Raskaana ja työpaikan pikkujoulut
Raskauteni on niin alussa, että muutama ihminen vasta tietää. Meillä työpaikan pikkujoulut lähestyy, ja yritän tässä miettiä miten voin selitellä juomattomuuttani. Autolla tuloa en voi sanoa syyksi, kun autolla en ole muutenkaan menossa.
Enkä siis ole ikinä pikkujouluissa mitään kännejä vetänyt, vaan kyse ihan muutamasta lasillisesta viiniä yms.:) Kenelläkään mitään ideoita?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 16:15"]
2.Sano ,että sulla on flagyl-kuuri. Käytetään mm. kohtutulehduksessa ja on antabusvaikutus.
[/quote]
Huvittavaa, että jostain kohtutulehduksista tai muista sairauksista voi kertoa työkavereille, mutta mahdollisesta raskaudesta ei. Ja mitä jos saatkin keskenmenon ja joudut olemaan sairaslomalla, valehteletko siitäkin? Miksi?
Juuri omilla kolmekymppisilläni (kun en halunnut päihtyä, vaan olla täysin skarppina kaikkien vieraiden tapaamisissa jne) tilailin pitkin iltaa mm. alkoholittomia mohitoja ja esim. soodavettä viinilasiin jäillä ja sitruunalla - kaikki luulivat spritseriksi. Yksi hyvä on myös omenamehu jäillä tuopissa = siideri , tuoksuukin oikealta ja loppuillasta, kun aloin hyytyä, otin pelkän batteryn.
Sanot vaan illalla juhlissa, että ei maistu tai et uskalla ottaa, kun oli jo päivällä päänsärkyä/migreeniä.
Tai ota se siideripullo kaada sisältä kasveille ja täytä vedellä.
Junttilassa olet töissä jos jotakuta haittaa raittius. Tuskin ketään kiinnostaa tuon taivaallista kuka siellä mitäkin juo. Keskittyisitte olennaiseen, tarkoitus on pitää hauskaa, ei vahtia että kaikki saavuttavat vähintään 2 promillen humalan.
Jos on niin viinaanmenevä työyhteisö niin jättäisin varmaan muutenkin väliin pikkujoulut. Vältän seuraa jossa on velvoite juoda, vaikkei minua muiden juominen sinänsä haittaa.
Minä varmaan jättäisin myös menemättä koko juhliin, jos kauhea kyttäysmeininki olisi odotettavissa lasini sisältöön. Sinulle voi iskeä migreeni tai yrjötauti.
Miksi juomattomuutta pitäisi selitellä?
Voi että ottaa aivoon tällaiset aloitukset!! Ei kai sitä nyt mitenkään tarvii selitellä. En minä vaan selitellyt koskaan kenellekään kun lopetin juomisen! Ja oli usein juhlia, joissa juotiin paljon, on vieläkin. Sanoin vain, etten juo. Niin säälittävää, aikuiset ihmiset. Jos joku multa joskus tivaisi miksi en juo, kysyisin, että no minkäs takia sinä juot! Tismalleen sama asia.
Aika paljon turhia kommentteja, siitä että miksi salailla... Haen vinkkejä, miten selviän pikkujouluista epäilyksittä, jonne ilmoittautuminen oli aikaa sitten, paikka on hieno ja työtoverit mukavia.
En halua kertoa raskaudestani kenellekään. Mies tietää. Inhottaa kaikki hehkutus, vituttaa jo valmiiksi kaikki MAMMApaska. Inhosin sisareni raskausajan hössötystä. Äitini ja siskoni oli raivostuttavia. En aio puhua, enkä pukahtaa ennen kuin näkyy. En halua neuvoja ennen kuin niitä tarvitsen. Pomolle kerron aikaisemmin, että saa äitiysloman järjestymään, jos sinne asti päästään.
kyllä vaan, Suomessa tuo juomisen kulttuuri on niin outo, että juomattomuutta pitää selitellä! Itse olin raskaana, tosin tietämättäni, kuopuksesta kun oli firman juhlat. En ollut vielä plussannut kun kuukautisiin oli viikko aikaa, mutta sellainen olo oli että voisin olla raskaana. join vissiin 2 siideriä ja sanoin ettei vaan maistu, niinkun ei tehnytkään. Jos joku "ihmettelee" juomattomuuttasi, niin sano että ei vaan huvita juoda kun on aikainen herääminen ja saat aina päänsärkyä pienestäkin alkoholimäärästä. Otat sen lasin viiniä ja maistat suullisen silloin, toisen tällöin ja pääasiassa vettä.