Mieheni on raiskannut minut nukkuessani useita kertoja
Onko tällaisen jälkeen järkeä yrittää jatkaa suhdetta esimerkiksi pariterapian avulla, tai miehelle yksilöterapiaa jotta saa apua ongelmiinsa, vai onko ainut vaihtoehto erota? (Joo, sitä vastaustahan ei nettipalstalla löydy vaan se on tehtävä itse, mutta haen nyt lähinnä tukea ja mielipiteitä, koska olen hyvin hämilläni ja olo on epätodellinen, eikä minulla ole ketään jolle kertoa asiasta kasvotusten, omalla nimelläni).
Olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja tätä on tapahtunut aiemminkin, en muista enää milloin alkoi. Aiemmin en pitänyt sitä raiskauksena, siis heräämistä siihen että mies on jo täydessä touhussa, vaan koin jotenkin velvollisuudekseni hyväksyä asian ja lähteä mukaan touhuun vaikna olisinkin ollut väsynyt ja edelleen puoliunessa, kun havahduin siihen mitä taoahtuu. Menneisyydessäni olen kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä ja lapsena kotona henkistä ja fyysistä väkivaltaa, nykyisin ymmärrän, että se on takana siinä, miksi en hahmota enkä puolusta omia rajojani. Mutta nykyisin ymmärrän tämän ja nuo tapahtumat ovat alkaneet järkyttää minua syvästi.
Edelliskerralla kun ymmärsin mitä tapahtuu, en pystynyt liikkumaan tai puhumaan vaan olin edelleen unen jäljiltä jossain halvaantuneessa tilassa, sen jälkeen olin shokissa enkä voinut oikein nukkua loppuyönä. Seuraavana päivänä sanoin sen ensimmäistä kertaa miehelle suoraan, että hän raiskasi minut. Hän pahoitteli asiaa ja vakuutti, ettei halua tehdä mitään ilman suostumustani ja että kuulemma alkaa itse aina unissaan touhuamaan eikä siis itsekään tajua alkuun mitä on tekemässä. Ja hän lopetti, kun sain vedettyä itseni pois tilanteesta eli siinä kohtaa ei enää yrittänyt väkivalloin mitään tehdä. Sovimme, että hänen on tuollaisessa tilanteessa varmistettava että olen itse hereillä ja että molemmat haluamme seksiä.
Nyt edellisyönä heräsin taas siihen, että hän antoi minulle suuseksiä sekä raiskasi minua sormilla, ja kun hahmotin mitä tapahtuu ja käännyin pois, hän lopetti mutta ei sanonut mitään, meni lopulta sohvalle nukkumaan eikä ole puhunut tapahtumista mitään, itsekään en ole koska olin siitä nii järkyttynyt enkä ole voinut nukkua tapahtuneen vuoksi ja meillä on lapsi, eli voisimme keskustella asiasts vasta kun lapsi on illalla nukkumassa. Tietenkään välimme eivöt ole olleet normaalit tuon jälkeen. Tänään on tarkoitus keskustella. Eilisyön nukuin eri sängyssä, kuin mieheni enkä voi enää kuvitella että meillä voisi olla hyvä seksielämä tai muiltakaan osin hyvä parisuhde tämän jälkeen.
Mutta jos todella miehen ongelma on esim se, ettei tuo tunteitaan esille, keskustele yms ja sitten jotain muuta mikä aiheuttaa tämän, ja asialle voisi tehdä jotain, onkohan mitään mahdollisuuksia, että suhteemme toipuisi tästä? Vai olenko aivan hullu kun edes mietin tällaista....
Kommentit (41)
Minun mieheni teki noin alle koulukäiselle lapselle. En voinut erota, koska ilman todisteita olisi tullut yhteishuoltajuus, jonka jälkeen en olisi enää itsekään voinut valvoa lapsen koskemattomuutta. Tämä tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni teki noin alle koulukäiselle lapselle. En voinut erota, koska ilman todisteita olisi tullut yhteishuoltajuus, jonka jälkeen en olisi enää itsekään voinut valvoa lapsen koskemattomuutta. Tämä tarina on tosi.
Et halunnut erota lapsenraiskaajasta !! Mitähän kaikkea muuta miehesi teki!!
Vierailija kirjoitti:
Miten parisuhteesssa voi raiskata toisen? Anteeksi jos en vain tajua, mutta miten miehesi pääsee edes sisällesi jos ei lämmitä sinua ensin:D
Mä en ainakaan tarvitsisi mitään lämmittelyä, kun herään yleensä reisiä myöten märkänä, mutta ei mua silti saa raisk ata, vaikka kuinka ollaan parisuhteessa.
Se että lamaannut on traumareaktio. Hermoston " kuollutta leikkimis"-reaktio, viimeinen mahdollisuus säilyä traumaattisessa tilanteessa elossa. Ehkä kehosi on reagoinut niin menneisyydessäsi paljonkin? Ja se on myös normaali reaktio raiskaukseen. Ei turvalliseen parisuhdeseksiin. Hienoa on että olet alkanut hahmottaa rajojasi. Toivoa on jos mies suostuu ottamaan vastuun ongelmastaan ja käsittelemään sitä terapiassa. Jos ei, kannattaa sun suojella itseäsi kaikenlaisilta vahingoittavilta suhteilta ja hakeutua traumaterapiaan. Sinuun ei saa missään oloissa koskea ilman lupaasi!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyväksyttävää harrastaa nukkuvan ihmisen kanssa seksiä, jos asiasta ei ole etukäteen sovittu. Vai missä vaiheessa se puolustelijoiden mielestä alkaa olla ok? 4 treffien jälkeen saa aina käyttää hyväksi nukkuvaa tai sammunutta? Vai pitkääkö olla naimisissa? Hyi yök.
Toisen voisi vaikka herättää silittelemällä selkää tai hiuksia ja murahtaa korvaan että nyt tekis mieli. Ei niin että käydään vaan panemaan toista. Tietenkään. Se on hyväksikäyttöä. Ja ap on jopa kertonut miehelle ettei halua sellaista. Mies ei kunnioita sitä rajaa. Odottaa että ap ei voi kieltäytyä, eli nukkuu, ja käy käpälöimään. Ei se ole mieheltäkään ihan tervettä toimintaa, jotain on varmaan hänenkin menneisyydessä vinksallaan kun toimii noin monta kertaa ja jopa kiellon jälkeen. Satuttaa sitä omaa rakastaan. Ei tervettä.
No MUR, Urmas täällä pääseekö sisään?:P Tekee mieli!!!!
Nää on just näitä asioita, jotka pitäisi jokaisen parin keskustella läpi yhdessä. Minun parisuhteessa tuollainen ei olisi raiskaus, minä en sitä koe niin ja olenkin puhunut siitä miehen kanssa ja molemmat samaa mieltä, että yöllä koskettelut sun muut on OK.
Monelle se ei ole niin. Siksi keskustelkaa ihmeessä, keskustelkaa rajoistanne ettei tällaisia ikäviä tilanteita tule.
Olen positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon tähän on tullut muitakin kommentteja, kun noita "minä miehenä.." ja vitsailua. Kiitos niistä.
