Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Sähköauton lataaminen Suomessa on jo paikoin kalliimpaa kuin bensalla tai dieselillä ajaminen

Vierailija
21.09.2020 |

Huhhuh ja ilmastoa pitäisi olla tuhoamatta

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaisi bensa kolmesta seitsemään euroa litra?

Vierailija
2/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästöjen vähentäminen tarkoittaa lisää päästöjä ja sitten päästöt vähenee jos ei yritä vähentää päästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan vale. Öljyalan maksettu maines?

Kuinka ladata sähköautoa edullisesti: 1) Käytä sen operaattorin tagia tai sovellusta, mikä palvelun tarjoaa. (miksi käyttää K-latausta Virran tagilla?) 2) Vältä Ionity-hyperlatureita (3 paikkaa Suomessa), ellei autosi kuulu kohdejoukkoon, esim. Porsche, Audi... Ei ole vaikeaa.

Vierailija
4/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan vale. Öljyalan maksettu maines?

Kuinka ladata sähköautoa edullisesti: 1) Käytä sen operaattorin tagia tai sovellusta, mikä palvelun tarjoaa. (miksi käyttää K-latausta Virran tagilla?) 2) Vältä Ionity-hyperlatureita (3 paikkaa Suomessa), ellei autosi kuulu kohdejoukkoon, esim. Porsche, Audi... Ei ole vaikeaa.

3) lataat kotipihassa ja vain äärimäisessä pakossa muualla

Vierailija
5/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Levitaatiota odotelessa aasin selkään.

Vierailija
6/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhdentekevää maksaako 100km 5e vai 10e (sähkö/bensa) jos auton hinnassa menettää 50tke. Usein puhutaan vain halvasta sähköstä ja unohdetaan kokonaiskulut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yhdentekevää maksaako 100km 5e vai 10e (sähkö/bensa) jos auton hinnassa menettää 50tke. Usein puhutaan vain halvasta sähköstä ja unohdetaan kokonaiskulut.  

Arvonalenema tosiaan taitaa olla sähköautoissa vielä ikävällä tasolla. Se tosin korjaantunee tulevina vuosina, kun autot halpenevat tekniikan kehityksen myötä. On niissä sähköpeleissä varmaan halvemmat huoltokustannuksetkin, kun ei ole polttomoottoria, vaihteistoa, pakoputkistoa jne. joten jos akustoa ei joudu vaihtamaan, niin käyttökustannukset ovat (omalla sähköllä ainakin) edulliset.

Vierailija
8/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tesloihin joutuu lähes kaikki uusimaan jopa ennen kun mittarissa 100tkm. Moottori, akut, perä, ovenkahvat, näyttö ja paljon muuta. Noista tulee hintaa jo reilusti enemmän kuin keskimäärin uuden auton hinta suomessa. Kuka uskaltaa ostaa takuun loputtua. Että se siitä halpuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kannattaa hankkia kotilatauspiste, niin tulee lataaminen halvemmaksi.

Vierailija
10/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tesloihin joutuu lähes kaikki uusimaan jopa ennen kun mittarissa 100tkm. Moottori, akut, perä, ovenkahvat, näyttö ja paljon muuta. Noista tulee hintaa jo reilusti enemmän kuin keskimäärin uuden auton hinta suomessa. Kuka uskaltaa ostaa takuun loputtua. Että se siitä halpuudesta.

Kia se olla pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien sähkäautojen latauspisteiden tulisi olla operaattoririippumattomia, sillä nämä eri operaattorit ovat vähintään hidaste sähköautojen yleistymiselle.

Eihän bensa-asemillakaan tarvita jonkun tietyn öljy-yhtiön korttia tai tagia tankkaamiseen, vaan letkusta voi valuttaa minkä tahansa yhtiön bensaa pankki- tai luottokorttia käyttäen.