Onnistuminen ensimmäisestä IVF-hoidosta?
Aloitamme hoidot joulun jälkeen. Toivoisin, että voisin kuulla hyviä kokemuksia, onko jollakin tärpännyt ensimmäisellä kerralla?
Kommentit (42)
Kiinnostaa myös ikäsi tuolloin. Mulla on endometrioosi, ikää 28-vuotta ja AMH 3.
Ap
Tarkoitatko koko kierrosta vai ensimmäistä alkionsiirtoa? No meillä kuitenkin tärppäsi sekä ekasta kierroksesta että siirrosta, alkioita tuli yhteensä 7 ja ensimmäinen siirto tuotti plussan. Raskaus meni kuitenkin kesken. Kolmas siirto tarrasi taas kiinni ja mukana on pysynyt :)
Rv 31+2
Lisään vielä, että ikää 32v ja AMH oli yli 5 (PCO).
T. 3
Eka ivf-tuoresiirto tuotti pojan ja olin hänen syntyessään 28v. Saman ivf-hoidon pakastealkion siirrosta sain vielä tytön pari vuotta myöhemmin. Lapsettomuuden syy endometrioosi.
On, mutta ei ensimmäisestä siirrosta.
Kauan sitten eka kierto, eka IVF - tuloksena tuplat. Olin 35v, taustalla endometrioosi, tukkeutuneet munatorvet ja kaikenlaista muuta pientä.
Toinen näistä lapsista sai lokakuussa esikoisensa, sellaisen luomulapsen.
Minulla on hyviä kokemuksia. Vaikka en luonnollisesti tullut koskaan raskaaksi, niin sain kolme lasta hoidoilla ensimmäisestä kierrosta tai keskimmäisen ensimmäisestä PAS. Eka lapsi eka IVF (tuli vain yksi alkio), toka lapsi eka PAS, kolmas lapsi eka PAS (alkiot edellisestä hoitokoerrasta). Nyt ovat jo aikuisia. Onnea matkaan!
Mulla kaksi ekasta tärpännyttä lasta :)
Ekalla IVF-kierrolla ainoastaan yksio alkio selvisi pitkästä viljelystä eikä sekään ollut kovin hyvälaatuinen, mutta niin vaan tarrasi kiinni ja terve lapsi syntyi. Ikää mulla hoitojen aikaan 34 vuotta ja AMH oli hyvällä tasolla.
Tokalla IVF-kierrolla olin hoitojen aikaan 38-vuotias ja AMH oli laskenut huolestuttavan paljon. Tällä kertaa saatiin pitkän viljelyn jälkeen pakkaseen kolme alkiota, jotka kaikki olivat parempilaatuia kuin esikoisemme alkio. Tuoresiirtona siirrettiin neljäs pitkästä viljelystä selvinnyt alkio ja siitäkin syntyi terve lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaksi ekasta tärpännyttä lasta :)
Ekalla IVF-kierrolla ainoastaan yksio alkio selvisi pitkästä viljelystä eikä sekään ollut kovin hyvälaatuinen, mutta niin vaan tarrasi kiinni ja terve lapsi syntyi. Ikää mulla hoitojen aikaan 34 vuotta ja AMH oli hyvällä tasolla.
Tokalla IVF-kierrolla olin hoitojen aikaan 38-vuotias ja AMH oli laskenut huolestuttavan paljon. Tällä kertaa saatiin pitkän viljelyn jälkeen pakkaseen kolme alkiota, jotka kaikki olivat parempilaatuia kuin esikoisemme alkio. Tuoresiirtona siirrettiin neljäs pitkästä viljelystä selvinnyt alkio ja siitäkin syntyi terve lapsi.
Jatkan vielä, että ennen tokaa IVF:ää oltiin miehen kanssa puoli vuotta tipattomalla ja syötiin n. 80-prossaisesti vegenä. Käytiin yksityisellä hoidoissa ja haluttiin tällä tavalla maksimoida kalliista hoidosta saatava hyöty. Ehkä siitä tosiaan oli jotain hyötyä, kun tulos oli iästä ja AMH:n laskusta huolimatta noin paljon parempi kuin ekassa IVF:ssä. Voi toki olla sattumaakin, mutta ei kyllä kaduttanut jälkeenpäin :)
"Voi toki olla sattumaakin, mutta ei kyllä kaduttanut jälkeenpäin :)"
Sattumaa. Itse olin vuosikaudet absolutisti. Söin myös lisäravinteita (ubikinolia ym.) ja ei auttanut mitään. Aika monta erää ivf-punktioita otettiin, ei tulosta.
Täällä on yksi elävä esimerkki, sain alkuni noin 30 vuotta sitten :)
Minulle jäi katkeruuden tunnetta siitä, että emme ikinä saanut mitään pakkaseen. Ei ikinä, kertaakaan, ei yhtä ainoaa kertaa.
Ekasta tuoresiirrosta onnistui heti, vaikkei munasoluja kerätty erityisen paljoa; 3 alkiota lähti kehittymään. Kun haluttiin toinen, ensimmäinen pakastealkionsiirto onnistui myös kuin tilauksesta.
Diagnoosi selittämätön lapsettomuus, amh OK
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten eka kierto, eka IVF - tuloksena tuplat. Olin 35v, taustalla endometrioosi, tukkeutuneet munatorvet ja kaikenlaista muuta pientä.
Toinen näistä lapsista sai lokakuussa esikoisensa, sellaisen luomulapsen.
Siirrettiinkö tuolloin kaksi alkiota kerrallaan? :)
Ap
Meillä oli sellainen tilanne että luomuna ei onnistuttu millään.
kävi kaksi kertaa silleen, että hoidoista ei saatu raskautta aikaan. Kuitenkin molemmilla kerroilla raskaus onnistui heti perään luomuna hoidon lopetettua.
Eli vaikkei hoito onnistuisikaan, kannattaa yrittää. Lääkkeet vaikuttaa kuitenkin vielä silloin.
Te joilla endometrioosia munasarjassa, kuinka monta munasolua saatiin kerättyä?
4. Ivf, 13. alkionsiirto toi ekan plussan ja lapsen. Ikää itsellä oli 24 v.
Toinen lapsi tuli neljännestä pakastealkionsiirrosta, olin 27 v.
Kolmas ja neljäs raskaus luomuna 30 v ja 31 v. ilman yritystä.
On, tyttö tuli.