Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hae ruokakassi kirkosta, mene ruokajonoon - yksi totuus näistä:

Vierailija
19.11.2013 |

Lähimpään kirkkoon, mistä saa jaettavaa ruokaa minulta on matkaa 5 km. Edestakainen bussilippu maksaa vajaa 4 €, ei mulla ole siihen varaa. Kävelenkin tuonne kirkolle silloin tällöin. Siellä arvotaan jonotusnumerot, jonottajia on yleensä jotain 70 kpl. Tänään jonotin tällä palstallakin niin kovasti mainostettua "kirkolta haettavaa ruokakassia" 3 t ja sain kaksi leipää, yhden tomaatin ja yhden päärynän. Normitilanne.

Lähimpään paikallisen mielenterveysyhdistyksen ruuanjakopaikkaan on matkaa vajaa 15 km.

Lisäksi minulla on aikanaan niin pahasti murtunut nilkka, että kun tuonne kirkolle kävelen edestakaisin 10 km, kärsin hirvittävistä nilkkasäryistä useamman päivän.

Asun Espoossa. En siis missään maaseudulla, jossa matkat on vielä monta kertaa pidemmät.

Ei ihan turhaa täällä palstalla on köyhille huudella, että hae kirkolta ruokakassi tai mene ruokajonoon!!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:28"]

Kuka kumma täällä viitsii kirjoittaa, että pitäisikö ruoanjakelu lopettaa? Enhän minä mitään siihen viittaavaakaan sanonut.

Minä kirjoitin vaan, ettei se toimi siten, kuin täällä usein sanotaan, eli että "hae ruokakassi kirkolta"!

Siellä ei ole mitään ruokakasseja! Ei ainakaan Espoossa.

Ruoat ovat ainakin täällä kirkolla erillisissä koreissa ja jakajat sitten yrittävät niitä jakaa siten, että kaikille edes jotain riittäisi. Ap

[/quote]

no anteeksi nyt. taidan poistua tästä ketjusta.

Vierailija
22/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kaksi lasta, niin sinulle pitäisi jäädä asumismenojen (ja esim. syövästä tulevien lääke- ja sairaalakulujen) jälkeen käyttöön vähintään 1100 eur / kk (olettaen, että lapset asuvat sinun luonasi). Jos sinulle ei jää näin paljoa, olet oikeutettu saamaan erotuksen toimeentulotukena. Oletko hakenut sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset saa tt-tukea?

Vierailija
24/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä, millaista tekstiä toiset kehtaavat suoltaa syöpään kuolevalle ihmiselle. Eikö teillä ole minkäänlaista häpyä?

Vierailija
25/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kaksi lasta, joita et kykene ruokkimaan ja lisäksi olet kohta kuolemassa niin anna ne lapset pois.

Ei edes sairaana saa olla noin huono vanhempi, ettei lapsiaan kykene ruokkimaan. lapset lastenkotiin tai sijaisperheisiin. Käyt heitä sitten lyhyen loppuikäsi katsomassa.

Vierailija
26/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:36"]

Ihan järkyttävä, millaista tekstiä toiset kehtaavat suoltaa syöpään kuolevalle ihmiselle. Eikö teillä ole minkäänlaista häpyä?

[/quote]

Kyllä minä ainakin yritän vilpittömästi auttaa ap:tä kertomalla tuista, joihon hän ei ehkä tiedä olevansa oikeutettu. Tälläkin palstalla näkee usein ihan ihmeellisiä harhaluuloja, kuten esim. että ei voi saada toimeentulotukea, jos asuu omistusasunnossa.

22

Vierailija
27/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:36"]

[/quote]Minulla on. Se on karvainen.

Vierailija
28/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi taivaassa puntit tasataan. Muulla en voi lohduttaa itseäni, kun näen tässä ajassa itsekkyyttä, ahneutta, kylmyyttä ja rakkaudettomuutta. Taivaassa kaikilla tulee olemaan yllinkyllin kaikkea.

Vierailija
29/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, enpä minäkään, yksi niistä leipäjonoa suositelleista ajatellut että bussilippukin maksaa ehkä enemmän kuin ne leivät. Olen itse siellä espoonlahden kirkolla käynyt usein ruokajakelun aikaan ja siellä näyttää olevan tosi paljon hyvääkin tarjottavaa, mutta toki se on sitten tuurista kiinni, minkä vuoronumeron saa...

Mutta onhan siitä kuitenkin jotain apua. Pakkohan sinun on ruokakaupassa käydä niiden leipien lisäksi, joten voit käydä siinä kirkon lähellä Lidlissä ja hypätä siitä bussiin. Tavallaan säästät kun voit hoitaa leipäjonon ja kauppareissun samoilla bussilipuilla.

