Itkettää peiliin katsoessa- Liian lyhyet hiukset
Kävin tässä kampaajalla ja pituudesta lipsahti "vähän" liikaa pois. Valitettu on mutta se ei tuo hiuksia takaisin. Nyt mulla on 5-vuotiaan pikkutytön hiukset keski-ikäisen pyöreäkasvoisen ja roikkuvanaamaisen ämmän päässä.
Hiukset olisi ihan kivat jos olisin 10-15 kiloa hoikempi siro nainen mutta olen kuitenkin hiukan pyöreä ja tää lyhyt hiusmalli tekee ulkonäöstäni entistä pyöremmän kun hiukset eivät laskeudu kasvojen sivulle kaventamaan eikä niitä saa laitettua kiinnikkään. Mitä hittoa teen?
Laihdutuksen aloitan heti, mutta tuloksia ei synny kauhean nopeasti, olen tälläkin hetkellä normaalipainoinen, indeksillä 23 tai vähän alle. Runsaammalla meikillä ja korkeilla koroilla saa tilannetta pelastettua, mutta toimii vaan juhlatilanteessa, ei esim. urheillessa eikä töissä.
On niin helvetin ruma olo, varsinkaan kun en todellakaan ole ikään kaunotar muutenkaan. Hiukseni olivat ulkonäössäni ainoa hyvä puoli ja nyt niitäkään ei enää ole. Kasvatukseen menee vuosia ja voi hyvin olla, etteivät enää edes kasva yhtä pitkiksi, kun iän karttuessa kasvu on hidastunut ja hiusten laatu huonontunut vaikka olen hoitanut paremmin kuin nuorena.
Ottaa vaan päähän ja rankasti. Tuntuu että kaikilla on kauniit pitkät hiukset.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:30"]
Onko ap:n hiukset niin kuin tuossa linkissä? No eihän noi ole pahat! Pirteät vanhemmalla naisella.
[/quote]
Mun mielestä se linkin nainen on juuri sellainen, jolta en halua näyttää. En ole yhtään tuollainen "nuorekas" ikäisekseen, pirteä kikkurapää kukkamekkorouva" AP
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:30"]
Onko ap:n hiukset niin kuin tuossa linkissä? No eihän noi ole pahat! Pirteät vanhemmalla naisella.
[/quote]
Mun mielestä se linkin nainen on juuri sellainen, jolta en halua näyttää. En ole yhtään tuollainen "nuorekas" ikäisekseen, pirteä kikkurapää kukkamekkorouva" AP
[/quote]Jaa. No eihän sun tarvitse pitää kukkamekkoja. Minusta noi hiukset näyttää ihan kivalle. Paljon paremmalle ainakin kuin sellainen piikkisuora ja lyhyt miestentukka mitä monet vanhemmat naiset myös harrastavat.
Jos kokeilisit kasaripantaa? Ne on kai taas tulossa muotiin.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:48"]
[/quote]
Mikä on kasaripanta?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:48"]
[/quote]
Mikä on kasaripanta?
[/quote]
Sellainen leveä, pehmustettu tai kangaspäällysteinen panta
Tuo kuvan tukka näyttäis musta tosi kivalta räiskyvän punaisena!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 15:43"]
Tuo kuvan tukka näyttäis musta tosi kivalta räiskyvän punaisena!
[/quote]
AP, älä vaan värjää "räiskyvän punaiseksi" (ellet ole jo punapää), kikkara lyhyt tukka ei näytä hyvältä kellään. Paitsi niillä punapäisillä lapsilla.
Komppaan sinua 23, minusta pitkät liehuvat hiukset noin viisikymppisillä ja sitä vanhemmilla näyttävät typeriltä. Miksi aikuinen nainen haluaa näyttää teinitytöltä?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 16:51"]
Komppaan sinua 23, minusta pitkät liehuvat hiukset noin viisikymppisillä ja sitä vanhemmilla näyttävät typeriltä. Miksi aikuinen nainen haluaa näyttää teinitytöltä?
[/quote]
Kiharat hiukset menevät enemmän päätä myöden kun ovat pidemmät, lyhyenä ovat pallomaiset (eivätkä tosiaankaan sovi pyöreille kasvoille). Vähemmän pörröinen pää on mielestäni parempi vanhemmalle, nuorilla iso kiharapehko voi olla kiva. Sitäpaitsi keski-ikä alkaa kolmenkympin puolivälissä, joten AP voi olla esim. 36 eikä välttämättä 50.
Voi ei, mulle kävi nyt niin. Kävin kampaajalla ja lähes tasapitkät hiukset, joita olin kasvattanut jo muutaman vuoden on nyt lyhyet. :'-(
Ja hiukseni kasvaa hitaaaaaasti. Olen todella todella surullinen...
Ja joo, toki kasvatan taas, ei tarvitse etsiä kampaajaa puoleen vuoteen, jos jotain hyvää tähän on keksittävä.
Sanoin, että kulmaa voisi keventää, että ei olisi niin laatikkomainen, niin jo lähti ja niskasta veti vielä koneella. Föönasi todella nätisti, mutta kun olin pyytänyt, että ei leikata lyhyeksi, kun en voi föönata joka aamu, sillä mulla on nivelsairaus, niin pahalle tuntuu tällainen munkkimampaus.
Keski-ikäinen kortisonin käyttäjä, jolla hiukset kynitty...., siis voi itku.
sillä kampaajalla taisi olla varaa menettää asiakas -.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 14:16"]
kestää pitkään, että kiharat hiukset näyttävät pidemmiltä. Suomalaiset kiharat ovat vielä yleensä todella kuivat, katkeilevat ja kuluvat helposti latvoista. Saat minun sympatiani ap! Miltä hiuksesi näyttävät suoristettuina? Auttaisiko suoristusrauta pahimman yli?
[/quote]
Mulla on todella kihara tukka, en ole saanut sitä koskaan itse suoristettua niin, ettei olisi hamppukasa. Entinen kampaajani osasi suoristaa kauniisti, mutta hän on ollut ainoa. Hiukseni ovat myös ohuehkot ja suorana näyttää että mulla ei ole tukkaa paljon ollenkaan. Lisäksi hiuslaatuni on todella kuiva ja jatkuva suoristus kyllä takaisi sen ettei hiukset kasvaisi enää pitkiksi vaan katkeilisivat pois.
Kiitokset symppaajille :)