Ällöttävimman hajuiset kosmetiikkatuotteet
Mun TOP 5:
- Elnett hiuslakka
- Vitalis-voide
- Kenzo Flower-tuoksu (se pitkulaisessa läpinäkyvässä pullossa jossa punainen kukka)
- Nivea vartalovoide
- Body shop vartalovoi Mango
Mistä te muut ette pidä?
Kommentit (92)
Thierry Muglerin ANGEL on varmaan kamalin tuoksu mikä koskaan tehty, haisee ihan turkiskuoriaismyrkylle.
Mä olen miedosti hajustettujen tai hajustamattomien tuotteiden ystävä. Erehdyin myyjän suosituksesta ostamaan Clarinsin jonkun tuotteen, en muista enää mikä se oli. Ehkä hajuvesihyllyn läheisyys vei hajuaistini eikä testeri haissut kaupassa liikaa nenääni, mutta kotona meinasin pyörtyä. Muutaman päivän käytin sitkeästi rasvaa, vaikka pää oli joka päivä kipeä.
Axet, kaikki niiden tuoksut ja saippuat.. yäk.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 17:54"]
- Kenzo Flower-tuoksu (se pitkulaisessa läpinäkyvässä pullossa jossa punainen kukka)
[/quote]
Arvaa mitä, työkaverilla menee kuulemma yksi tuollainen pullo kuukaudessa! :-o Se suorastaan ui siinä, onneksi en istu ihan hänen lähellään mutta sen hänen hajuvanan tunnistaa rakennuksen käytävillä, hississä, lounasravintolassa jne
Jean Paul Gaultierin Le Male partavesi on kamalin ikinä, homomainen (ei sillä että homoissa olisi mitään vikaa) ja oksettava haju, jota joka kolmannella vastaantulevalla miehellä leijuu hajuvana perässä.
Bonacure sen jälkeen, kun tuoksu vaihtuu voimakkaaseen löyhkään muutama vuosi sitten. Myski on tosi inhottava haju kaikissa tuotteissa.
Dove-tuotteissa on haju, jota en kestä. Kerran jouduin lähtemään päivystykseen, kun naama turposi ja nenäontelot menivät tukkoon ja silmät samoin. Silloin laiton ko.rasvaa naamaan. Nyt en kestä sitä hajua samassa huoneessa.
Nivea deodorantti
Sunsilkin shampoot
Dovet
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:07"]
Nivea deodorantti
Sunsilkin shampoot
Dovet
[/quote]
Niin ja kaikki mikä sisältää myskiä. hrrr yök...
Dr Hausckan ruusuvoide ja vartalovoiteet sekä Ella Bachen Creme Intex No2. Hyviä ja toimivia muuten, mutta hajua en voi sietää! Tuo Ellan voide sisältääkin turskanmaksaöljyä...
Biothermin raskausarpivoide Biovergetures. Huonojen vibojen syynä voi olla tietty myös raskausaika, jolloin tuota käyttäessä meinasi laatta tulla. Tuoksu sinällään ei ole voimakas, mutta vaan... ...etova.
En tiedä miksi, mutta yleensä ne hajuustettomat perusvoiteet haisee inhottavalle.
Palmoliven nestesaippua Black Orchid. Siitä jää käsiin oksennuksen haju. Yhden pullon sain vaivoin käytettyä (en tykkää haaskata), mutta en ikinä osta sitä enää.
Nivean deodorantit. Kai niillä on olevinaan eri tuoksuja, mutta minun nenääni ne haisevat kaikki sille samalle vanhalle Nivealle.
Joku niistä Axen suihkedödöistä, tai ehkä kaikkikin. Sitten itseltäni löytyy Laveran vartalovoide, jossa on jojobaa ja aloe veraa. Luulis että tuoksuis ihanalta, mutta on tosi ällöttävä omaan nenääni. Että se siitä "alan käyttää luontaiskosmetiikkamerkkien vartalovoiteita kun oon raskaana" -aikeesta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:37"]
Thierry Muglerin ANGEL on varmaan kamalin tuoksu mikä koskaan tehty, haisee ihan turkiskuoriaismyrkylle.
[/quote]
Onko tämä se "tätituoksu"? Jota siis tosi monet keski-ikäiset naiset käyttävät?
Franck Provostin hiuslakka (ja kuulemani mukaan muutkin ko. merkin tuotteet)! Kerrassaan tyrmäävä, myrkyllinen kemikaalitehtaan haju, joka mene syvälle keuhkoihin. Harmi sinänsä, koska lakan laatu on muuten hyvä.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:02"]
Lushin myymät tuotteet. Koko Asematunneli haisee kyseisille aineille. Hajun haistaa jopa katutasolla olevalla ratikkapysäkillä.
Useimmat HAISUvedet. Viereeni tuli myskille löyhkäävä mies. Minun oli pakko siirtyä muualle istumaan.
Body Shopin vartalovoit. Niissä on todella voimakas tuoksu.
Myski kaikissa kauheissa muodoissaan. Esim. Roma-HAJUvedessä.
Niveassa on kauhistuttava tuoksu.
[/quote]
Olen samaa mieltä tuosta asematunnelin "saippuakaupasta". Pitäis ihan lailla kieltää.
Jo vuonna 1986 arvioitiin, että hajusteiden valmistuksessa käytettiin yli 5000:ta kemikaalia (Ann Dermatol Venereol, 1986; 113:31-41). Luku on epäilemättä nyt suurempi. Kemikaaleista 95 % on enimmäkseen tai kokonaan synteettisiä, öljy- tai kivihiilitervajohdannaisia.
Lähes kolmannes näistä tiedetään myrkyllisiksi, kuten synteettiset myskit, ftalaatit ja tolueenit, bentseenijohdannaiset ja aldehydit. Ne ja muut toksiinit ja herkistäjät voivat aiheuttaa syöpää, synnynnäisiä epämuodostumia ja häiriöitä, keskushermostollisia ja hormonaalisia häiriöitä ja allergisia reaktioita.
Monet luokitellaan ongelmajätteeksi.
bodyshopin white musk ja vaniljahajuvedet