Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Freelancer-laskun teko

Vierailija
20.11.2013 |

Miten tehdään lasku, kun olen freelancer? Freelancer-verokortti on. Voiko sen skannata ja liittää mukaan?
Miten vapaamuotoinen lasku tehdään? Pitääkö alv ottaa huomioon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta laskutuspalvelusta on paljonkin hyötyä, itse käytän Suomen e-tunnusta kun on halvempi kuin Eezy. Läheskään kaikki toimeksiantajat eivät halua ottaa freelancerverokorttia vastaan kun sitten olet siellä työsuhteessa. Maksan kernaasti muutaman prosentin e-tunnukselle että hoitaa mun laskutuksen ja muut kirnapitohommelit. Itselle vaan palkka tilille tehdystä työstä.

Vierailija
2/4 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, voiko vaan tehdä laskun. Mä en halunnut perustaa toiminimeä, joten laskutan Eezyn kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuttaa voi vain, jos on toiminimi/yritys. Eezy yms. sellaiset voivat korvata sen oman yrityksen, mutta he vievät tietyt prosentit korvauksena.

Vierailija
4/4 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen freelancer enkä näe mitään etua Eezystä. Se vie turhaan osan saamistani palkkioista, sillä laskun kirjoittaminen ei ole vaikeaa. Free ei laskuta alvia vaan tehdystä työstä sen mukaan, mitä olet sopinut. Lähetät laskun varmaan sähköpostilla, niin voit skannata freelancer-verokorttisi siihen mukaan. Toimeksiantajasi siis maksaa palkkiostasi verot erokorttisi mukaan ja loput sinun tilillesi. Sinun tulee sitten itse maksaa eläkevakuutuksesi (ks. YEL-vakuutus), jos vuositulosi yittävät tietyn rajan. Ota huomioon palkkiotasi määritellessä, että maksat siitä sen eläkevakuutuksen!

Katso netistä jotain laskupohjia ilman alvia siis. Tai tee ihan vapaamuotoinen. Laskussa tulee olla omat yhteystietosi tilinumeroineen, teksti "lasku". päivämäärä, eräpäivä, joku selostus työsi laadusta eli palkkion perusteista, laskutettava summa, toimeksiantajasi nimi ja ehkä osoitekin, ei tässä järjestyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi