Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa miehelle etten hoida hänen lapsiaan?

Vierailija
21.09.2020 |

Olen alusta asti sanonut, että saavat tulla saman katon alle ja syödä pöydässäni, mutta vastuut ja velvollisuudet hoitaa vanhemmat. Nyt pikku hiljaa mies on vaivihkaa alkanut käyttämään minua hoitoapuana. Mennään ulkoilemaan pihalle yhdessä ja kappas miehelle tulikin mieleen yksi pieni autoremppa ja minä jään lasten kanssa. Tai lähtee "nopeasti" käymään kaupassa ja huomaan olevani monta tuntia yksin vastuussa lapsista.
Miten voisin sanoa miehelle ettei tämä ole ok. En haluaisi riitaa aiheesta, mutta olla kuitenkin napakka että viesti menee perille.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meillä menee hyvin, mutta tämä asia todella risoo. Varsinkin kun olen alusta asti sanonut, että vastuu lapsista on miehellä. Totta kai pidän heidän tekemisiään sen verran silmällä ettei mitään vaarallista tapahdu tms. Asutaan miehen kanssa jo yhdessä. Teen ruuat koko väelle, siivoan ja pyykkään. En halua lisäksi vastuuta lapsista, jotka ei ole minun. Ja omia en aio hankkia.

Ei tässä taida muu auttaa kuin nostaa kissa pöydälle.ap

Vierailija
22/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tilanteissa ilmoittaisin soittavani kunnan sosiaaliviranomaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo poliittisesti korrektia sanoa, mutta: uusperheet ei toimi.

Vierailija
24/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä tilanteissa, kun mies aikoo jättää lapset sinulle, edes hetkeksi, sanot miehellesi, että ottaa lapset mukaan sinne kauppaan tai mihin lähteekään, ja sinä lähdet pois tilanteesta.

Toinen vaihtoehto on, että kylmästi jäät pois niistä tilanteista, joissa on riski, että miehesi livistää paikalta ja jättää sinut lasten kanssa.

Voit myös soittaa perään, jos huomaat jääneesi yllättäen lasten kanssa keskenään.

Yksi selkeä vaihtoehto on, että teillä on eri asunnot, ja ette ole tekemisissä silloin kun miehesi lapset ovat isällään.

siis mitä v...tua? Oletteko naiset oikeasti tätä mieltä? Haluatte että miehenne kohtelisi teitä samoin?

Jos lapset ei ole biologisesti miehen, niin hänen tulisi kieltäytyä kaikesta, missä voi joutua olemaan lasten kanssa yksinään??

Ja tää on kerännyt peukkuja ison määrän?!?

Erittäin mielenkiintoinen näkökulma.. en olisi uskonut. Mutta näinhän sen on sitten mentävä.. oli sukupuoliroolit miten päin tahansa.

Vierailija
25/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä tilanteissa, kun mies aikoo jättää lapset sinulle, edes hetkeksi, sanot miehellesi, että ottaa lapset mukaan sinne kauppaan tai mihin lähteekään, ja sinä lähdet pois tilanteesta.

Toinen vaihtoehto on, että kylmästi jäät pois niistä tilanteista, joissa on riski, että miehesi livistää paikalta ja jättää sinut lasten kanssa.

Voit myös soittaa perään, jos huomaat jääneesi yllättäen lasten kanssa keskenään.

Yksi selkeä vaihtoehto on, että teillä on eri asunnot, ja ette ole tekemisissä silloin kun miehesi lapset ovat isällään.

siis mitä v...tua? Oletteko naiset oikeasti tätä mieltä? Haluatte että miehenne kohtelisi teitä samoin?

Jos lapset ei ole biologisesti miehen, niin hänen tulisi kieltäytyä kaikesta, missä voi joutua olemaan lasten kanssa yksinään??

Ja tää on kerännyt peukkuja ison määrän?!?

Erittäin mielenkiintoinen näkökulma.. en olisi uskonut. Mutta näinhän sen on sitten mentävä.. oli sukupuoliroolit miten päin tahansa.

Jos toinen systemaattisesti on lapsiaan kippaamassa toisen vastuulle, kyllä.

Vierailija
26/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole raskasta kaikille että eritellään porukkaa?

Vierailija
27/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pakoon aina kun mies tulee.

Vierailija
28/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin aivan kevyesti hoitaa mieheni lapsia.

Olen itse lapseton ja pidän lapsista paljon.

Yhdessä toki ollaan molemmat kun lapset meille tulee, mutta on tietenkin aikoja, jolloin miehellä on omia menojaan, eikä se haittaa minua yhtään.

Silloin minulla on lapset seuranani.

Vierailija
29/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta olet sanonut, että et osallistu lasten hoitoon, miehen pitää hyväksyä se. Minä en ottaisi itselleni eron jälkeen puolisoa, joka olisi niin ehdottomasti sitä mieltä, että ei missään tapauksessa osallistu lasteni elämään. Miehesi on sinut kuitenkin valinnut, joten hänen ei auta kuin sopeutua tai ottaa ero sinusta.

Vierailija
30/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten meillä menee hyvin, mutta tämä asia todella risoo. Varsinkin kun olen alusta asti sanonut, että vastuu lapsista on miehellä. Totta kai pidän heidän tekemisiään sen verran silmällä ettei mitään vaarallista tapahdu tms. Asutaan miehen kanssa jo yhdessä. Teen ruuat koko väelle, siivoan ja pyykkään. En halua lisäksi vastuuta lapsista, jotka ei ole minun. Ja omia en aio hankkia.

Ei tässä taida muu auttaa kuin nostaa kissa pöydälle.ap

Ap, asiat ovat siis huonommin kuin aloituksesta voi päätellä.

Olet jo kotiorja muutenkin.

Lopeta myös tuo kotitöiden tekeminen miehen puolesta heti!

Olet melko kynnysmatto nyt. Vielä ihmettelet, että luuleeko mies sinun hoitavan hänen lapsensakin. Tottakai luulee ja ihan hyvästä syystä.

Vierailija
31/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiomies ottaa helposti uuden äidin lapsilleen. Nainen kuin nainen = äiti. Lastenhoito on naisten hommaa, joten kuuluu sulle jne..

Vierailija
32/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lähössä johonki nii sano et otappa lapses mukaa koska sulla on muuta tekemistä. Tekeminen voi olla sohvalla olo mut ku et vaa oo suostunu lapsenlikaks nii sua ei voi pakottaakkaa.

Toine se et ala vaatii maksua. Kellota et kaua katoit ja pistä järkyttävä liksa ja vaadi mieheltä sen maksamista.

Näide idea on näpäyttää miestä tajuaa ettet oo suostunu asiaan jote turha olettaa et tekisit nii.

Vierailija
33/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minun olisi pitänyt soittaa sossuun, kun naisystäväni lähti bilettämään työporukan kanssa, ja minä huolehdin hänen (meidän) lapsista sen aikaa?

Onko pikkusen femakkopaskaa taas ilmassa?

Eli sanoi käyvänsä vaan äkkiä kaupassa, ja jätti sut yksin lasten kanssa, kun oikeasti olikin baarissa?

Joo, on ongelma tuo. Hän ei kuulosta hyvältä äidiltä.

Vierailija
34/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minun olisi pitänyt soittaa sossuun, kun naisystäväni lähti bilettämään työporukan kanssa, ja minä huolehdin hänen (meidän) lapsista sen aikaa?

Tottakai jos lapset siis ovat hänen (ei sinun?) ja nainen ilmoitti käyvänsä nopeasti kaupassa ja lähtikin baariin, vaikka olit nimenomaan ilmoittanut ettet suostu hoitamaan hänen lapsiaan.

Vierailija
35/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lasten isä?

Jos olet, niin lastenhoito kuuluu tietenkin yhtä paljon sinulle kuin lasten äidillekin. 50/50.

Jos et ole, niin on normaalia olla joskus laspsenvahtina, mutta päävastuu lapsesta kuuluu arjessa biologiselle vanhemmalle.

Vierailija
36/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Mistä mutapohjista te näitä helmiä oikein kalastatte?

Vierailija
37/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli olet lasten toinen huoltaja niin toki sinulla on hoitovastuu lapsistasi tekipä toinen huoltaja mitä tahansa. Jos lapset eivät ole sinun vaan kumppanisi niin on ihan omaa tyhmyyttäsi mkäli suostut pyydettäessä niitä hoitamaan. Lapsia voi hoitaa olematra niille mitään sukua, mutta tällöin yleensä siihen hoitamiseen kysytään halukkuutta eikä dumpata kakaroita vieraan niskoille kysymättä.

Vierailija
38/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä määrittelet ne rajat, joissa olet valmis auttamaan miestä lastensa kanssa, kerrot ne ja pysyt niissä. Varmaan joku akuutissa hätätilanteessa auttaminen on ok?

Vierailija
39/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En hoida lapsiasi."

Kokeile tuota nyt aivan aluksi. Sitten kun tulee näitä käy äkkiä kaupassa/pieni autoremppa, niin sanot heti siinä, että ehei, äläpäs lähde minnekään, vaan ole lapsiesi kanssa.

Tai sano että lähdetään koko porukka sinne kauppaan..

Vierailija
40/88 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olet aika cuck-mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi