Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 41+2 Olen niin loppu. :'(

Vierailija
21.11.2013 |

Joka ikinen yö heräilen kuulostelemaan, että joko ne synnytyssupistukset alkaisi. Mutta ei ne ala. Itken täällä silmät päästäni, kun huolettaa että joutuu lääkkeillä käynnistettäväksi. Kaikkea on jo kokeiltu synnytyksen kotikonstein käynnistymiseksi, vyöhyketerapiaa myöten. Mutta mitään ei tapahdu.

Kertokoon joku, että toivoa luonnollisesta käynnistymisestä on vielä.. Muuten en kestä.

En halua edes lähteä kotoa mihinkään, kun kaikki tutut jankuttavat samaa, että "Vieläkö se sinäkin olet yhtenä kappaleena!!" -paskaa..

(neljäs lapsi siis tulossa, että ihan ummikko en näissä asioissa ole)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:47"]

Ei se käynnistys niin kamalaa ole. Ainakin siinä vaiheessa kun minulla oli viikkoja 42+1, mikään ei ollut ihanampaa kuin käynnistys... Vauva ja istukka olivat muuten erinomaisessa kunnossa ja lapsivettäkin vaikka muille jakaa.

[/quote]

Se käynnistäminen ei ole mitään herkkua, mutta ainakin itsellä 42+1 istukka ei enää ollut toiminut kahteen viikkoon ja syntyi eloton lapsi joka sai pisteet 0+0+1. 

Olis pitänyt vaatia sektiota aiemmin. No, nyt toisella kerralla olen valmistautunut paremmin, käynnistetään jo laskettuna päivänä ellei ole tullut ennen sitä itsestään.

ap, se käynnistäminen on kyllä kivuliasta, mutta se on pieni hinta siitä, että lapsi tulee terveenä ulos. Tai edes hengittävänä.

[/quote]

Hui apua :o Siis selvennä nyt vielä tyhmälle, että saatiinko lapseesi eloa vai oliko kuollut?

Vierailija
22/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Käynnistys epäkypsässä tianteessa voi olla toki kivulias, mutta sinä olet monisynnyttäjä ja kynnistyksen syy olisi yliaikaisuus. Hyvin todennäköisesti olet jo sen verran auki, että esim. kalvojen puhkaisu riittää. Kyse on neljännestä lapsesa, niin on hyvin mahdollisa, että syntyy hyvinkin pian kp:n jälkeen. Itsekään en toivoisi käynnistystä mutta noilla viikoilla se ei oikeasi ole kovin paha. Välttämättä ei edes oksitosiinia tarvitse antaa. Tsemppiä loppumetreille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se käynnistys niin kamalaa ole. Ainakin siinä vaiheessa kun minulla oli viikkoja 42+1, mikään ei ollut ihanampaa kuin käynnistys... Vauva ja istukka olivat muuten erinomaisessa kunnossa ja lapsivettäkin vaikka muille jakaa.

[/quote]

Se käynnistäminen ei ole mitään herkkua, mutta ainakin itsellä 42+1 istukka ei enää ollut toiminut kahteen viikkoon ja syntyi eloton lapsi joka sai pisteet 0+0+1. 

Olis pitänyt vaatia sektiota aiemmin. No, nyt toisella kerralla olen valmistautunut paremmin, käynnistetään jo laskettuna päivänä ellei ole tullut ennen sitä itsestään.

ap, se käynnistäminen on kyllä kivuliasta, mutta se on pieni hinta siitä, että lapsi tulee terveenä ulos. Tai edes hengittävänä.

[/quote]

Eikö tilannettasi tarkistettu ennen käynnistystä 42+1? Minut taidettiin ultrata kolmesti käynnistystä edeltävällä viikolla.

18

Vierailija
24/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin lääkkeillä eikä se käynnistäminen ollut mitenkään erikoisempi kokemus. Kaverilla on käynnistetty kalvojen puhkaisulla kahdesti, ja se oli paljon rajumpi tapahtuma.

Vierailija
25/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:56"]

Toivottavasti se vauva syntyy kuolleena, jos sinä vihaat sitä noin paljon jo ennenkuin se edes on syntynyt perkele.

[/quote]

Mulla meni toinen raskaus 42+2. Viikkoa ennen syntymää peruin koko vauvan, itkin että se vihaa mua kun ei halua syntyä ja vein kaikki tarvikkeet varastoon. Mieskin tajusi illalla että eikös tossa ollut hoitopöytä..?

Vauva syntyi silloin kun itse halusi, ja synnytys itsessään oli ripeä. Jälkikäteen olen ajatellut, että se olisi tullut eteisen lattialle tai autoon jos olisi ensimmäisen synnytyksen etenemiseen verrannut.

Ymmärrän ap tuskaisen olosi, ja kyllä sinä itsekin tiedät että kalenterin mukaan ei kestä enää kauaa. Omaan päähän se ei auta, kun rakkoa kiristää, missään asennossa ei ole hyvä... yleensä synnytyspelko on tuossa vaiheessa tipotiessään, jäljellä on vaan synnytystoive...

Vierailija
26/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, sullahan on enää muutama PÄIVÄ jäljellä, ei se noin kamalaa voi olla!

Itsellä meni kuopus reilusti yli lasketun ajan enkä kyllä missään vaiheessa vaipunut "sellaiseen epätoivoon" mihin mammat yleensä joutuu jo rv38+, miksei se jo synny! 

Vierailija
27/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 11:08"]

[/quote]

[/quote]

Eikö tilannettasi tarkistettu ennen käynnistystä 42+1? Minut taidettiin ultrata kolmesti käynnistystä edeltävällä viikolla.

18

[/quote]

No ei, ja se onkin ihmetyttänyt näin jälkikäteen. Mutta ei sitä ensisynnyttäjänä tajunnut vaatia oikein mitään kun ei tiennyt missä mennään. 

Ja lapsi selvisi tehohoidon jälkeen. Asfyksia oli kohtalainen joten odotellaan jos joskus vielä jotain oireita/ongelmia esim. koulussa tulee ilmi. 

T. se 42+1

Vierailija
28/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsi syntyi itsestään 42+0. KAikki oli hyvin, ihan terve vauva ja synnytys oli suht helppo. Olisi kyllä käynnistetty saman päivänä, jollei olisi lähtenyt aamuyöstä itse tulemaan.

Vierailija
29/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 10:56"]

Toivottavasti se vauva syntyy kuolleena, jos sinä vihaat sitä noin paljon jo ennenkuin se edes on syntynyt perkele.

[/quote]

Mitä helvettiä tällaisten kommenttien laittajat oikein ajattelee!!!!!??? Haluaisinpa nähdä tämän kyseisen kommentoija huutavan noin suoraan päin naamaa jollekin viimeisillään raskaana olevalle, tuskaisesta olosta valittavalle äidille. Ihan hemmetin sairasta.

Vierailija
30/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko loppu siksi että raskaus on fyysisesti raskasta? Sen ymmärrän. Sitä en oo koskaan käsittänyt, että ei malta/jaksa odottaa, vaikka raskaudessa olis kaikki hyvin. raskautesi ei ole edes yliaikainen, miksi hätäilet? On kuitenkin päivistä kiinni Milloin vauva syntyy. Minusta nuo loppuajat ihanan jännittävää, mystistä jopa kun tiedä milloin on lähtö...   Tsemppiä.

nimim. 3x rv.41+6

Vierailija
31/32 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka itse pelkäsin käynnistystä yli kaiken. Ensimmäinen syntyi 38+6, joten en osannut minäkään odottaa, että toinen menisi reilusti yli. Kaikkea kokeilin (homeopatiaa, akupunktiota, vanhan kansan vinkkejä jne.) - ihan kaikkea. 

Käynnistystä ei tehdä, jos ei ole lääketieteellistä syytä. Niin kauan kuin vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin, ei käynnistykseen tarvitse suostua. 

Itse kieltäydyin käynnistyksestä, koska mitään syytä käynnistykselle ei ollut. Poika syntyi rv 42+1, käynnistämättä :). 

Tsemppiä! Muista, että käynnistykseen ei tarvitse suostua, jos sinulla ja vauvalla kaikki on hyvin.

Vierailija
32/32 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen syntyi 42+1 luonnollisesti, samalle aamulle oli käynnistysaika, mutta poika otti muutaman tunnin varaslähdön ja kiva niin :) Toinen syntyi 41+5 luonnollisesti. Itsellä ei ollut mikään kiire synnyttämään vaikka tietenkin odotin lasten syntymää. Viimeisissä päivissä on sellainen ihana jännitys päällä kuin joulua odottaisi. Raskaudessa on jotain taianomaista, sitä on täysin yhtä vauvan kanssa ja saa elää ihanassa raskauskuplassa.

Siksi olinkin kovin järkyttynyt kun kolmas käynnistettiin 40+0 eikä tähän oikein ollut mitään lääketieteellisiä perusteita. Muita kuin edellisten vauvojen iso koko josta ei ollut haittaa vauvoille itselleen sen enempää kuin minullekaan, sokerit sun muut oli kunnossa syntymän jälkeen. Tuntui kuin vauva revittäisiin vasten tahtoa raskauskuplasta ulos, mutta käynnistyksestä huolimatta synnytys meni hyvin. Ei ollut helvetilliset kivut ja alkoi oikeastaan sattumaan enemmän siinä vaiheessa kun se oli jo oikeastaan melkein ohi. Olisihan se ollut kiva jos olisi syntynyt luonnollisesti ja olisi ollut sisua kieltäytyä käynnistyksestä, mutta itselleni käynnistys oli mainettaan vähemmän kauhea.

Joten tsemppiä viimeisiin päiviin, yritä nauttia viimeisistä hetkistä :) On hyvin mahdollista, että synnytys käynnistyy vielä itsestäänkin ja jos ei niin ei se käynnistyskään välttämättä maailmanloppu ole. Etenkin jos on kypsät paikat niin ei välttämättä tarvitse kuin pari pilleriä syödä. Itsellä käynnistyi nopeasti ja itse synnytys kesti kolme tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi