mitä kaikkea tupareihin
Kommentit (50)
Asiallinen kysymys, epäasiallisia vastauksia.
Tarjottavia kannattaa mielestäni lähteä miettimään osallistujien ja juhlien tunnelman kannalta. Jos vieraat eivät osaa irrotella, miksei sivistyneemmät illanistujaiset oikean ruoan kanssa. Jos tarkoituksena on rentoutua kavereiden kanssa, jotain pientä naposteltavaa ja mahdollisesti myös pienimuotoista juomatarjoilua. Ainakin meidän tuttavapiirissä on tapana tuoda omat juomat, ei kukaan oleta isäntien tarjoavan juomia.
Meillä on tiedossa pikkujoulut kavereille, joissa tarjoillaan boolia, terästettyä glögiä, sipsejä, karkkia, patonkia, tuorejuustoa, erilaisia juustoja ja viinirypäleitä. voitte säästää kommentteja, tiedän tämän olevan mielestänne tosi teiniä. Sopii kuitenkin meidän tarkoitukseen, kun pääasiassa on hauskanpito ja kavereiden näkeminen, ei oman egon korostaminen hienostelemalla.
Onnea ap uudesta kodista ja mukavia hetkiä juhlien järjestelyjen parissa!
Jos vieraillasi on simppelimpi maku niin tee sitten tavallisempia versioita noista ehdottamistani. Rieskarullissa voi olla täytteenä tavallista kinkkua ja paprikaa, lisäksi minipitsoja, foccacian tilalle patonkia tuorejuustolla jne...
Mitä hittoa ihmiset, tottakai esimerkiksi opiskelijoiden tupareissa (niinkuin muissakin opiskelijoiden juhlissa) tuodaan omat juomat! Itse menossa viikonloppuna kaverin tupareihin, jolla ei todellakaan ole rahaa kustantaa vieraiden juomia, koska tarkoitus on juoda aika suuriakin määriä. Ei todellakaan haittaa että tuodaan omat juomat, olen todella iloinen että on joku paikka minne edes pääsee juomaan, koska baarit ovat kalliita jne.
Hyi teitä, kiusaatte pientä.
jotain napostelutarjottavaa ja kutsuun opm (=omat pullot mukaan). Todellakin tällaisia ihmejuhlia on järjestetty 10 vuotta silloin 30 v, nyt 40 v ystävysten (janoisten) kesken.
Juhlapaikalla aina jotain viiniä/olutta/sidukkaa/boolia, jos joltain loppuu kesken.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:27"]
itse en ainakaan kehtaisi mennä juhliin ilma omia juotavia. Mutta mä olenkin mä. t.ap
[/quote]
oletko 16 ? Teinibileet tulee mieleen, kun omia juotavia piti tuoda.
siis hetkonen? Eikö kukaan teistä vastaajista ole koskaan ollut nuori?
Tottakai nykyisessä elämäntilanteessa (ikää 30 ja risat) päivällisillä, illanistujaisissa, juhlissa ym. isäntäväki tarjoaa kaiken ns. pitkän kaavan mukaan, mutta nuorena opiskeluaikoina kyllä illanistujaiset järjestettiin varsinkin juomapuolella nyyttäriperiaatteella - ei ainakaan kenelläkään meistä yliopisto-opiskelijoista ollut varaa opintotuella juottaa myös kavereita vaan oli itsestäänselvyys, että jokainen tuo omat juomansa tai että ostetaan jotain yhdessä.
Ymmärrän toki, että jos menee peruskoulusta suoraan amikseen niin saa jo säännöllistä palkkaa parikymppisenä, mutta pääsee pitemmän opiskeluputken jälkeen säännöllisiin palkkatuloihin vasta 24-25v ikäisenä..
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:21"]
ja tosiaan en tiedä noista ihmisistä kuinka persoja ovat viinalle. ap
[/quote]
Kutsut tupareihisi ihmisiä joiden juomatottumuksia et tiedä? Yleensä tupareihin kutsutaan ihmisiä jotka ovat tuttuja, myös tavoiltaan.
Itse 25v. Ja ystäväpiiri koostuu 20-40v. Ihmisistä ja aina porukka tuo omia juomia mukanaan! Meillä viikonlopun pikkujouluissa booli ja ruokapuolena mm. Kinkkurullia, juustokakkua, pizzapaloja, erilaisia suolaisia ja makeits piirakoita sekä sipsejä ja kasviksia dipattavaks. Vois sopia tupareihinkin. :) ja onnea uuteen kotiin :)
Eka vinkki että älkää tarjotko hyvien juustojen kanssa viinirypäleitä, lukekaapa aiheesta vähän enemmän... Ihmisillä on joku ihmeen hinku tarjota juustojen kanssa aina viinirypäleitä vaikka parempiakin vaihtoehtoja on kuten päärynät, viikunat tms.
Mutta itse aiheeseen, en ole ollut useissa tupareissa mutta olen ollut kyllä sellaisissakin missä tuotiin myös omia juomia ja mukavat kestit olivat.
Riippuen tietenkin aina minkälaista porukkaa on tulossa niin itse tarjoaisin varmaan jotain näiden tyylisiä, jos on rennot tuparit eikä mikään gourmet illallinen:
-savupororieskarullat, nachosipsejä dippien kera sekä dippailtavia kasviksia, lihapullia, minivartaita, suolaista piirakkaa, sushia, tortilloja, hampurilaisia, pizzapaloja, ruisnappeja, suolaisia herkkuleipiä, macaronseja, tuulihattuja, konvehteja, karjalanpiirakoita munavoilla, tomaatilla ja persiljalla, toast skageneita, feta/rucola salaattia tms. Siis vaihtoehtojahan löytyy loputtomiin kun kaikista voi tehdä erilaisia variaatioita. Rullia voi tehdä vaikka millä täytteillä, samoin suolaista piirakkaa, pizzaa, leipiä, vartaita, tortilloja...
Juomina varmaan tulisi hankittua kuohuvaa, punaviiniä ja valkoviiniä, väkeviä, sidukkaa ja olutta ja parit drinkkisekoitukset kannuihin yms...
Ainahan voi hyödyntää vuodenajankin tarjoiluissa, tarjota jotain talvisempaa evästä kuten terästetty glögi ja vaikkapa mustikkashotit... Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen.
niin ja täällä ei taida vieraille kyllä pahemmin maistua kyseiset. toki poroa sattuu juuri nyt löytymään kaapista.. ihan sama tässä vaiheessa onko vastaukset vit... vaiko ei..