Apua närästykseen >:(
Tähän mennessä otettu:
- Somac 20 mg
- Primperan 10 mg
- Rennie 2 kpl
- parasetamoli 1 g
Mitä vielä voisi kokeilla? :/ Kiitos.
Kommentit (8)
Gavisconista en ole ennen kuullutkaan, ei ikävä kyllä löydy kotoa. Olen kyllä valmis lähtemään kohta apteekkiin ja ostamaan sen tyhjäksi kaikkeen mahaan liittyvästä...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:25"]
Gavisconista en ole ennen kuullutkaan, ei ikävä kyllä löydy kotoa. Olen kyllä valmis lähtemään kohta apteekkiin ja ostamaan sen tyhjäksi kaikkeen mahaan liittyvästä...
[/quote]
Gaviscon ei ole mikään ihmelääke, mutta ihan hyvä lisä tietyissä tilanteissa. Sen idea on siinä, että se pureskellaan hyvin ja niellään vasta sitten. Se tekee mahansisällön päälle "geelin", joka vähän estää sisältöä nousemasta ylös.
2
Oukei, kiitos. Kuulostaa hyvältä. Kaivoin kaapeista vielä Nexiumia ja Pantoprazolea, molemmat happovaivoihin. Jos ei tästä, apteekkiin vain.
Kannattaa käydä lääkärillä hakemassa kunnon resepti esim. Esomeprazol 40 mg jos oireet ovat pahoja, jatkuneet muutaman viikon ja haittaa jokapäiväistä elämää inhottavalla tuntemuksella! Kannattaa myös lopettaa kaiken hapokkaan syönti ja juonti esim. Tomaatti, kahvi, rasvaiset ruoat. Itse sain vaikean närästyksen kuriin vaihtamalla ruokavalion vähämausteisiin ja vatsaystävällisiin tuotteisiin. Kokeile aluksi pieniä määriä ruokaa ja ota hapokkaita ruoka aineita mukaan taas sitä mukaan kun ruokatorvi ja vatsa rauhoittuu. Vältä siis alkoholia,hapokkaita ruokia,mausteista ja tulista ruokaa sekä runsasta rasvankäyttöä. Tsemppiä!
Oletko noita kaikkia tunkenut kitusiisi yhtenä ja samana päivänä? Oletko varma, että kyseessä on todellakin närästys?
Itse olen saanut reseptillä Nexiumia 20 mg refluksiin ja kun otan aamulla tyhjään mahaan yhden napin, niin harvoin tuntuu korvennusta.
Eiköhän sinun olisi paras käydä vastaanotolla ja ehkä tähystyksssä, nin saat kunnon tropit, ettet kourakaupalla syö lääkkeitä. Voi käydä niinkin, ettei niiden teho enää riitäkään.
Onkohan ihan turvallista vetää noita kaikkia samanaikaisesti?
En tiedä onko turvallista, katsoin kyllä pakkausselosteista, ettei minkään kohdalla kielletty jonkun toisen syöntiä. On vain niin helvetillinen olo, että söisin varmaan jukkapalmun jos se auttaisi. Mulla on Somac reseptillä ja syön refluksiruokavalion mukaan, mutta jostain nyt taas iski tämä närästys. Ensi kuussa menossa tähystykseen.
Kiitos vastaajille. :) Tuntuu että alkaa vähän helpottaa, joku noista tai kaikki yhdessä...
- ap
Joskus jos se on oikein päällä niin ei taida välittömästi auttaa mitään.
Ootko Gavisconia kokeillut?