, että kertoisi pankkikorttinsa tunnuslukua julkisella palstalla!

Vierailija
50/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:48"]

Ja niin tai näin, itse olet maksun hyväksynyt laittamalla tunnuslukusi, turha sitä täällä valittaa.

Meillä näitä on kyllä hyvää hyvyyttä hyviteltykin pari kertaa, jos asiakas on sählännyt, tai VAIKKA kyse olisi ollut alunperin myyjän inhimillisestä virheestä niin kukaan ei ole korvausvelvollinen kun asiakas itse hyväksyy tuon maksun tunnusluvullaan.

Neuvoisin laittamaan kohteliaan ja nöyrän pyynnön oikaisuun sinne ravintolan suuntaan, ja lopettamaan noi huijaussyytökset ihan alkuunsa. Todella raivostuttavaa mussa-ei-oo-koskaan-vikaa-ravintolat-vaan-kusettaa asennetta! Kyllä niitä mätiäkin tyyppejä saattaa toki tiskin takaa löytyä mutta ne saa toki potkun persuksille heti jos jää kiinni, kuten muistakin työpaikoista. Ravintolat eivät todellakaan halua kusettaa asiakkaita tai muutenkaan lähtökohtaisesti palvella huonosti! Huoh.

T. Ravintolapäällikkö

[/quote]

Tämä asenne minua juuri ärsyttää suomalaisissa ravintola-alan ihmisissä. Nöyrä oikaisupyyntö pitäisi oikein laatia, kun on ilmeisesti yritetty kusettaa ja kybällä??? kaskun et pyydä mennä paikanpäälle nuolemaan ravintolapäällikön persettä.

Vierailija
51/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sittenkin ollut senteistä kyse:(

Vierailija
52/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö kuinka typerä olet kun kummastelematta maksat 87 _juomasta_. Kai sen nyt huomaa siinä kohtaa että jotain väärää tässä on, ei juoma ole voinut noin paljoa maksaa.

Vierailija
53/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 17:48"]

T. Ravintolapäällikkö

[/quote]

Siinäpäs asiakaslähtöinen tapa suhtautua asiaan. Ravintolan henkilökunnan tyriessä kyse on siis vain "inhimillisestä virheestä", mutta asiakkaat sen sijaan säheltävät. Ja sitten pitäisi vielä nöyristellä arvoisaa ravintoloitsijaa? 

Vierailija
54/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 18:26"]

Mitä toi pin tähän liittyy? Tapahtuuko tolla lukusarjalla jotain erikoista? Eikä nyt ap sentään niin hölmö ole, että kertoisi pankkikorttinsa tunnuslukua julkisella palstalla!

[/quote]

Joo, ei tarvitse olla hölmö. 

Väännän nyt rautalangasta. Ap sanoi, että kuitissa oli tippiä 79 euroa 85 senttiä ja olut maksoi 6 euroa. Todennäköisesti ap on maksaessaan laittanut kortin laitteeseen, jossa oli summana 6 euroa ja luullut naputelleensa tunnusluvun 7985, kun maksupäätelaite on ensin pyytänyt mahdollisen tipin summan. Näin tipiksi on jäänyt "pankkikortin tunnusluku" 

Siis, tämä vaan yksi teoria, siksi sitä tunnuslukua kyseltiin. 

Vierailija
55/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tollasii laittei tulee niin siirryn maksamaan käteisellä suomessa tipit on jo tuotteiden hinnoissa enkä maksa mitään sen yli.tuollaisia virhemahdollisuuksia ei saa olla laitteet vaihtoon .

tiedän nyt et ainakin sevilla on poikottilistalla.

Vierailija
56/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nuo uudet maksupäätteet, joihin voi lisätä tipin, ovat hämmentäviä. Sevillan lisäksi esim. Helsingissä (S-ryhmän) Casa Largo käyttää tuota. Jos haluan tipata kortilla, osaan ihan itse pyytää tarjoilijaa pyöristämään.

Vierailija
57/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, jos maksaa kortilla, niin selittäkääs mulle, jotkut siellä jotka tätä väititte, että miten työntekijänä toimiva tarjoija voi silloin huijata? Tietääkseni se summa menee työnantajan tilille. Ei kai kellään ole käyttöoikeutta työnantajansa tiliin, ellei ole toimenkuvassa laskujen maksu.

Vierailija
58/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:20"]

Tuota, jos maksaa kortilla, niin selittäkääs mulle, jotkut siellä jotka tätä väititte, että miten työntekijänä toimiva tarjoija voi silloin huijata? Tietääkseni se summa menee työnantajan tilille. Ei kai kellään ole käyttöoikeutta työnantajansa tiliin, ellei ole toimenkuvassa laskujen maksu.

[/quote]

Kun kyseessä on tippi, niin kuvittelisi, että se laskutetaan työnantajan toimesta sellaisenaan työntekijöille? Eihän se muuten mikään tippi ole.

Vierailija
59/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:20"]

[/quote]

Kun kyseessä on tippi, niin kuvittelisi, että se laskutetaan työnantajan toimesta sellaisenaan työntekijöille? Eihän se muuten mikään tippi ole.

Vierailija
60/72 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 19:22"]

jos tollasii laittei tulee niin siirryn maksamaan käteisellä suomessa tipit on jo tuotteiden hinnoissa enkä maksa mitään sen yli.tuollaisia virhemahdollisuuksia ei saa olla laitteet vaihtoon .

tiedän nyt et ainakin sevilla on poikottilistalla.

[/quote]

No on kyllä törkeitä laitteita joo. Varsinkin jossain ravintoloissa, joissa ihmiset näpyttelee huppelissa hämärässä niitä laitteita. Ihan älytöntä. Yritetään oikein pakottaa ihmiset antamaan tippiä, ettei vaikuttaisi pihiltä siitä kieltäytyessään. Turistien mukanako tämä tippikäytäntö on Suomeen rantautunut? Ei todellakaan tarvitsisi, kun hinnat on muutenkin katossa ja palvelu minimaalista. Eikä tarjoilijat Suomessa millään riistopalkalla työskentele. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän