S******n TallinkSilja. Kiva "joululahja".
Olin jollain messuilla joskus viime vuonna, en enää edes muista missä. Siellä joku nuori nainen painosti ja painosti liittymään ClubOne-kanta-asiakkaaksi. Maksaa vain 10 euroa ja mikä parasta, saa ilmaisen joululahjaristeilyn. Epäilin ja kysyin onko se sitten voimassa vain ma-to lähdöillä ja onko se oikeasti ilmainen. Juujuu, kaikki kanta-asiakkaat saavat sen ja on voimassa tosi pitkään, varmasti löytyy joku sopiva lähtö.
NO LIITYIN.
Ja kiva, nyt se lahjakortti tuli. Ei mitään ilmaista risteilyä, vaan joku etuhinta. Ja juu, halvimmillaan pääsee niillä ma-to lähdöillä 93 euroa. TOOSI ILMAINEN!! Ja kun tällainen normaali työssäkäyvä haluaisi sen käyttää, niin kappas, kun pe-lähdöillä ei löydykään sitten mitään lähtöä alle 250 euron. Saahan niitä tarjousristeilyjäkin jo halvemmalla.
Ei muuten mitään, mutta kerroin jo lapsille, että päästään Tukholmaan tässä joskus. Nyt ei sitten mennä, ei mulla ole varaa mihinkään 250 euron risteilyyn. Siihen päälle ruoat. Blaah.
Sinne meni sekin 10 euroa kankkulan kaivoon.
Kommentit (131)
Ap, sun pitää laittaa se alennuskoodi, kun katsot hintoja eli kun haet hintatiedot niin sitten vasemmalla, vähän alempana on kohta "Minulla on alennuskoodi". Laita siihen se kortissa ollut alennuskoodi niin hinnan pitäisi pudota.
Heh, itse käytin juuti viikkarin ilmaisrn lahjakortin jolla sai ilmaisen meno-paluuhytin ;)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 00:12"]
Siis ymmärsinkö oikein, että teidän pitää vielä maksaa hytin hinta? Eikö tuo ole ihan yleinen käytäntö, että ilmainen "risteily" tarkoittaa vain sitä, että sä pääset laivalle ilmaiseksi. Jos haluat vielä oman huoneen, niin se toki maksaa lisää.
Toihan on tosi hyödyllinen etu mm. sellaisille, joille se laivamatka on nimenomaan kulkuväline maiden välillä, eikä sillä luksuksella ole niin väliä.
En mä näe että sua olisi mitenkään huijattu.
[/quote]
Ei Tukholmaan pääse ilman hyttiä. Ahvenanmaalle ehkä jollain kansipaikalla, muttei Tukholmaan asti.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 00:13"]
Sanoiko se tyttö, että matka on ilmainen vai sanoiko, että tulee vain polttoainemaksut/palvelumaksut? Noissa Tallink Siljan joulukorteissa on aina se polttoainemaksu, ei ole koskaan täysin ilmaisia.
[/quote]
Ei puhunut mistään polttoainemaksuista, mutta kyllähän mä ne mielelläni maksaisin. Polttoainemaksuja ei kuitenkaan voi tulla 250 euroa, vaikka itse risteily olisi ilmainen.
Niin ja Tallinnaan saattaisi päästäkin helposti "ilmaiseksi" ilman hyttiä, mutta Tukholmaan ei.
ap
Kannattaa liittyä Vikingclubiin. Paremmat laivatkin. Ei maksa mitään ja saatiin juuri sviitti 120 eurolla.
Oliko edes puhetta siitä, että nimenomaan Hki-Tukholma-risteily olisi ilmainen, vai oliko sittenkin kyse Tku-Tukholma-risteilystä?
AP! Se hinta päivittyy vasta viimeisellä sivulla. Eli sinun pitää käydä ostopolku aina sinne saakka, että olisit menossa vahvistamaan maksun laskulle tai verkkopankkiin! Mulla kävi just näin, se alennuskoodi päivittyi vasta viimeisellä sivulla ihan viimeisellä klikkauksella.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:02"]
Oliko edes puhetta siitä, että nimenomaan Hki-Tukholma-risteily olisi ilmainen, vai oliko sittenkin kyse Tku-Tukholma-risteilystä?
[/quote]Tallinkin turun paatit surkeita. Jos turusta lähtee niin ehdottomasti viikkarilla sitten. Amorellakin parempi kuin kumpikaan Tallinkin turun laivoista.
Tohon klubiin kannattaa liittyä esim. liittoon tai jonkun työpaikan jäsenille tulevilla tarjouksilla. Silloin silver-tason jäsenyyden saa ilmaiseksi. Itse maksoin a-luokan risteilystä lahjakortilla ja pisteillä 36 euroa. Tosin se oli kyllä keskellä viikkoa.
Se lopullinen alennushinta tulee näkyviin vasta, kun olet valinnut hytin! Eli hyttilistauksessa näkyy normaali hinta. Varausjärjestelmä näyttää hinnat tosi tyhmästi. Kokeile vielä kerran!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 08:02"]
[/quote]Tallinkin turun paatit surkeita. Jos turusta lähtee niin ehdottomasti viikkarilla sitten. Amorellakin parempi kuin kumpikaan Tallinkin turun laivoista.
[/quote]
No ei nyt olekaan laivojen tasosta kyse vaan siitä, annetaanko myös Helsingistä lähteviä risteilyjä ilmaiseksi (mitä vahvasti epäilen).
Mä oon molempien kanta-asiakas.
Siljan lahjakorttiristeily maksaa tällä kertaa päivä Tukholmassa risteilyllä 36€/hytti. Turku - Tukholma olisi vain 10€/hytti.
Ei ilmaista, eikä A- luokkaa tällä kertaa. Eipä kyllä näyttäisi olevan eroa silläkään lähteekö viikonloppuna vai arkena.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 22:44"]
Mä liityin TallinkSiljan kanta-asiakkaaksi vuonna 2003 ja on se kortti edelleen. Ilmaista oli liittyminen ja joka joulu sieltä tupsahtaa kotiin ilmainen risteilylahjakortti.
Ihan vinkkinä jos jotain risteilyä tosissasi haluat ei ne nyt niin kamalasti maksa! Pitää vaan osata valita oikea päivä ja aika. Ja sitä paitsi mielestäni Viikkari on huomattavasti parempi kuin Silja. Viikkarilla Helsinki-Tukholma-Helsinki risteily hytissä, jossa iso parivuode n.36euroa! Ri mun mielestä kovin paha hinta.
[/quote]
Tämän vuotisessa lahjakortissa EI todellakaan ole mitään ILMAISTA ristelyä vaan että saat risteilyn menomatkan HYTTIhinnalla. Ja sekin van B-luokka. toki voi korottaa hyttiluokka mutta se maksaa lisää joko raha tai sitten pisteitä...
Viikkarilla oli ihan ILMAINEN risteily, tosin tietyillä lähdöillä mutta kuitenkin....
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 23:26"]
Me maksetaan vain ruuista ja ostoksista Siljalla. A-luokan hytti on ilmainen. Club One Gold-kortilla paremmat edut. Lisäksi noita ilmaisia hyttejä tarjotaan jatkuvasti Tallink Siljalta. Yleensä palkkioksi jostain palautteeseen osallistumisesta, avonnoista tmv.
[/quote]
Miten kukaan voi jaksaa lillua laivoilla niin paljoa että saisi One Gold kortin? ainoa syy minkä voi kuvitella on säännölliset työmatkat Tallinnaan?
Vähän kun mun Diner's club-kokeilu. Koululla (siis täh, koululla, miksi ne haluaa köyhiä opiskelijoita asiakkaikseen?) oli niiden joku edustaja ja kun minulla sattui ohimennessä olemaan hetki aikaa niin kuuntelin sitten mitä sanottavaa sillä on. Se kertoi kaikki edut mitä kortilla saa, ja kortti oli tietenkin ilmainen, sen saamiseksi riitti se että on mitätön määrä opintopisteitä kasassa.