Tosiaan siis tuo viime kertainen tilanne ei ollut todellakaan pahimmasta päästä, mitä näitä on ollut. Vai pitäisikö itse siitä, että heräät kipuun joka johtuu siitä että mies yrittää penetroitua kakkoseen, joka ei kuulu muutenkaan normaaliin "menuumme"... ja tästä mies sanoi mielentilassa olleen sellainen, että "wiinö ei paljon kysellä". Uskon, että se olisi raiskaus kenen tahansa mielestö, kun kyseessä ei näissä tapauksissa ole ollltmut todellakaan mikään pyrkimys yhteiseen nautintoon vaan ovat ihan miehen omia juttuja. Ei siis mitään yritystä mihinkään kommunikaatioon tai mihinkään yhteiseen, vaan mies alkaa puuhailemaan täysin omiaan minun ollessa tajuton, ei mitään herättämisyrityksiö, puhetta tai muutenkaan noihin aktiivinen ei liity mitään hellyyttä minkä olisi tarkoitus myös vietellä toista osapuolta. Näissä tapahtumissa mies vain käyttää minua jonain seksinukkena, kun nukun. En minäkään sitä kokisi raiskaukseksi jos heräisin normaalissa suhteessa, jossa kommunikaatio toimii, toisen kosketteluun vaikka ja tilanteeseen liittyisi jonki laista kommunikaatiota, tilanteen eläen sen mukaan mitä nyt osapuolten mieltymykset ovat mutta nämä tilanteet eivöt todellakaan ole olleet sellaisia. Olen minäkin joskus herättänyt mieheni suutelemalla ympäri kehoa varovasti tunnustellen ja koskettanut intiimialueita, joka on johtanut seksiin. Mutta kunnioittaen toista ja tarkoitus nimenomaan herättää toinen ja antaa hänelle se valinta että haluaako hän sitä vai ei. Ennen kuin etenee pidemmälle. Ei tulisi mieleenkään alkaa tunkemaan jotain hänen peräaukkoonsa hänen nukkuessaan, samalla itseäni tyydyttäen tai muuten häpäistä hänen yksityisyyttään, käyttää vain hänen penistään itseni tyydyttämiseen välittämättä siitä, onko hän hereillä ja saako myös itse siitä jotain irti.... ja jos epäselvyyksiä tulee, niistä pitäisi puhua heti. Omista toiveista ja haluista myös. Tämä on meillä ongelma muillakin osa-alueilla kuin seksissä. Minä puhun mutta mies ahdistuu siitä, hän taas ei puhu ja minä ahdistun siitä.
Luulen, että tilanteemme johtaa eroon. Aion kuitenkin vielä ehdottaa miehelle terapiaa, sillä vaikka eroaisimme niin kyllä, terapia tekisi hyvää meille kummallekim jatkamme sitten yhdessä tai erikseen.
Ja näistä asioista on kyllä keskusteltu ja pelisäännöistä on yritetty sopia. Mutta mies toistaa tämän silti. Ja ongelma on se, että tilanteessa ei ole minkäänlaista sensitiivisyyttä tai yhteyden tavoittelua, kommunikaatiota. Olen erikseen pyytänyt että varmistaisi, että minäkin olen hereillä ja mukana. Ja hän on luvannut. mutta ei. Olen saanut täältä hyviä neuvoja ja näkökulmia, myös erilaisia ja silti asiallisia, kiitos avusta. Auttaa omien ajatusten selkiyttämisessä.
Anteeksi muuten nämä kauheat kirjoitusvirheet, jotka minulta jäi näköjään taas tarkistamatta ja korjaamatta.
Ei ole raiskaus jos ei ole käytetty väkivaltaa
Zinc kirjoitti:
Ei ole raiskaus jos ei ole käytetty väkivaltaa
Kyllä se on. Aloittaja ei ole antanut seksiin suostumustaan ja hän on ollut tilanteissa tiedottomassa tilassa. Lisäksi teot ovat tuottaneet aloittajalle kipua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole provo niin teillä on todella erikoinen suhde. Sairas suorastaan. Ei ole normaalia raiskata kun toinen nukkuu. Ei vaikka olisitte olleet sata vuotta yhdessä.
Sairasta, jos edes totta! Mä sanoisin naiselle, että JUOKSE vielä kun voit!
Vierailija kirjoitti:
Soita raiskauksen uhrien tukipuhelimeen. Tää palsta on täynnä hulluja naisvihaajia, älä kysy täällä. Olen pahoillani puolestasi; miehen toiminta on kuvottavaa :(
Sinä tässä hullu olet kun elät feministikuplapumpulissa.
Hghg kirjoitti:
Olen positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon tähän on tullut muitakin kommentteja, kun noita "minä miehenä.." ja vitsailua. Kiitos niistä.
