Itkettää peiliin katsoessa- Liian lyhyet hiukset
Kävin tässä kampaajalla ja pituudesta lipsahti "vähän" liikaa pois. Valitettu on mutta se ei tuo hiuksia takaisin. Nyt mulla on 5-vuotiaan pikkutytön hiukset keski-ikäisen pyöreäkasvoisen ja roikkuvanaamaisen ämmän päässä.
Hiukset olisi ihan kivat jos olisin 10-15 kiloa hoikempi siro nainen mutta olen kuitenkin hiukan pyöreä ja tää lyhyt hiusmalli tekee ulkonäöstäni entistä pyöremmän kun hiukset eivät laskeudu kasvojen sivulle kaventamaan eikä niitä saa laitettua kiinnikkään. Mitä hittoa teen?
Laihdutuksen aloitan heti, mutta tuloksia ei synny kauhean nopeasti, olen tälläkin hetkellä normaalipainoinen, indeksillä 23 tai vähän alle. Runsaammalla meikillä ja korkeilla koroilla saa tilannetta pelastettua, mutta toimii vaan juhlatilanteessa, ei esim. urheillessa eikä töissä.
On niin helvetin ruma olo, varsinkaan kun en todellakaan ole ikään kaunotar muutenkaan. Hiukseni olivat ulkonäössäni ainoa hyvä puoli ja nyt niitäkään ei enää ole. Kasvatukseen menee vuosia ja voi hyvin olla, etteivät enää edes kasva yhtä pitkiksi, kun iän karttuessa kasvu on hidastunut ja hiusten laatu huonontunut vaikka olen hoitanut paremmin kuin nuorena.
Ottaa vaan päähän ja rankasti. Tuntuu että kaikilla on kauniit pitkät hiukset.
Kommentit (51)
Luulis että vois olla parempaakin mietittävää kuin joku niinkin mitätön asia kuin hiukset...
Noniin, nätti varmasti kuin sika pienenä.
Onneks mulla on elämä niin ei tarvii mietti turhanpäiväsyyksii!
Tämä onkin niitä syitä miksi en anna muiden tehdä hiuksilleni mitään, vaan leikin itse kotikampaajaa. Saa juuri sellaiset hiukset kuin haluaa :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 11:50"]
Kävin tässä kampaajalla ja pituudesta lipsahti "vähän" liikaa pois. Valitettu on mutta se ei tuo hiuksia takaisin. Nyt mulla on 5-vuotiaan pikkutytön hiukset keski-ikäisen pyöreäkasvoisen ja roikkuvanaamaisen ämmän päässä.
Hiukset olisi ihan kivat jos olisin 10-15 kiloa hoikempi siro nainen mutta olen kuitenkin hiukan pyöreä ja tää lyhyt hiusmalli tekee ulkonäöstäni entistä pyöremmän kun hiukset eivät laskeudu kasvojen sivulle kaventamaan eikä niitä saa laitettua kiinnikkään. Mitä hittoa teen?
Laihdutuksen aloitan heti, mutta tuloksia ei synny kauhean nopeasti, olen tälläkin hetkellä normaalipainoinen, indeksillä 23 tai vähän alle. Runsaammalla meikillä ja korkeilla koroilla saa tilannetta pelastettua, mutta toimii vaan juhlatilanteessa, ei esim. urheillessa eikä töissä.
On niin helvetin ruma olo, varsinkaan kun en todellakaan ole ikään kaunotar muutenkaan. Hiukseni olivat ulkonäössäni ainoa hyvä puoli ja nyt niitäkään ei enää ole. Kasvatukseen menee vuosia ja voi hyvin olla, etteivät enää edes kasva yhtä pitkiksi, kun iän karttuessa kasvu on hidastunut ja hiusten laatu huonontunut vaikka olen hoitanut paremmin kuin nuorena.
[/quote]
Ota pidennykset! :) Pieni sijoitus hyvästä mielestä! Ja jos ko. kampaaja tekee pidennyksiä, vaadi laitto hyvitykseksi veloituksetta, eli maksaisit vain hiukset... Ja niistä pidennyksistä saa myös luonnolliset, ei tartte olla överit!
No on sulla ongelmat... hiukset kasvaa hyvä ihminen.
Minä en ymmärrä mikä kampaajia vaivaa. Jos sanoo 1 sentti pois latvoista kiitos, kampaaja naksaisee 10 senttiä. No eihän kampaajat mitään rakettitieteilijöitä ole, mutta miksi pitää aina kyniä asiakkaan pää ihan kamalaksi? Tai sitten osataan yksi "muodikas" leikkaus, joka sovitetaan väkisin jokaisen asiakkaan päähän.
En usko, että kukaan leikkaa 10 senttiä pois jos asiakas pyytää senttiä. Mutta jos pyytääkin, että leikataan huonot pois, silloin voi hyvinkin lähteä 10 cm?
[/quote]
En nyt puutu muuhun kuin tähän... Paljonko ajattelit oikeasti laihduttaa (tuon 10-15 kg?), jos painoindeksisi on nyt 23? Okei, tiedän, että hiusmalli voi muuttaa kasvoja pyöreämmiksi, mutta oikeasti BMI23 ei ole vielä pyöreää nähnytkään...
Aika paljon taisi napsaista ylimääräistä, jos kasvatus kestää vuosia!
Hiuksesi tuskin ovat tässä ongelma vaan heikko itsetunto ja ehkä vähän vääristynyt minäkuva. Näet peilissä lihavamman ja rumemman version itsestäsi, muut näkevät ihan erilaisen ihmisen.
Mene jonnekin meikkausopastukseen tai käy vaikka pukeutumisneuvojalla, jo se voi avata sinun silmiäsi näkemään todellisuutta. Ei tarvitse laihduttaa turhaan eikä vetää sotamaalausta naamaan.
BMI 23 ja sun pitäis olla yli kymmenen kiloa hoikempi? Peilikuva ITKETTÄÄ? Mun mielestä sä oot terapian tarpeessa. Joo, tiedän sen tunteen kun kampaaja on pilannut hiukset, mutta se tilanne on ohimenevä. Se vituttaa yleensä korkeintaan puoli vuotta ja sitten tilanne korjaantuu tai on korjattavissa kun valitsee eri kampaajan.
Toivottavasti tuo on vain hyvin tilapäinen shokkireaktio heti kampaajalta tulon jälkeen. Sellaiseksi se on ymmärrettävä, mutta jos keski-ikäisellä ihmisellä vielä joku ulkonäkö muuten on niin tärkeää että itkettää jotkut vähän liian lyhyet hiukset, niin vähän huonolta kuulostaa.
Eikä se hiusten kasvatus nyt vuosia kestä. Itse leikkautin ihan omasta tahdostani kokeeksi ihan parin-kolmen sentin silpuksi hiukset pari vuotta sitten. Totesin saman kuin sinä: keski-ikäinen pallonaama ei näytä hyvältä sellaisessa tukassa. Joten aloin kasvattaa. Vuodessa minulla oli jo lyhyt polkkkatukka ja nyt alkaa olla hartiamitassa.
Tosi ärsyttävä tilanne, olen ollut jamassa tilanteessa joskin nuorempana. Kampaaja kun ei lopettanut lyhentämistä, saksi kuin mielipuolisi onnessaan. Muistan sen valtaisan pettymisen tunteen, vaan en ole samalla enää koskaan käynyt ja kasvatinkinkin olkapäille asettuvat ja niistä en koskaan enää luovu.
Anna nyt vain hiustesi kasvaa, ne tosiaan kasvaa hitaammin kuin nuorena mutta kumminkin. Nätti kevyt ehostus ja menoksi.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:30"]Minä en ymmärrä mikä kampaajia vaivaa. Jos sanoo 1 sentti pois latvoista kiitos, kampaaja naksaisee 10 senttiä. No eihän kampaajat mitään rakettitieteilijöitä ole, mutta miksi pitää aina kyniä asiakkaan pää ihan kamalaksi? Tai sitten osataan yksi "muodikas" leikkaus, joka sovitetaan väkisin jokaisen asiakkaan päähän.