Mietin että aika vähänpä tuolle käytännössä on tarvetta, mutta tuleehan sitä joskus reissailtua. Sitten hölmöyksissäni suostuin. Koska oli ilmainen (mikä idiootti olin silloin).
Muutaman kuukauden päästä (alle puoli vuotta kuitenkin) tuli joku 40-50 euron LASKU. Kyllähän siinä vuosimaksu on, mutta ilmeisesti kyse on heidän mielestään silti ihan ilmaisesta. Soitin sinne ja sanoin että mulle ei kyllä kerrottu että tästä tulee yhtään mitään kuluja jos ei korttia edes käytä mihinkään. Sain kumottua laskun, tajusivat varmaan itsekin että jos pimittävät hintojaan niin ei voi vaatia ketään sitten maksamaankaan.
Mä en yleensäkään ymmärrä noita Tukholman risteilyjä. Petyin aika kovasti hinta-laatusuhteeseen ja palveluun Serenaden ravintoloissa kun viimeksi oltiin siellä alle 2v. lapsemme kanssa. Hinnat ja Menu antoivat ymmärtää että ruoka olisi hyvää, mutta ihan kamalaa se oli. Kun tarjoilija kysyi miltä ruoka maistui, niin sanoin suoraan, että olen todella pettynyt. Sanoi että voisin saada jälkikäteen jonkun hyvityskupongin seuraavalle risteilylle. Kiitos vain, mutten varmaan enää tule, ainakaan vuosiin!
Ainoa hyvä puoli oli lasten leikkipaikka, Muumihahmot ja Tukholmassa hengailu. Ehkä siellä isommille lapsille on enemmän touhua, ja onhan se laiva kiva ympäristönä, jos ei humalaisia oteta huomioon....Mutta muuten, jotenkin jäi niin karvas rahastuksen maku, varsinkin siitä ravintolasta, ettei ole mitään kiirettä sinne uudestaan. Inhoan myös nukkua laivassa ja se ilmastointi on kamala.
Tallinna on paljon kivempi paikka, kun menee nopealla laivalle yli, niin ei tarvitse paljon laivalla tylsistyä. Viimeksi syötiin laivalla joten melkein koko aika oltiin ravintolassa. Oltiin yksi yö Virussa kahden lapsen kanssa, he pitivät kovasti 20. krs.n näkymistä merelle ja alas tielle.
Ensi kerralla ollaan varmaan kaksi yötä Tallinnassa ja käydään eläintarhassa jne.
Tukhilma olisi hieno kaupunki, mutta mielluummin menen Tallinnaan ettei tarvitse tuhlata aikaa ja rahaa turhaan siellä ryöstölaivalla.
olen ollu siljan jäsen jo pitkään ja on noita muutaman eken matkoja tullu tehtyä. ei kaikke saa jos ei välillä reissaa rahalla kunnonhyteissä ja käytä rahaa ostoksiin. kitisiöille terveisiä kyllä kela korvaa kumiveneen
Hitto ap ellet ole porvoosta, niin olet ainakin vitun tyhmä.
Kokeilin varata loppuun saakka, hinta ei muuttunut miksikään.
Kokeilin muuten varata Tallinnan päiväristeilyä, josko sellaisen olisi saanut ilmaiseksi. Ei saanut, halvin viikonloppulähtö 16€/hlö.
minäkin yritin juuri etsiä meille risteilyä. Tähän saakka on aina löytynyt joululahjakorttihintainen matka etsimällä. Jo 5 vuoden ajan ollaan käyty tammi-maaliskuussa ja siksi olemme silver tasolla. Nyt silja serenade on telakalla tammi-helmikuussa, joten matkat on tosi täynnä ja varattuja ja kaikki joululahjakorttihintaiset jo menneet. olisi pitänyt päästä polttoainemaksujen hinnalla 36 e b-hyttiin. Tuollaista matkaa ei ole koko keväänä!
Sanoiko se tyttö, että matka on ilmainen vai sanoiko, että tulee vain polttoainemaksut/palvelumaksut? Noissa Tallink Siljan joulukorteissa on aina se polttoainemaksu, ei ole koskaan täysin ilmaisia.