Erilaiset arvot suhteessa**
Ihan mietin, että miten muilla tämä asia. Itseä kiinnostaa luonto, liikunta ja terveellinen ravinto. Miestä ei. On alkanut ottaa tämä päähän ihan rankasti. Rakastan häntä. Miksi otit tuollaisen miehen - kysytte kuitenkin. Koska rakastuin enkä tiennyt kuinka isosti hän on vastaan liikuntaa ja kaikkea mikä tuo itselle hyvää oloa ja terveys ylipäänsä kiinnostaa. Olen aika neuvoton. Liikun ja kuljen yksin. Mutta toki haluisin sitä myös kumppanin kanssa tehdä. Meillä ei ole lapsia ja olemme ihan aikuisia. Sivuhuomiona.
Mitähän tässä tulisi tehdä..
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muutamasta asiallisesta vastauksesta.
Nimenomaan tuo ettei huolehdi itsestään tai ole yhtään kiinnostunut terveydestään - on minulle ongelma!
Minulla on ystäviä ja minulla on omia harrastuksia - kiitos vain.
ap
Mitä hän on tähän sanonut kun olet oikein kunnolla siitä hänen kanssaan keskustellut? Eli kertonut miten iso juttu se sinulle oikeasti on, että oikein kirjoitat siitä ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle ja ehkä mietit eroakin?
Minusta smanasuuntaiset arvot tekevät yhteisestä elämästä toimivaa.
Meillä samanlainen tapa käyttää rahaa (ollaan säästäväisiä), haluttiin molemmat lapsia ja lasten hyvinvointi ja kasvatus on kummallekin tärkeitä asioita. Haluttiin rakentaa itselle omakotitalo. Emme tykkää matkailla eikä festarit ym isot tapahtumat ole meidän juttu. Terveyttä arvostamme mutta syödään välillä surutta roskaruokaakin ja liikunta painottuu hyötyliikuntaan ja kävelylenkkeihin. Eli aika rennosti otetaan terveysasiat.
Jo nuorena välttelin poikia jotka rikkoivat huvikseen toisten ravaroita/yhteiskunnan omaisuutta. Samoin tappelupukarit, riidan haastajat ja kännääjät jätin huomiotta. Elämä on niin paljon helpompaa kun ajatellaan suunnilleen saman suuntaisesti.
Mitä harrastuksiin tulee niin meillä miehen kanssa on yhteisiä mutta myös ihan omia harrastuksia.
Apn aloituksessa jäin miettimään tuota erilaiset arvot asiaa. Apn mukaan heillä on erilaiset arvot suhtautumisessa liikuntaan ja ruokaan. Muuten arvot ilmeisesti samankaltaisia esim perheen, rahaasioiden jne suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tuo ettei huolehdi itsestään tai ole yhtään kiinnostunut terveydestään - on minulle ongelma!
ap
Ja ongelman ratkaisemiseksi minä näen vain yhden vaihtoehdon: sen, että opettelet hyväksymään, että tässä asiassa olette erilaiset.
Tiedän jo, että sinä uskot, että ratkaisu on poikaystävän ajatusmaailman muuttaminen, koska sinun ajattelutapasi on ainoa oikea. Lycka till.
ap