Tosiaan siis tuo viime kertainen tilanne ei ollut todellakaan pahimmasta päästä, mitä näitä on ollut. Vai pitäisikö itse siitä, että heräät kipuun joka johtuu siitä että mies yrittää penetroitua kakkoseen, joka ei kuulu muutenkaan normaaliin "menuumme"... ja tästä mies sanoi mielentilassa olleen sellainen, että "wiinö ei paljon kysellä". Uskon, että se olisi raiskaus kenen tahansa mielestö, kun kyseessä ei näissä tapauksissa ole ollltmut todellakaan mikään pyrkimys yhteiseen nautintoon vaan ovat ihan miehen omia juttuja. Ei siis mitään yritystä mihinkään kommunikaatioon tai mihinkään yhteiseen, vaan mies alkaa puuhailemaan täysin omiaan minun ollessa tajuton, ei mitään herättämisyrityksiö, puhetta tai muutenkaan noihin aktiivinen ei liity mitään hellyyttä minkä olisi tarkoitus myös vietellä toista osapuolta. Näissä tapahtumissa mies vain käyttää minua jonain seksinukkena, kun nukun. En minäkään sitä kokisi raiskaukseksi jos heräisin normaalissa suhteessa, jossa kommunikaatio toimii, toisen kosketteluun vaikka ja tilanteeseen liittyisi jonki laista kommunikaatiota, tilanteen eläen sen mukaan mitä nyt osapuolten mieltymykset ovat mutta nämä tilanteet eivöt todellakaan ole olleet sellaisia. Olen minäkin joskus herättänyt mieheni suutelemalla ympäri kehoa varovasti tunnustellen ja koskettanut intiimialueita, joka on johtanut seksiin. Mutta kunnioittaen toista ja tarkoitus nimenomaan herättää toinen ja antaa hänelle se valinta että haluaako hän sitä vai ei. Ennen kuin etenee pidemmälle. Ei tulisi mieleenkään alkaa tunkemaan jotain hänen peräaukkoonsa hänen nukkuessaan, samalla itseäni tyydyttäen tai muuten häpäistä hänen yksityisyyttään, käyttää vain hänen penistään itseni tyydyttämiseen välittämättä siitä, onko hän hereillä ja saako myös itse siitä jotain irti.... ja jos epäselvyyksiä tulee, niistä pitäisi puhua heti. Omista toiveista ja haluista myös. Tämä on meillä ongelma muillakin osa-alueilla kuin seksissä. Minä puhun mutta mies ahdistuu siitä, hän taas ei puhu ja minä ahdistun siitä.
Luulen, että tilanteemme johtaa eroon. Aion kuitenkin vielä ehdottaa miehelle terapiaa, sillä vaikka eroaisimme niin kyllä, terapia tekisi hyvää meille kummallekim jatkamme sitten yhdessä tai erikseen.
Ja näistä asioista on kyllä keskusteltu ja pelisäännöistä on yritetty sopia. Mutta mies toistaa tämän silti. Ja ongelma on se, että tilanteessa ei ole minkäänlaista sensitiivisyyttä tai yhteyden tavoittelua, kommunikaatiota. Olen erikseen pyytänyt että varmistaisi, että minäkin olen hereillä ja mukana. Ja hän on luvannut. mutta ei. Olen saanut täältä hyviä neuvoja ja näkökulmia, myös erilaisia ja silti asiallisia, kiitos avusta. Auttaa omien ajatusten selkiyttämisessä.
Sorry mutta en usko koko tarinaa. Ei kukaan nainen jää moiseen suhteeseen. Piste.
Ompahan erikoinen aloitus jälleen. Oma vaimoni ja minä harrastamme välillä seksiä puoliunessa, eikä kumpaakaan haittaa yhtään. Saa tulla päälleni vapaasti vaikka nukkuisinkin, paras tapa herätä. Eikä hän yhtään pahastu, jos sormeilen häntä aamuyön tunteina, pimpsa kostuu ja haluaa minut pian sisäänsä.
Ihmeellistä, että joku viitsii elää raiskaajan kanssa yhdessä.
Molemmat menkää hoitoon, olette sairaita.
Ei se ole raiskaus jos mies vähän omaa nukkuvaa vaimoaan paijaa.
t. mies