[/quote]nohnoh, kyllä niitä asiakkaitten toiveita kunnioitetaan. En ymmärrä miksi pitää lietsoa kaikkia kampaajia jos yksi on sattunut kohdalle joka on ottanut enemmän.. Ja joskus se sentti on semmoinen että jos sulla on epätasaiset hiukset niin ei sitä senttiä oteta
Sieltä täältä pois vaan sillein että malli on tasainen....
Tunnustele pari päivää ja jos ei tunnu siltikään omilta, niin hanki ihmeessä hiusten pidennykset, puolen vuoden tai vuoden päästä sulla on pidemmät hiukset kasvaneet kuin huomaamatta :) Itse tein näin kun alkoi kaduttaa leikkaus lyhyeksi.
Heh, tämä palautti mieleeni että näin viime yönä unta jossa mulla oli lyhyeksi leikatut tummat hiukset (oikeasti on vaaleat puolipitkät). Peilailin itseäni vähän järkyttyneenä, kun olen aina ajatellut että ei "poikatukkaa" mulle. Unessa näytti kuitenkin yllättävän hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 11:57"]
[/quote]
Ota pidennykset! :) Pieni sijoitus hyvästä mielestä! Ja jos ko. kampaaja tekee pidennyksiä, vaadi laitto hyvitykseksi veloituksetta, eli maksaisit vain hiukset... Ja niistä pidennyksistä saa myös luonnolliset, ei tartte olla överit!
[/quote]
Ottaisin pidennykset mielelläni, mutta ongelma on hiuslaatuni eli hiukset ovat erittäin kiharat, enkä ole löytänyt mistään hiuksia jotka olisivat samanlaiset. Tarpeeksi kiharat ovat yleensä luonnottoman symmetrisiä patukkakiharoita. Ja luonnollisen näköiset kiharat lisähiukset taas ovat liian loivaa kiharaa.
Kivan ja hyväkuntoisen näköinen tukka on kyllä, mutta ei sovi mun päähän sitten yhtään. Vähän vastaava efekti kuin nelikymppinen jakkupukunainen jolla on saparot.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:06"]
No on sulla ongelmat... hiukset kasvaa hyvä ihminen.
[/quote]
Mun hiukset kasvaa poikkeuksellisen hitaasti ja vanhemmaksi tultua vielä hitaammin. Arvioisin, että kahden vuoden päästä olisin entisessä pituudessa jos en leikkaa välissä. Noin neljän kuukauden välein olen kyllä yleensä joutunut viimeistään leikkaamaan latvoista pois kun alkavat olemaan huonokuntoiset, joten kohdallani ei ole oikein realistista aatella etten kahteen vuoteen leikkaisi, joten kauemmin kyllä tulee menemään.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:35"]
[/quote]
En nyt puutu muuhun kuin tähän... Paljonko ajattelit oikeasti laihduttaa (tuon 10-15 kg?), jos painoindeksisi on nyt 23? Okei, tiedän, että hiusmalli voi muuttaa kasvoja pyöreämmiksi, mutta oikeasti BMI23 ei ole vielä pyöreää nähnytkään...
[/quote]
Tuskin riittää itsekuri laihiksella kuitenkaan loppuun asti, mutta jos kasvojen malli on pyöreä se ei tarkoita että se on pyöreä vasta ylipainon rajalla vaan ihan normaalipainoisenakin.
Ei ole muuten eka kerta kun nainen valittaa, että kampaaja leikkaa hiuksista liikaa. Mun mielestä asiakas päättää miten leikataan, vaikka leikattaisiinkin kampaajan mielestä liian vähän esim. kuivaa latvaa pois.
AP:lle "osanotot", olen itsekin ollut kerran jos toisenkin vastaavassa tilanteessa. Ei kai muu auta kun odottaa että hiukset kasvaa, mutta älä nyt ainakaan laita suoristuspermistä, värjää punaiseksi ja kaavi tukka jollekin nysäponnarille. Anna olla auki vaan, kampauksesi on kamala varmaan vain omasta mielestäsi.