Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkastatteko lastenne läksyt?

Vierailija
20.11.2013 |

Ala-asteikäisistä siis kyse. Olen nyt saanut vähän ristiriitaista infoa, kuinka kuuluisi tehdä.

Omasta mielestäni koulu on lasten työtä eikä meidän vanhempien pidä läksyjä tarkastaa, vaan oikeat tulokset saa sitten koulussa. Silloin tällöin voin toki kysellä ja varmistaa, että läksyt tulee tehtyä ylipäätään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelosluokkalaisella ei ainakaan tarkisteta läksyjä koulussa. Olen tämän opettajalta kysynyt, koska huomasin, että lapsella oli virheitä läksyissä, joiden luulin olevan koulussa tarkistettu. Selvisi, että lapsi ei ollut ymmärtänyt pätkääkään tehtäviä, vaan suurinpiirtein arvannut vastaukset. Opettajan mukaan ei ehditä tarkistaa tehtäviä koulussa. Lapsen mukaan opettaja ei myöskään ehdi auttaa tunnilla, vaikka tarvitsisi apua. Onneksi osaan vielä itse opettaa nuo asiat. Mihin koulua täällä vielä tarvitaan, kun vanhempien pitää opetus jokatapauksessa hoitaa? Miten ennen ehdittiin tarkistaa läksyt?

Vierailija
22/31 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, porvoosta päivää,

Sun lapsi on jo pompannut yli normimeiningin, joten älä huoli, jos kerran ei ongelmia ole, ei niitä tule.

Anna me muut taaperretaan omalla tasolla.

ps. älä tarkista niitä läksyjä jatkossakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta ensimmäinen viidestä koulussa mutta olen päättänyt itse lapsena että tahdon seurata lapsieni läksyjen tekoa ja osoittaa kiinnostusta.

Minusta siinä ei ole mitään väärää miettiä lapsen kanssa tehtäviä, pointti kuitenkin että lapsi tekee ja päättelee itse mutta voin minäkin auttaa jos tiedän etten sekoita lasta tavallani joka on ehkä eri mitä koulussa opetetaan.