Todella huonoa asiakaspalvelua eräässä pikaruokalassa
Asioin kyseisen Ravintolan autokaistalla. Tilasin yhden hampurilaisaterian, yhden hampurilaisen ja jäätelön. Myyjä kysyi otanko aterian isompana, ja otin.
Luukulla maksoin, sain ruoat, lähdin ajamaan kotiin.
Kotona huomasin, että tilaamani hampurilainen puuttui kokonaan ja ateriakin oli normaalikokoinen. Soitin välittömästi ko. Ravintolaan. Tilauksen vastaanottanut henkilö vastasi. Hän pahoitteli ja tarjosi korvaukseksi jäätelöä.
Siis en olisi saanut tilaamiani tuotteita lainkaan!
Sanoin että nyt ei taida pelkkä jäätelö riittää, saisinko esimiehesi puhelimeen. Odotin puhelimessa 10min, jonka jälkeen tuli vastaus että hänellä on kiire. Sanoin että tulen käymään tänään tai huomenna.
Menin seuraavana päivänä, jolloin pääsin juttusille vuoropäällikön kanssa. Hän totesi että saan korvaukseksi ihan ateriana sen tilaamani hampurilaisen. Kerroin että olen sen jo lähestulkoon itse maksanut, kun sain aterian normaalikokoisena. En miutenkaan enää halua asioida ko. Ketjun liikkeessä, joten pyysin ketjun lahjakorttia. Tämän jälkeen vuoropäällikkö lähti hakemaan ravintolapäällikköä, joka oli juuri lähtenyt. Tämän jälkeen hän soitti hänen peräänsä, lahjakorttia ei voitu antaa koska sitten raha menisi toiselle ravintoloitsijalle. Totesin että saa mennäkin, koska tämä ravintoloitsia ei selvästi ole kiinnostunut liikkeensä hoidosta (jatkuvasti puuttuvia tuotteita). Sanoin etten ole varmasti ensimmäinen jolta saatte tällaista palautetta, johon vuoropäällikkö vastasi että en olekaan.
Pyysin saada ravintolapäällikköä langan päähän. Numeroa ei voitu antaa (en sitä tosin kysynytkään) eikä soitto enää onnistunut, mitta pystyin jättämään soittopyynnön. No, jätin yhteystietoni ja minulle sanottiin että ravintolapäällikkö soittaa minulle seuraavana päivänä (viime lauantaina). Nyt on menossa torstai, eikä soittoa ole kuulunut. Eilen pistin palautetta heidän internet-sivujen kautta.
Jos soittoa ei tänään kuulu, ajattelun mennä käymään paikan päällä taas huomenna.
Mitä mieltä olette, vaadinko kohtuuttomia? Valitanko turhasta? Olenko luokkaa ilmapalloisä?
Kommentit (64)
Et valita turhasta, kyllä maksetut jutut pitää saada + hyvitystä myös .
mÄ EN Jaksais vääntää tollasesta asiasta.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:12"]
[/quote]
Toiset vaan hiljaa hyväksyy sen etteivät saa maksamiaan tuotteita. Jos et reklamoi, et voi jatkossakaan olettaa saavasi asianmukaista palvelua saatika ostamiasi tuotteita!
En jaksais jatkaa, mutta varmasti kirjoittaisin ISON lehtijutun jollekin mielipidepalstalle ja se olisi tälle syöttölälle paljon pahempaa kuin yksittäinen tyytymätön asiakas.
Syö oikeaa ruokaa, niin tämäkin ongelma poistuu.
Teet palveluksen muille kun valitat. Jos kukaan ei valita ja vaadi oikeuksiaan, he saavat jatkaa samalla linjalla ja enemmän ihmisiä tulee kärsimään. Joten kiitos sinulle, että jaksat puolustaa minunkin oikeuksiani.
P.s. En muuten enää ikinä söisi mitään kyseisen ruokalan tuotteita (ties vaikka sylkisivät ruokaasi).
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:12"]
[/quote]
Ai et halua saada jo maksettuja tuotteita, miksi sitten hakea ruokaa jos joutuu vain maksamaan mutta ei saa mitään vastinetta? o_OMikäs siinä jos rahaa on.....
Kyllä sinun tulisi vähintäänkin saada maksamasi raha sieltä pois! Ja sitten ehkä joku ateria ilmaiseksi tai lahjakortti.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:08"]
Asioin kyseisen Ravintolan autokaistalla. Tilasin yhden hampurilaisaterian, yhden hampurilaisen ja jäätelön. Myyjä kysyi otanko aterian isompana, ja otin.
Kotona huomasin, että tilaamani hampurilainen puuttui kokonaan ja ateriakin oli normaalikokoinen. Soitin välittömästi ko. Ravintolaan. Tilauksen vastaanottanut henkilö vastasi. Hän pahoitteli ja tarjosi korvaukseksi jäätelöä.
Sanoin että nyt ei taida pelkkä jäätelö riittää, saisinko esimiehesi puhelimeen. Odotin puhelimessa 10min, jonka jälkeen tuli vastaus että hänellä on kiire. Sanoin että tulen käymään tänään tai huomenna.