Kannattaisko ottaa yhteyttä sossuun, eikä sieltä voisi saada lisäapua? Toivon sulle parempaa jatkoa! älä vaan ota tosissas joidenkin tylyjä vastauksia...ei ne tunne sinua tai sinun ongelmiasi, joten eivät tiedä mitä arvostelevat.

Vierailija
30/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt mun pitäisi vielä laittaa lapseni lastenkotiin tai sijaisperheeseen. Just joo. Miksi ihmeessä? Mihin ihmeeseen ko. kommentinkin kirjoittaja mielipiteensä perustaa?

Lapsillani on hyvä ja huolehtiva isä, vaikka ollaankin erottu. Meillä on yhteishuoltajuus, tapaamiset sovittu aina vapaasti keskenämme. Ei meillä ole edes tapaamissopimusta ollut ikinä. Hän kyllä hoitaa kaiken. Se on ainakin yksi lohtua tuova asia, mihin voin varmuudella luottaa.

Vierailija
31/39 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap käynyt manna avun ruokajakelussa espoon keskuksessa? Sieltä saa kunnon kassit ruokaa, kannattaa todella uhrata bussimaksu siihen määrään nähden.

Vierailija
32/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopettaa nyt kirjoittelun: kiitos kommenteistanne.

Pointtini oli, ettei kirkoilla ole mitään "haettavia ruokakasseja" eikä välttämättä mitään muitakaan yleisiä ruokajonoja järkevän matkan päässä. Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
33/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma että pelastusarmeija tuo sinulle ruoan kotiin, jos kerrot tilanteesi.

Vierailija
34/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:00"]

Ap lopettaa nyt kirjoittelun: kiitos kommenteistanne.

Pointtini oli, ettei kirkoilla ole mitään "haettavia ruokakasseja" eikä välttämättä mitään muitakaan yleisiä ruokajonoja järkevän matkan päässä. Hyvää yötä kaikille!

[/quote]

Siunausta ja hyvää yötä

Vierailija
35/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:30"]

Nro 17:lle viesti: enpä mä mitään syökään, ja mitä syön, oksennan. Mutta mulla on kaksi lasta.

[/quote]

Olisiko sun aika alkaa järjestellä sun lasten asioita? EI ole heillä varmaan kovinkaan kivaa elämä kun äiti on tuossa kunnossa fyysisesti ja henkisesti. EN tätä millään pahalla sano, vaan ihan oikeasti. Vammautuvat vielä lopullisesti henkisesti, kun joutuvat tuollaisessa helvetissä elämään.

Vierailija
36/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 21:49"]

Ai nyt mun pitäisi vielä laittaa lapseni lastenkotiin tai sijaisperheeseen. Just joo. Miksi ihmeessä? Mihin ihmeeseen ko. kommentinkin kirjoittaja mielipiteensä perustaa?

Lapsillani on hyvä ja huolehtiva isä, vaikka ollaankin erottu. Meillä on yhteishuoltajuus, tapaamiset sovittu aina vapaasti keskenämme. Ei meillä ole edes tapaamissopimusta ollut ikinä. Hän kyllä hoitaa kaiken. Se on ainakin yksi lohtua tuova asia, mihin voin varmuudella luottaa.

[/quote]

NO miksi sä sitten uliset, että sun täytyy käydä leipäjonossa että lapsesi saa ruokaa? Jos kerran niiden hyvä isä niistä huolehtii?

Jos olisi oikeasti hyvä, voisi varmaan jeesata teitä tuon ruokapuolen kanssa, ja varmaan ottaa ne lapset luokseen asumaan, ettei tarvitsisi noin kivulloisen ja sairaalloisen ja masentuneen ihmisen kanssa elää. Se kun tartuttaa ja saastuttaa lapsetkin.

Vierailija
37/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

NO miksi sä sitten uliset, että sun täytyy käydä leipäjonossa että lapsesi saa ruokaa? Jos kerran niiden hyvä isä niistä huolehtii?

Jos olisi oikeasti hyvä, voisi varmaan jeesata teitä tuon ruokapuolen kanssa, ja varmaan ottaa ne lapset luokseen asumaan, ettei tarvitsisi noin kivulloisen ja sairaalloisen ja masentuneen ihmisen kanssa elää. Se kun tartuttaa ja saastuttaa lapsetkin.

Vierailija
38/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
39/39 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro:lle 37: ap kirjoitti, että hänellä on kaksi lasta. Ja että on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa ja lapset sovitusti molemmilla. Ei ap sanonut, että lapset asuvat hänellä koko ajan. Ei me nyt palstalla tiedetä, mikä tilanne lasten suhteen on.

Minä kyllä todella ihmettelen tähän avaukseen tulleita ilkeitä vastauksia. Ja niihin vastauksiin sisältyy ihan kummallisia olettamuksia, joista ap ei ole maininnut yhtään mitään. Ei ap ole sanonut, että lapset näkevät nälkää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi