Miten kertoa miehelle etten hoida hänen lapsiaan?
Olen alusta asti sanonut, että saavat tulla saman katon alle ja syödä pöydässäni, mutta vastuut ja velvollisuudet hoitaa vanhemmat. Nyt pikku hiljaa mies on vaivihkaa alkanut käyttämään minua hoitoapuana. Mennään ulkoilemaan pihalle yhdessä ja kappas miehelle tulikin mieleen yksi pieni autoremppa ja minä jään lasten kanssa. Tai lähtee "nopeasti" käymään kaupassa ja huomaan olevani monta tuntia yksin vastuussa lapsista.
Miten voisin sanoa miehelle ettei tämä ole ok. En haluaisi riitaa aiheesta, mutta olla kuitenkin napakka että viesti menee perille.
Kommentit (88)
Et sinä päätä, tuleeko riitaa vai ei. Kyllä miehelläkin on siihen sanansa sanottavana. Jos hän päättää riidellä, hän riitelee, vaikka sanoisit miten. Eli sano suoraan vaan. Ei vastuu riitelystä ole sinun.
Älä tee asioita, joissa olet lasten kanssa.
Tuossa pitää olla tiukka.
Niissä tilanteissa, kun mies aikoo jättää lapset sinulle, edes hetkeksi, sanot miehellesi, että ottaa lapset mukaan sinne kauppaan tai mihin lähteekään, ja sinä lähdet pois tilanteesta.
Toinen vaihtoehto on, että kylmästi jäät pois niistä tilanteista, joissa on riski, että miehesi livistää paikalta ja jättää sinut lasten kanssa.
Voit myös soittaa perään, jos huomaat jääneesi yllättäen lasten kanssa keskenään.
Yksi selkeä vaihtoehto on, että teillä on eri asunnot, ja ette ole tekemisissä silloin kun miehesi lapset ovat isällään.
Joka kerta kun tapahtuu jotain mikä ei ole ok, sanot miehelle että se ei ole ok. Ehkä mieluummin kuitenkin niin, etteivät lapset kuule. Syyttömiä he aikuisten tilanteeseen ja sopimuksiin ovat.
Vierailija kirjoitti:
"En hoida lapsiasi, tämä ei ole ok." Kyseessä on aikuinen mies, hän kestää kyllä.
Voihan tuota kokeilla mutta tuskin auttaa. Näyttää siltä että mies on vakaasti päättänyt kipata vastuun ap:n niskaan.
Siksihän se nainen hankitaan, että on lapsenvahti isäviikonlopuille ja lomille. Pian huomaat, että miestä ei näy koko isäviikonloppuna vaan on harrastuksissaan ja sinä olet äitinä lapsille jotka ei ole sinun. Sanot sille suoraan, että hoitaa omat vastuunsa.
"En hoida lapsiasi."
Kokeile tuota nyt aivan aluksi. Sitten kun tulee näitä käy äkkiä kaupassa/pieni autoremppa, niin sanot heti siinä, että ehei, äläpäs lähde minnekään, vaan ole lapsiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En hoida lapsiasi, tämä ei ole ok." Kyseessä on aikuinen mies, hän kestää kyllä.
Voihan tuota kokeilla mutta tuskin auttaa. Näyttää siltä että mies on vakaasti päättänyt kipata vastuun ap:n niskaan.
Yllättävän moni eroisä tekee näin, jos saa tilaisuuden. Siksi ei yhteistä asuntoa, eikä edes yhteistä tekemistä lasten aikana, jos näyttää siltä, että asiat luisuvat ei-toivottuun suuntaan.
Olen huomannut vasta nyt, että tekee tätä samaa isovanhempien kanssa. Vie lapset "katsomaan" isovanhempia eli jättää lapset isovanhemmille ja lähtee itse tekemään omia juttujaan. Olen joskus kuullut isovanhempien hienovaraisesti vihjailevan, että eivät jaksa kauaa hoitaa vilkkaita lapsia. Mutta mies ei ota kuuleviin korviinsa. Ap
Tämän takia ei kannata ottaa käytettyä miestä. Itse juoksisin ja jättäisin moisen vastuunpakoilijan selviämään kersoineen keskenään.
Ihme luikero mieheksi.
Mun mies kysyy aina, että onko ookoo jos hän käy hoitamassa jonkun asian, ja olen sen aikaa hänen lastensa kanssa. Ja tätä ei tosiaan tapahdu kovin usein, koska tosiaan melkein mihin vaan voi ne lapset ottaa mukaan.
Pari vuotta lisää, ja ap hoitaa miehen lapset yksinään.
huh jos tuo ois toisinpäin.
Täällä ois tuhansittain kommentteja kuinka sika mies.
En jatkaisi enää suhdetta tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut vasta nyt, että tekee tätä samaa isovanhempien kanssa. Vie lapset "katsomaan" isovanhempia eli jättää lapset isovanhemmille ja lähtee itse tekemään omia juttujaan. Olen joskus kuullut isovanhempien hienovaraisesti vihjailevan, että eivät jaksa kauaa hoitaa vilkkaita lapsia. Mutta mies ei ota kuuleviin korviinsa. Ap
Jos ei usko niin sitten vaan oma asunto tai eroat. Tuo vain pahenee. Kokemuksesta sanon. Meillä meni, nykyisin jo ex, kanssa niin pahaksi, että lapset kävi katsomassa minua. Joten olin pakostakin aina huoltovuorossa koska lapset ei tulleet ellen ollut paikalla.
Ohoh. Ei nyt hyvältä kuulosta. Alkaisin katsella uutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti häippäisi ja jättäisi tenavansa miesystävän hoiviin epämääräiseksi ajaksi, siitä äidin parjaamisesta ei tulisi loppua.
Miestä taas pidettäisiin sankarina, kun ottaa vastuun joka kuuluu äidille.
Vierailija kirjoitti:
Ja "olet ottanu koko paketin, hoida se myös".
Täällä oli joskus surullinen tarina nuoresta naisesta joka joutui lapsellisen miehen kanssa lapsenvahdin rooliin. Hän oli tosi mukautuvainen ja oli valmis hoitamaan kyllä lapsia aina kun ehtii, mutta hän tarvitsi kuitenkin aikaa opiskeluihin. Hän siis neuvotteli asiasta miehensä kanssa.
Lopputulos: mies lopetti suhteen.
Oletan että mies etsi sitten naisen joka ottaa mukisematta kaiken vastuun, ilman toiveita omasta ajasta. Miehet ovat joskus tosi käytännöllisiä ja laskelmoivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "olet ottanu koko paketin, hoida se myös".
Tjaa. Mä olin uusperheen äiti 14 v, lapsi on jo maailmalla. Minun lapseni, minä hoidin. Puolisoni ei tullut hänen isänsä tilalle, ihan joutui isäkin yhteishuoltajuudessa hoitamaan vastuunsa, vaikkei se aina miellyttänytkään.
9