Taas näitä, mutta suutuinko aiheetta miehelleni? On lainaamassa rahaa
Ollaan pienituloinen perhe, itse olen hoitovapaalla ja mies opiskelee. Jokainen varmaan tajuaa että ylimääräistä ei ole juurikaan. Ollaan kuitenkin onnistuttu säästämään sellainen 3000 euron pesämuna vuosien varrella kun mies tehnyt pätkätöitä ja minäkin olin osa-aikaisena. Ja taas tulee veronpalautuksia jotka on sovittu laitettavan säästöön.
Vuosi sitten miehen veli pyysi lainaan 400 euroa velkojen maksuun. Minulta kysyttiin mielipidettä ja sanoin että ok, kunhan maksaa takaisin. Lupasi maksaa takaisin ajan kanssa. EI ole maksua näkynyt.
No, miehen veli pyysi taas eilen lainaan 200 euroa että saa ostettua jollekin naiselle korun. Olis nyt edes keksinyt jonkun valheen taas että lainojen maksuun tai vaikka bensarahaksi että pääsee töihin. Miehen veli oli myynyt suvulle kuuluneen tontin 2 viikkoa sitten ja ostanut niillä rahoilla (8000 euroa!!!) auton. AUTON. Ja nyt 2 viikkoa myöhemmin pyytää mieheltäni rahaa jonkun naisen jahtaamiseen. Mä oikeasti räjähdin eilen illalla. Tai oikeastaan olin täysin sanaton sen tyhmyyden keskellä.
MUN MIELESTÄ ihan järjetön koko kuvio ja mieheni tossuilee aina perheensä edessä että no "mutta kun Pentti yrittää myydä sitä autoo nyt.." Mitäs kahden viikon päästä tapahtuu kun 200 euroa on tuhlattu ja naiset nauratettu ja auto myyty? Pitää ostaa uusi auto ja taas lainataan rahaa vai?
Mä oon suunniltani kun oon niin vihainen!! Asia ois täysin eri jos tuota tonttia ei ois myyty ja autoa ostettu, tottakai perhettä autetaan ja mäkin olen lainannut samanlaisen summan veljelleni kun odotti vakuutusrahoja sairaslomalla. Ja maksoi kuukaudessa takaisin.
Niin ja vielä noista meidän rahoista, ollaan yhdessä niitä säästetty yhteiselle tilille ja mies on itse tosi tarkka siitä mihin sieltä tililtä rahoja otetaan. Ja tuntuu että näin joulun alla meidän lapset on se prioriteetti numero yksi että he saa joulun ja lahjat ja mieheni mielestä on aivan turhaa tuhlailua järjestää joulua (ei siis ole näin suoraan sanonut mutta aina kun otan joululahjat puheeksi mies yrittää vaihtaa puheenaihetta).
Saatte varmaan tosi k-päisen kuvan mun miehestä vaikka ei se sitä ole, ei kai se muuten harkitsisikaan lainaavansa rahaa veljelleen kerta tosiensa jälkeen vaikka takaisinmaksua ei näy eikä kuulu. Tulee vaan tunne että se on valmis maksamaan muiden elämisen vaikka oman perheensäkin elämä on tiukkaa.
Miten siis on, ylireagoinko? Jos joku on edes jaksanut lukea tätä stooria taas kun tukka höyryten täällä naputan.
Kommentit (42)
Ymmärrän hyvin ärtymyksesi, ap.
Itseäni ottaa päähän, kun mieheni lainaa peliongelmaiselle veljelleen rahaa. Monta tonnia on jo pystyssä ja kokoajan vinkuu lisää. Milloin mikäkin tekosyynä, mutta nettipokeriin ne kaikki menee. Eikä mieheni tule niitä rahoja koskaan näkemään. Veljellä ei ole rahaa maksaa takaisin, sillä pelaa koko palkkansa jo ennen vuokranmaksua. Ja sitten on taas käsi ojossa.
Minun talouteeni tämä ei vaikuta mitenkään, sillä meillä on erilliset rahat. Mutta hyväksikäyttö ärsyttää silti. Ja mieheni ylikiltteys tässä asiassa. Veri on vettä sakeampaa ja niin edelleen.
Ei kannata lainata miehen veljelle lisää rahaa KOSKA edellinenkin velka on maksamatta.
Ja mikään koru ei ole pakollinen ostos eli jos sitä rahaa ei ole niin ei osteta koruja.
Te ette ole säästäneet niitä rahoja sen takia että sukulaiset voi lypsää teitä vaan ne on säästetty omaan tarpeeseen pahan päivän varalle tai niillä maksetaan yllättäviä menoja kuten uusi pesukone jos vanha hajoaa ym....