Menin seuraavana päivänä, jolloin pääsin juttusille vuoropäällikön kanssa. Hän totesi että saan korvaukseksi ihan ateriana sen tilaamani hampurilaisen. Kerroin että olen sen jo lähestulkoon itse maksanut, kun sain aterian normaalikokoisena. En miutenkaan enää halua asioida ko. Ketjun liikkeessä, joten pyysin ketjun lahjakorttia. Tämän jälkeen vuoropäällikkö lähti hakemaan ravintolapäällikköä, joka oli juuri lähtenyt. Tämän jälkeen hän soitti hänen peräänsä, lahjakorttia ei voitu antaa koska sitten raha menisi toiselle ravintoloitsijalle. Totesin että saa mennäkin, koska tämä ravintoloitsia ei selvästi ole kiinnostunut liikkeensä hoidosta (jatkuvasti puuttuvia tuotteita). Sanoin etten ole varmasti ensimmäinen jolta saatte tällaista palautetta, johon vuoropäällikkö vastasi että en olekaan.
Pyysin saada ravintolapäällikköä langan päähän. Numeroa ei voitu antaa (en sitä tosin kysynytkään) eikä soitto enää onnistunut, mitta pystyin jättämään soittopyynnön. No, jätin yhteystietoni ja minulle sanottiin että ravintolapäällikkö soittaa minulle seuraavana päivänä (viime lauantaina). Nyt on menossa torstai, eikä soittoa ole kuulunut. Eilen pistin palautetta heidän internet-sivujen kautta.
Jos soittoa ei tänään kuulu, ajattelun mennä käymään paikan päällä taas huomenna.
Mitä mieltä olette, vaadinko kohtuuttomia? Valitanko turhasta? Olenko luokkaa ilmapalloisä?
[/quote]
Mene itseesi. Ravintoloilla on tietty oma korvauskäytäntö tällaisissa asioissa ja on kohtuutonta vaatia hyvitystä joka nyt "sattuisi itselle sopimaan".
Tyhmää vääntää asiasta kuin olisi kyse tuhansista €uroista js vielä tyhmempää puida sitä julkisella foorumilla hakien tukea omaan mielipiteeseensä.
Mikä paikka ja missä? Osaavat muutkin välttää.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:08"]
[/quote]
Mene itseesi. Ravintoloilla on tietty oma korvauskäytäntö tällaisissa asioissa ja on kohtuutonta vaatia hyvitystä joka nyt "sattuisi itselle sopimaan".
Tyhmää vääntää asiasta kuin olisi kyse tuhansista €uroista js vielä tyhmempää puida sitä julkisella foorumilla hakien tukea omaan mielipiteeseensä.
[/quote]
Eli ap saisi vain jo kertaalleen ostamansa tuotteet eikä lainkaan hyvitystä? Ap ei myöskään ole kertonut mistä ketjusta on kysymys, vaan minusta on ohan ok että hän kyseenalaistaa vaatimuksensa. Jotka ainakaan minusta eivät ole kohtuuttomat. Samalle ketjullehan se raha menee jos lahjakortin antaa.
Vai olisitko itse suostunut jäätelökorvaukseen?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:26"]
Asiakas on aina oikeassa !!!
[/quote]
Ei todellakaan vaan asiakas on aina väärässä. Se on valitettava totuus.
Maksetut tuotteet pitää toki korvata ja viisainta olisi palauttaa rahat, koska aterian kokoeroa on vaikea korvata tavarana, etenkin jos henkilöllä ei ole nälkä. Samaten hampparia tai hamppariateriaa ei halua syödä välttämättä just sillä hetkellä kun asiaa selvitetään.
Sen sijaan ylimääräinen hyvitys on jokaisen tuottajan itse harkittavissa eikä niitä voi vaatia.
Menin seuraavana päivänä, jolloin pääsin juttusille vuoropäällikön kanssa. Hän totesi että saan korvaukseksi ihan ateriana sen tilaamani hampurilaisen.
[/quote]
En halua kettuilla, mutta tuskin mahdollisen lahjakortin arvo olisi ollut niin paljon suurempi, että sillä olisi saanut muuta kuin ta-daa...ateriaa!:) Siinä mielessä jos korvaukseksi tarjottiin ateriaa niin ei minusta hyvitys ole kohtuuton.
Aijai..tulee kyllä mieleen ajat, jolloin olin itse töissä aikoinaan hamppariravintolassa. Tällainen oli varsin yleistä, pienenä vinkkinä että jos käy autokaistalla, kannattaa saman tien tarkistaa saadut tuotteet eikä vasta kotona.:-)
Meillä oli ainakin melko tiukat käytännöt myös siitä, mitä voi tarjota hyvityksenä. Kun tuo jälkiruoan tarjoaminen vaikuttaa melko tilanteentajuttomalta, on se kuitenkin ollut sellainen, joka on luvallista tarjota tällaisissa tilanteissa.
Itse ainakin opin vihaamaan asiakaspalvelua silloin kun olin töissä hampurilaisravintolassa. Asiakkaat huusi pää punaisena näistä virheistä tilauksissa, vähän kuin liukuhihnalta tällaisia tapauksia. Amatöörit työntekijät tekivät virheitä (ja tekevät sukupolvesta toiseen). No, tulipa ainakin työkokemusta.:-)
Oma lukunsa oli asiakkaat, jotka tulivat jonkun "hampurilaisessani oli hius, söin sen jo mutta saanko silti uuden kun olen niin pettynyt palveluunne". Sen vuoksi hyvityksissä oli tiukka linja.
Minusta ap:n kannattaisi hyväksyä tarjous ilmaisesta ateriasta ja jättää sitten vain kyseisen hampurilaisravintolan palvelut niille, jotka niitä jaksavat käyttää.:-)
16, jos ymmärsin oikein ap ei ole vaatinut mitään ylimääräistä? Lahjakorttejahan saa yleisesti ihan summalle. Yleisesti ateria maksaa n.7€ joten 7-10€ lahjakortti olisi mminusta kohtuullinen hinta.
17 jatkaa: jotkut asiakkaat muuten tulivat silloin aikanaan kertomaan mikä korvaus olisi ok jostain mokasta. Asia ei todellakaan mene niin vaan kyllä yrityksen tulee itse ehdottaa hyvitystä ja vaikeassa tapauksessa kysyä asiakkaalta, onko hyvitys ok.
Oman hampurilaisravintolaurani aikana tuli myös tällaisia "olen nyt odottanut hampurilaistani 7 minuuttia, saanko nyt jäätelön?". Miksiköhän en pitänyt asiakaspalvelusta;-)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:53"]
Menin seuraavana päivänä, jolloin pääsin juttusille vuoropäällikön kanssa. Hän totesi että saan korvaukseksi ihan ateriana sen tilaamani hampurilaisen.
[/quote]
En halua kettuilla, mutta tuskin mahdollisen lahjakortin arvo olisi ollut niin paljon suurempi, että sillä olisi saanut muuta kuin ta-daa...ateriaa!:) Siinä mielessä jos korvaukseksi tarjottiin ateriaa niin ei minusta hyvitys ole kohtuuton.
Aijai..tulee kyllä mieleen ajat, jolloin olin itse töissä aikoinaan hamppariravintolassa. Tällainen oli varsin yleistä, pienenä vinkkinä että jos käy autokaistalla, kannattaa saman tien tarkistaa saadut tuotteet eikä vasta kotona.:-)
Meillä oli ainakin melko tiukat käytännöt myös siitä, mitä voi tarjota hyvityksenä. Kun tuo jälkiruoan tarjoaminen vaikuttaa melko tilanteentajuttomalta, on se kuitenkin ollut sellainen, joka on luvallista tarjota tällaisissa tilanteissa.
Itse ainakin opin vihaamaan asiakaspalvelua silloin kun olin töissä hampurilaisravintolassa. Asiakkaat huusi pää punaisena näistä virheistä tilauksissa, vähän kuin liukuhihnalta tällaisia tapauksia. Amatöörit työntekijät tekivät virheitä (ja tekevät sukupolvesta toiseen). No, tulipa ainakin työkokemusta.:-)
Oma lukunsa oli asiakkaat, jotka tulivat jonkun "hampurilaisessani oli hius, söin sen jo mutta saanko silti uuden kun olen niin pettynyt palveluunne". Sen vuoksi hyvityksissä oli tiukka linja.
Minusta ap:n kannattaisi hyväksyä tarjous ilmaisesta ateriasta ja jättää sitten vain kyseisen hampurilaisravintolan palvelut niille, jotka niitä jaksavat käyttää.:-)
[/quote]
En halua enää syödä kyseenomaisessa ravintolassa, vaan mielummin ketjun toisessa liikkeessä. Siksi lahjakortti, joka olisi arvoltaan sama.
Ei ole asiakkaan tehtävä ylipäätään tarkistaa saako tuotteita mistä on maksanut.
-ap
Ihmiset eivät ymmärrä miten suuri merkitys sillä oikeasti on, että yritys antaa virheellisiä vai vaillinaisia tuotteita. Minua arvosteltiin jossain toisessa ketjussa, kun kerroin että kaupassa töissä ollessani annoin asiakkaalle hyvitykseksi kahvipaketin, jos kyseessä oli selkeä kaupan virhe ja asiakas tuli siitä valittamaan. Ihmiset eivät ymmärrä sitä, että se maksaa aikaa ja vaivaa lähteä valittamaan asiasta ja puhumattakaan bensan hinnoista lähteä hakemaan sitä mitä on alun perin ostanut. Yrityksissäkin nykypäivänä kiinnitetään hirveästi huomiota uusasiakashankintaan, mutta ei ymmärretä että siitä ei ole mitään hyötyä jos vanhatkin asiakkaat kaikkoavat, koska he eivät saa hyvää palvelua.
Meni ehkä vähä ohi aiheen, mutta ap että pidät puoliasi!
Et vaadi kohtuuttomia. Välinpitämättömyys vaikuttaa täällä jo sairaudelta..