Ällöttävimman hajuiset kosmetiikkatuotteet
Mun TOP 5:
- Elnett hiuslakka
- Vitalis-voide
- Kenzo Flower-tuoksu (se pitkulaisessa läpinäkyvässä pullossa jossa punainen kukka)
- Nivea vartalovoide
- Body shop vartalovoi Mango
Mistä te muut ette pidä?
Kommentit (92)
Elnettin tuoksu viehätti joskus teini-ikäistä nenääni, ja pyydänkin nyt anteeksi kaikilta jotka sattuivat samaan bussiin juuri niinä aamuina kun olin tyhjentänyt varttipullollisen tuota lakkaa päähäni. SE HAJU ON KARMEA, aina kun siihen nykyään törmään! :O
Mennen (tullen), tabac ja old spice.
Kaikki venäjätyyliset tappotuoksut: Jean-Paul Gaultier Femme, Dior Poison, Dior Hypnotic Poison, Mugler Angel, Chanel Coco, Chanel Allure, Chanel #5, Givenchy Organza, Elizabeth Arden Red Door.....
Itseruskettavien imelä haju on pahin!Ahavan voiteet, nivea, axe, kaikki vähänkin voimakkaammat ja mausteiset.
Vesituoksujen "veden tuoksu", jota paljon mm. Kenzolla.
Kaikki ne voimakkaat 80-luvun minkkiturkkirouvien parfyymit (Opium, Poison, jne).
Kaikki käsi- ja suihkusaippuat, kosteusvoiteet ja shampoot, joiden tuoksuna hunaja "honey" tai meri "ocean". Sitä hunajan hajua tunkkaisempaa ja oksettavampaa ei voi olla ja ocean menee tuohon kammottavaan vesituoksukategoriaan.
Itseruskettavien läpitunkeva katku, joka viimeistään hetken iholla oltuaan haisee eikä meinaa lähteä pesemälläkään pois.
MUTTA mä rakastan Doven tuoksua <3 Se nestemäinen käsisaippua pumppupullossa on ihan huumaavan ihanan tuoksuista. Mun nenään se on jotenkin pehmeän puhtaan raikkaan vauvan tuoksuista :) Niin ne hajumaut vaan menee ristiin, kun täällä näyttää olevan yksi suurimmista inhokeista.
Mun lista olisi pitkä kuin nälkävuosi, joten yritän kertoa pääryhmät:
- Hajuvedet. Kaikki. Inhoan hajuvesiä. Ne on tarkoitettu haisemaan voimakkaasti iholta ja tarttumaan ihoon ja vaatteisiin, joten hajuvesillä varustautuneista kanssaihmisistä voi saada hajutartunnan ihan halaamalla ja istumalla vieressä.
- Lähes kaikki marketti-, kampaamo- ja kemikaliokosmetiikka. Tykkään vain luonnonkosmetiikasta, tosin varmaan sieltäkin löytyy pahanhajuisia tuotteita. Kohdalle ei ole kai kauheasti sattunut.
- Hajuttomat perusvoiteet haisevat kauhealta myös mun nenään, käytänkin rasvana kookosöljyä.
Mä tykkäsin ainakin jokunen vuosi sitten tässä ketjussa mainitun Body Shopin käsirasvan hajusta. Muuten kyllä suurin osa Body Shopin tuotteista haisee mun nenään ällömakealta ja aivan liian voimakkaalta. Onneksi muutin pois Helsingistä ennen kuin Lush avasi, olen kuullut siitä hurjia juttuja :D
Laventelin tuoksu, oli se sitten melkein missä tahansa tuotteessa, ei mua vaan jotenki miellytä. Mutta tuntuu että melkein kaikki muut mitä ootte maininnu ni ei mussa oo koskaan herättäny mitään negatiivista. Oon varmaan aika "kaikkiruokainen". :D
Mennen. Vieläköhän sitä myydään? Hajusta tulee mieleen joku 85-vuotias papparainen jolla kasvaa töröttäviä karvoja nenässä ja korvissa.
Kaikki nämä esanssiset julkkistuoksut jotka tehty halvoista raaka-aineesta mutta julkkikset antaneet niille nimensä. Ne ei pysy iholla varttia kauempaa ja niistä jää aina joku eltaantunut miesmäinen kliininen lopputuoksu iholle.
Britney Spearsin tuoksut taitavat olla ainoita laadukkaita julkkistuoksuja markkinoilla, koska Elizabeth Arden-merkki valmistuttaa ne.
Goshin oranssi hiushoitoaine, haisee itikkamyrkylle. Kaikki sitrushaisut, mm. Dermosilin sitrus-ihoöljy pumppupullossa. Yves Rocherin joku vaaleansininen magnolia-vartaloemulsio.
Muuten yleensä tykkään kaikista tuoksuista, tietyt vaan sopii tiettyyn aikaan tai paikkaan. Voimakkaatkaan ei ärsytä, kun niitä sitten vastaavasti laittaa vain vähän. Jaa no, jokunen Yves Rocherin hajuvesi kyllä =), me käytetään niitä vessanraikastimina sitä mukaa, kun äiti meille niitä kantaa.
Diorin hypnotic poison hajuvesi! sisko rakastaa tuota, itse joudun aina tuulettamaan asunnon kun siskokulta on känyt päiväkahvilla.. ja sitten kun pitää vauvaa sylissä, niin menevät vauvankin vaatteet pesuun!
Bodyshopin hampputuotteet. Esim käsirasva. Olis tosi tosi hyvä ilman sitä lemua. Kaakaovoituotteet saman puljun on kans nounou.
Giorgion Beverly Hills -tuoksu. Käytin tätä joskus 90-luvun alkupuolella ehkä vuoden verran, kunnes alkoi tökkiä. Sen jälkeen kerran yliopistolla yksi daami käveli vastaan tuoksuen tältä ja piti lähteä äkkiä toiseen suuntaan, kun alkoi melkein oksettaa. Aivan järkyttävä haju, toivottavasti on jo häipynyt markkinoilta.
XZ-karpalokinuski shampoo ja hoitoaine haisevat kummankin ihan oksennetulle suklaalle
L'anzan hiustenhoitotuotteissa on aina joku outo oksennusmaisen karkin haju, etenkin joku nistä shampoista tai hoitoaineista jäljittelee synteettisen suklaan ja banaanin sekoitusta joka saa etenkin aamulla kamalan äkkötysreaktion.
Mua huvittaa, että viestini on saanut jopa neljä alapeukkua :D Kiusaako se noin kauheasti, että ei tykkää hajusteista? Monet synteettiset hajusteet - kuten tuolla aiemmalla sivulla joku kertoi - ovat jopa haitallisia, mutta ilmeisesti toisia vaivaa, jos joku ei niistä pidä.
Lumenen voiteet ja huulipunat on ainakin sikakamalia.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 20:49"]
Kaikki venäjätyyliset tappotuoksut: Jean-Paul Gaultier Femme, Dior Poison, Dior Hypnotic Poison, Mugler Angel, Chanel Coco, Chanel Allure, Chanel #5, Givenchy Organza, Elizabeth Arden Red Door.....
[/quote]
Monia allekirjoittaneen lempiruoksuja listattu tässä. Olen käyttänyt noista Hypnotic Poisonia, Givenchyn Organzaa ja Gaultierin Femmeä. Nykyinen suosikkini on Gaultier 2, joka varmasti mausteisena ja raskaahkona tuoksuna menisi myös kommentoijan inhokkilistalle.
Minua taas etoo hajuvesistä sellaiset muka-raikkaat kevyen kukkaiset tuoksut. Halvat sellaiset on erityisen kamalia, esim. joku Yves Rocherin Comme una Evidence tms oli kotiin tulleessa tuoksunäytteessä ihan kamalaa. Mutta myös esim. Dolce&Gabbanan Light Blue kuuluu isojen inhokkien listalleni.
Vanderbilt, kaikki Yves Rocherin "hajuvedet" joista jäi hajutraumoja jo yläasteella (vanilja erityisesti hyiiiii). Toki myös muut halvat markettihajuvedet. Escadat on kans jotain todella oksettavan imelää vaikka kalliimpia olisivatkin. YSL:n Baby Doll, Thierry Muglerin Angel...
Dermosilin tuotteiden järkyttävä lemu tuli yllätyksenä (mm. E-vitamiini-sarja). Axet on myös ällöjä.