Hae ruokakassi kirkosta, mene ruokajonoon - yksi totuus näistä:
Lähimpään kirkkoon, mistä saa jaettavaa ruokaa minulta on matkaa 5 km. Edestakainen bussilippu maksaa vajaa 4 €, ei mulla ole siihen varaa. Kävelenkin tuonne kirkolle silloin tällöin. Siellä arvotaan jonotusnumerot, jonottajia on yleensä jotain 70 kpl. Tänään jonotin tällä palstallakin niin kovasti mainostettua "kirkolta haettavaa ruokakassia" 3 t ja sain kaksi leipää, yhden tomaatin ja yhden päärynän. Normitilanne.
Lähimpään paikallisen mielenterveysyhdistyksen ruuanjakopaikkaan on matkaa vajaa 15 km.
Lisäksi minulla on aikanaan niin pahasti murtunut nilkka, että kun tuonne kirkolle kävelen edestakaisin 10 km, kärsin hirvittävistä nilkkasäryistä useamman päivän.
Asun Espoossa. En siis missään maaseudulla, jossa matkat on vielä monta kertaa pidemmät.
Ei ihan turhaa täällä palstalla on köyhille huudella, että hae kirkolta ruokakassi tai mene ruokajonoon!!
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:50"]
Lähimpään kirkkoon, mistä saa jaettavaa ruokaa minulta on matkaa 5 km. Edestakainen bussilippu maksaa vajaa 4 €, ei mulla ole siihen varaa. Kävelenkin tuonne kirkolle silloin tällöin. Siellä arvotaan jonotusnumerot, jonottajia on yleensä jotain 70 kpl. Tänään jonotin tällä palstallakin niin kovasti mainostettua "kirkolta haettavaa ruokakassia" 3 t ja sain kaksi leipää, yhden tomaatin ja yhden päärynän. Normitilanne.
Lähimpään paikallisen mielenterveysyhdistyksen ruuanjakopaikkaan on matkaa vajaa 15 km.
Lisäksi minulla on aikanaan niin pahasti murtunut nilkka, että kun tuonne kirkolle kävelen edestakaisin 10 km, kärsin hirvittävistä nilkkasäryistä useamman päivän.
Asun Espoossa. En siis missään maaseudulla, jossa matkat on vielä monta kertaa pidemmät.
Ei ihan turhaa täällä palstalla on köyhille huudella, että hae kirkolta ruokakassi tai mene ruokajonoon!!
[/quote]
no laitapa sinne kirkolle sähköpostia ja kerro tilanteesi, jos pystyisivät sitten auttamaan paremmin.
Sisäinen lippu 2,80 ja seutu 4,50.
eikä sun tarvitse mennä bussilla edestakaisin, kävele sinne ja ota bussi vaan takaisinpäin. miksei sulla ole rahaa bussilippuun, mihin käytät rahasi? eikö sulla ole polkupyörää, voisitko kysyä vaikka naapurilta lainaksi?
Suosittelen polkupyörän hankkimista, sillä ajaa sen 15 km eikä jalkaan satu. :) Eteenpäin kulkevia yksilöitä saa parilla kympillä.
Espoon sisäinen lippu matkakortilla arvona on jotain 1,90. Eli n. 4 € kahteen suuntaan. Ap
Matkakortilla sisäinen arvolippu on 1,90 e, tunnin voimassa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:58"]
Matkakortilla sisäinen arvolippu on 1,90 e, tunnin voimassa.
[/quote]
Meinaat että tunnissa kerkee edes takas??? Kun 70 ihmistä jonottaa???
Ap: ei tunnin jonotus riitä, että samalla bussilipulla pääsisi edestakaisin. Tänään menin klo 8.00 paikalle kirkolle, ruoanjako alkoi klo 9 ja sain siis kaksi leipää, yhden tomaatin ja yhden päärynän vähän yli 11.
En pysty ajamaan polkupyörällä, koska alaselässäni on kolmessa nikamassa kulumaa ja madaltumaa niin paljon, ettei selkä kestä.
Eli kiva vaan teille, jotka huutelette, että "hae ruokakassi kirkolta" tai "mene ruokajonoon".
Sellaiset ihmiset on tosi tyhmiä, jotka kuvittelevat tietävänsä asioista jotain, joista heillä ei ole hajuakaan!
Pitäisikö ruoanjako sitten lopettaa? Ei kai, jotkut asuvat siinä lähellä. Valitettavasti eivät kaikki. Jossain se jakopaikka on oltava. Toivottavasti ap:n tilanne korjaantuu.
No onhan sinulla hitsi vei aikaa lontustella sinne kirkolle, kun et mitään hyödyllistä (ts. työsskäyntiä) muutoin harrasta.
Turhaan siis rutiset. Siksi varmaan sinulle noin kurjasti meneekin. Mihinkään et viitsisi nähdä vaivaa. Kas kun et inise, että se ruokakassi olisi toimitettava ovellesi.
Mitäs jos soittaisit diakonistoimistoon ja pyytäisit diakonia kotikäynnille? Minä olen tehnyt niin ja saanut apua.
Hae toimeentulotukea. Hakemuksen voit laittaa postissa eteenpäin.
Ap vastaa nro 11:lle: mulla on syöpähoidot päällä, parantumaton.
Hoidetaan nyt vaan oireita,
Oletko varmasti hakenut kaikkia sinulle kuuluvia tukia, jos sinulla on rahat noin tiukilla? Esimerkiksi asumis- ja toimeentulotukea?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:57"]
eikä sun tarvitse mennä bussilla edestakaisin, kävele sinne ja ota bussi vaan takaisinpäin. miksei sulla ole rahaa bussilippuun, mihin käytät rahasi? eikö sulla ole polkupyörää, voisitko kysyä vaikka naapurilta lainaksi?
[/quote]
Laita tähän sähköpostiosoitteesi niin toimitan sinulle polkupyörän.
No ei kai syöpäsairaalle ruoka maistu, joten leivät passaavat hyvin. Vitamiiinejakin saat tomaateista.
Matka on ihan kohtuullinen käveltäväksi, jos olet rahasi johonkin hassannut.
Kuka kumma täällä viitsii kirjoittaa, että pitäisikö ruoanjakelu lopettaa? Enhän minä mitään siihen viittaavaakaan sanonut.
Minä kirjoitin vaan, ettei se toimi siten, kuin täällä usein sanotaan, eli että "hae ruokakassi kirkolta"!
Siellä ei ole mitään ruokakasseja! Ei ainakaan Espoossa.
Ruoat ovat ainakin täällä kirkolla erillisissä koreissa ja jakajat sitten yrittävät niitä jakaa siten, että kaikille edes jotain riittäisi. Ap
Nro 17:lle viesti: enpä mä mitään syökään, ja mitä syön, oksennan. Mutta mulla on kaksi lasta.
Minkä verran saat rahaa/kk? Mihin rahaa menee ja minkä verran? Mielenkiinnosta kyselen, jos sinulla ei kerran tärkeimpään eli ruokaakaan sitä riitä.
Ap: jäi virhe viimeiseen lauseeseen. Piti olla ELI ei-sanan sijaan.